کورش تهامی: برگزاری جشنواره فیلم فجر 99 ریسک بزرگی است

چهارشنبه 17 دی 1399 سینما
انتقاد تهامی از برگزاری فیلم فجر

انتقاد کورش تهامی به مسئولان فرهنگی در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر

تهامی بازیگر موفق و سرشناس تلوزیون و سینما در گفتگویی در خصوص برگزاری 39 دوره جشنواره فیلم فجر با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در این خصوص اعلام کرد :

مسئولان نمی توانند با سهل انگاری و  سطحی  نگری از مسائل عبور کنند و   سلامت مردم را در جامعه را به خطر بیندازد.

کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در پی ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت:  در این خصوص زمانی که شنیدم قرار است 39 ام جشنواره فیلم فجر  امسال در بازه زمانی سال های پیشین برگزار شود بسیار تعجب کردم.

ما این روزهای کرونایی شاهد آن هستیم که معتبرترین جشنواره های سینمایی جهان یکی  پس از دیگری تعطیل می شوند و این اتفاق به آن علت است که جان و سلامت انسان ها در دیگر کشورها برای مسئولان بسیار مهم است.

جان خبر نگاران و هنرمندان را با برگزاری جشنواره فیلم فجر به خطر نیندازیم

اما  انگار این وضعیت جامعه و خطر هایی که به دنبال دارد مورد توجه مسئولان فرهنگی  ما نیست و به همین علت چنین تصمیم گیری هایی می کنند.

ب هر حال حتی اگر قرار باشد جشنواره  امسال به شکل کوچک تر هم برگزار شود  نیز نباید جان خبرنگاران و هنرمندان را به خطر بیندازیم و این ریسکی بسیار بزرگ و خطرناک خواهد بود.

 تهامی در ادامه بیان کرد همه ما به اهمیت این جشنواره بزرگ برای کشورمان آگاه هستیم ولی برای حفظ سلامت هنرمندان و خبرنگارانمان می توانیم امسال به دلیل وضعیت خطرناک جامعه این جشنواره را به صورت نمادین برگزار کنیم .در این صورت سینما هم ادای دین خود را به سالگرد پیروزی انقلاب انجام داده باشدت .

تهامی در همین خخصوص افزود: بهترین اتفاقی که می توانست در یک سال گذشته بیفتد پخش فیلم در مکان های سر باز و ساخت سالن های سر باز بود.

ما نیازمند طرح های خوب و قابل اجرایی مثل طرح سینماماشین هستیم که می توانند مردم را به صورت امن به مکان هایی برای پخش فیلم هدایت کنند.

وی تأکید کرد: آنچه مهم است اینکه مردم در هر جایی دور هم جمع می شوند باید هوا به صورت طبیعی در گردش باشد و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز به صورت جدی رعایت شود.

کیم کارداشیان

طلاق کیم کارداشیان از کانیه وست

جشنواره فیلم فجر 39

جشنواره فیلم فجر 39 / فیلم های (شاه ماهی-نارگیل- لب خط )متقاضی حضور در جشنواره فجر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا