لازانیا سبزیجات / طرز تهیه لازانیا اسفناج و قارچ برای گیاهخوران

شنبه 29 مرداد 1401 آشپزی
lazaniya

لازانیا ; بیشتر  با گوشت چرخی و مرغ تهیه می شود ولی لازانیا سبزیجات هم طعم خوبی دارد در بخش آشپزی دایان با طرز تهیه لازانیا سبزیجات با ما همراه باشیدو همچنین طرز تهیه فریتاتای اسفناج و قارچ و رولت اسفناج و سمبوسه اسفناج را ببینید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا سبزیجات

  • اسفناج :۵٠٠ گرم
  • قارچ :٢۵٠ گرم
  • پیاز متوسط: ١ عدد
  • سیر :٣ حبه
  • پنیر پیتزا: ٣٠٠ گرم
  • پنیر خامه‌ای یا ریکوتا ٢۵٠ گرم
  • لازانیا: ١ بسته ٣٠٠ گرمی(به میزان لازم)
  • روغن مایع : به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس بشامل 

  • کره ۵۰ گرم
  • شیر ١ پیمانه
  • آرد ٢ قاشق غذاخوری
  • نمک وفلفل به میزان لازم
  • آویشن ١/٢ قاشق چایخوری
لازانیا

لازانیا سبزیجات

مراحل تهیه لازانیا سبزیجات با اسفناج و قارچ:

  1. برای تهیه لازانیای سبزیجات ابتدا تمام سبزیجات را بشویید و روی پارچه پهن کنید تا آب اضافی آنها گرفته شود . سپس  اسفناج را  خرد کنید( فقط از برگ اسفناج استفاده کنید) و کنار بگذارید.
  2.  پیاز و قارچ و سیر را جدا جدا نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.
  3. یک تابه مناسب بردارید و مقداری روغن در آن بریزیدو روی شعله قرار دهید و پیاز نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود  سپس  قارچ‌و  2 حبه سیر خرد شده را به تابه اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا قارچ آب نندازد .بعد نمک و فلفل اضافه کنید و مواد را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید .
  4.  به همان تابه  کمی روغن اضافه کنید ؛ و روی شعله ملایم  قرار دهید و  اسفناج‌ها  و یک حبه سیر  خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید در تابه را ببندید تا اسفناج با آب خودش بپزد حال اسفناج پخته شده را با قارچ و سیر . پنیر خامه ای ترکیب کنید و کنار بگذارید.
  5. در این مرحله سس بشامل را تهیه کنید که این سس طعم بسیار خوبی به لازانیا می دهد .
  6. برای تهیه سس بشامل یک تابه مناسب بردارید و روی شعله ملایم قرار دهید و کره را به تابه اضافه کنیدتا آب شود سپس آرد الک شده را به تابه اضافه کنید و با کره تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس به آرامی شیر را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آرد گوله نشودو سس قوام بگیرد( حرارت ملایم باشد ). به این سس هر ادویه ای که دوست دارید اضافه کنید ( نمک، فلفل و آویشن ) سس نباید زیاد غلیظ شود چون بعد از سرد شدن سفت تر می شود.سس بشامل را کنار بگذارید.
  7.  اگر از لازانیای نیمه آماده استفاده می کنید نیاز به پخت ندارد و چند دقیقه در آب گرم قرار دهید تا نرم شود. در غیر این صورت لازانیا را طبق دستور روی آن آماده کنید.
  8. کف ظرف یا قالبی مخصوص فر را با سس بشامل آغشته کنید تا لازانیا به کف ظرف نچسبد. بعد ورقه‌های لازانیا رو روی سس بزارید؛  تا کف ظرف با ورقه لازانیا پوشیده شود; دوباره روی لازانیا سس بریزید و با قاشق صاف کنید .
  9. حال ترکیب قارچ و اسفناج روی سس بریزید و کامل پخش کنیدو روی مواد  پنیر پیتزا استفاده کنید.  و دوباره  ورقه لازانیا و سس بشامل و ترکیب قارچ و اسفناج و پنیر پیتزا قرار دهید و ادامه دهید تا مواد تمام شود . آخر لایه باید  سس بشامل بریزید و با پنیر پیتزا تمام سطح رو پوشش دهید و  ظرف را در فر با دمای ١٨٠ درجه به مدت ١ ساعت قرار دهیدو برای طلایی شدن پنیر پیتزا  10 دقیقه گریل را روشن کنید.
  10. بعد لازانیا سبزیجات را از فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا خنک شودو برش بزنید و با سس کچاب میل کنید .
pasta ba sos gharche

پاستا / طرز تهیه پاستا با سس قارچ

لیموناد چای سبز

طرز تهیه لیموناد چای سبز برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا