لوئیز همیلتون، در جایگاه اول تعیین خط چین – فناوری

یکشنبه 20 فروردین 1396 فناوری
همیلتون، در جایگاه اول تعیین خط چین فناوری

مرحله‌ی دوم رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۷، در چین دنبال می‌شود و راننده‌ی اصلی مرسدس بنز؛ لوئیز همیلتون در تعیین خط، بهترین زمان را ثبت کرد تا عصر یک‌شنبه، جلوتر از دیگران آغازگر مسابقه باشد.

این ششمین بار متوالی است که همیلتون انگلیسی در زمان‌گیری فرمولا وان، روی سکو می‌رود. این‌بار زمان ۱ دقیقه و ۳۱.۶۷۸ ثانیه برتری او را ثابت کرد. در تاریخ این رقابت‌ها راننده‌ی افسانه‌ای برزیل، آیرتون سنا نیز توانسته بود، شش‌بار پیاپی در رده‌ی اول تا سوم تعیین خط، قرار بگیرد. منتقدین، رانندگی همیلتون در این زمان‌گیری را بی‌نقص توصیف کرده‌اند، درحالی‌که سباستین فتل؛ راننده‌ی تیم فراری ۱۸۶ هزارم ثانیه، با او فاصله داشت.

فرمول یک چین

همیلتون در این‌باره می‌گوید:

با توجه به اینکه تمرین خاصی در روز قبل نداشتم، این یک آخر هفته‌ی رویایی برای من بود. صبح امروز تمرین بسیار خوبی داشتیم و تا بعد از ظهر، یک چالش جدی را تجربه کردیم. فراری در تمرینات بسیار سریع نشان داد و به هنگام زمان‌گیری هم آمار خوبی داشت. ما می‌دانستیم که رقابتی نزدیک با آن‌ها خواهیم داشت و باید تمام توان خود را به کار گیریم تا نتیجه‌ای بسیار عالی داشته باشیم. من همیشه تلاش می‌کنم تا در آخرین دور تعیین خط، بهترین زمان را به دست آورم و این بسیار هیجان‌انگیز است که با رانندگان فراری مبارزه می‌کنم. فکر می‌کنم که رقابت‌های نزدیک، مسابقه‌ی سرعت را معنی می‌دهد و شما را مجبور می‌کند تا بهتر شوید. من عاشق این روند هستم.

رقابت اصلی در روز یک‌شنبه، به احتمال فراوان روی پیست خیس همراه با هوای بارانی انجام خواهد شد که شرایط را برای همیلتون و قهرمانی او با لاستیک‌های بارانی جدید پیرلی، پیچیده می‌کند. او در این‌باره می‌گوید:

من تجربه‌ی استفاده از این لاستیک‌های جدید را ندارم و احتمال اینکه در لحظه‌ی شروع مسابقه، مجبور به استفاده از آن‌ها شوم، بسیار زیاد است. با توجه به اینکه خودورهای امسال، پهن‌تر هستند و لاستیک‌ها نیز بزرگ‌تر از قبل شده‌اند، رانندگی روی پیست بارانی بسیار جالب خواهد بود. روز قبل با لاستیک‌های شرایط بسیار خیس (Extreme Wet) یک دور بسیار آهسته در پیست زدم؛ اما فردا برای من، درس تازه‌ای خواهد بود.

فرمول یک چین

دومین رقابت این فصل، باز هم با همیلتون در خط یک و سباستین فتل در خط دو آغاز خواهد شد که نشانه‌ی رقابتی پرهیجان، میان مرسدس بنز و فراری است. کارشناسان تجربه‌ی فتل در پیست‌های بارانی را تحسین می‌کنند؛ چرا که او اولین رقابت جایزه بزرگ خود را در سال ۲۰۰۸ و به هنگام حضور در پیست مونزا با شرایط بارانی به‌دست آورد. از سویی دیگر فراموش نکنیم که مسابقه‌ی قبلی در استرالیا نیز با قهرمانی او و دوم شدن لوئیز همیلتون همراه بود.
فرمول یک چین

فتل که آخرین‌بار در سال ۲۰۰۹ به قهرمانی فرمول یک چین رسیده است، در پایان دور تعیین خط می‌گوید:

مرحله‌ی جالبی بود و من از آن لذت بردم. فکر می‌کنم می‌توانستیم در انتهای مسیر سریع‌تر باشیم؛ اما من از نتیجه‌ی خودم راضی هستم. در آخرین پیچ، کمی زود ترمز کردم و زمان از دست دادم. رکورد من به والتری بوتاس (راننده‌ی تیم مرسدس بنز) بسیار نزدیک است و ما فردا با ذخیره‌ی خوبی، آغازگر این رقابت در خطوط ابتدایی هستیم.

فرمول یک چین

دیگر هم‌تیمی لوئیز همیلتون، والتری بوتاس است که با اختلاف زمانی تنها یک هزارم ثانیه با فتل، روی خط سوم در جایزه بزرگ‌چین، مسابقه را شروع خواهد کرد. مدیر تیم مرسدس معتقد است که این اختلاف زمانی به معنی فاصله‌ای حدود ۵ سانتیمتر در مسابقه‌ی واقعی خواهد بود. بوتاس در این‌باره می‌گوید:

جالب است که فتل برای بودن بین من و همیلتون برنامه‌ریزی می‌کند. فکر می‌کنم آخرین بار با اختلاف ۲ هزارم ثانیه، بالاتر از من بود. مسابقه روز دیگری است و ما مثل یک تیم قدرتمند، از جایگاه اول و سوم، آغازگر مسابقه خواهیم بود. این جایگاه برای شروع رقابت، بسیار خوب است و البته شرایط آب و هوایی نیز، متفاوت خواهد بود. لوئیز امروز بسیار قوی بود و فراری هم با قدرت ظاهر شد. ما همیشه انتظار یک رقابت نزدیک به فراری را داشته‌ایم و این موضوع در مسابقه‌ای اصلی هم ادامه خواهد داشت.

دیگر اتفاق مهم در تعیین خط چین، جریمه شدن رومن گروسجان از تیم هاس و ژولیان پالمر از تیم رنو بود که به دلیل بی‌توجهی آن‌ها به پرچم زرد (خطر) و خودداری از کاهش سرعت به هنگام تصادف آنتونیو جیوویناتزی در پیچ آخر بود که منجر به سقوط آن‌ها از رده‌ی ۱۴ و ۱۵، به ۱۷ و ۱۸ شد.












جایگاه شماره راننده تیم زمان اول زمان  دوم زمان  سوم
۱ 44 لوپیز همیلتون مرسدس بنز 1:33.333 1:32.406 1:31.678
۲ 5 سباستین فال فراری 1:33.078 1:32.391 1:31.864
۳ 77 والتری بوتاس مرسدس بنز 1:33.684 1:32.552 1:31.865
۴ 7 کیمی رایکونن فراری 1:33.341 1:32.181 1:32.140
۵ 3 دنی ریکاردو ردبول 1:34.041 1:33.546 1:33.033
۶ 19 فیلیپه ماسا ویلیامز مرسدس 1:34.205 1:33.759 1:33.507
۷ 27 نیکو هاکنبرگ رنو 1:34.453 1:33.636 1:33.580
۸ 11 سرجیو پرز فورس ایندیا مرسدس 1:34.657 1:33.920 1:33.706
۹ 26 دانیل کینوات تورو روسو 1:34.440 1:34.034 1:33.719
۱۰ 18 انس استرول ویلیامز مرسدس 1:33.986 1:34.090 1:34.220
۱۱ 55 گارلوس ساینز تورو روسو 1:34.567 1:34.150
۱۲ 20 کوین مگنوسن هاس فراری 1:34.942 1:34.164
۱۳ 14 فرناندو آلونسو مک‌لارن هوندا 1:34.499 1:34.372
۱۴ 9 مارکوس اریکسون سابر فراری 1:34.892 1:35.046
۱۵ 36 آنتونیو جیوویناتزی سابر فراری 1:34.963


۱۶ 2 استوفل وندام مک‌لارن هوندا 1:35.023


۱۷ 8 رومن گروسجان هاس فراری 1:35.223


۱۸ 30 جولیان پالمر رنو 1:35.279


۱۹ 33 مک ورستاپر ردبول 1:35.433


۲۰ 31 استبان لوکن فورس ایندیا مرسدس 1:35.496


در پایان این مطلب می‌توانید بیننده‌ی جذاب‌ترین لحظات در رقابت تعیین خط فرمول یک چین باشید.

دانلود با کیفیت   360p   720p   1080p


منبع : زومیت

از گلکسی نوت 7 ریفربیشد فاش شد فناوری

تصاویری از گلکسی نوت 7 ریفربیشد فاش شد - فناوری

و مزدا، برندگان مسابقه طراحی Red Dot فناوری

کیا و مزدا، برندگان مسابقه طراحی Red Dot - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا