اکران آنلاین فیلم آبی به رنگ آسمان با بازی مهناز افشار و فرهاد اصلانی

چهارشنبه 22 مرداد 1399 سینما
فیلم آبی به رنگ آسمان

فیلم آبی به رنگ آسمان

سینما ایران:اکران آنلاین فیلم «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی «امیر رفیعی» از امشب (دوشنبه، ۱۴ مرداد) آغاز می‌شود.

مستند “آبی به رنگ آسمان” مروری بر تاریخ باشگاه استقلال ایران از زمان تأسیس تا امروز دارد؛ باشگاهی که در سال ۱۳۲۴ با نام دوچرخه سواران تأسیس شد، در سال ۱۳۲۸ به باج تغییر اسم داد و از ۱۳۵۸ تا به حال نیز استقلال نام دارد.

آبی به رنگ آسمان که در ابتدا ۴ فینال آسیا نام داشت، یک فیلم مستند سینمایی بر اساس طرح، پژوهش، تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر رفیعی است که به تاریخ باشگاه فوتبال استقلال تهران از زمان تأسیس تا پایان فصل ۱۳۹۸–۱۳۹۷ می‌پردازد. تولید و ساخت این اثر از پاییز ۱۳۹۵ آغاز شد و در مهر ماه ۱۳۹۸ در سینماهای سراسر ایران به اکران درآمد

درجشنواره فجر با این که فیلم آماده نبود توانست از میان تعداد زیادی مستند متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر شود و یکی از ده اثر منتخب در بخش مستند ۳۶امین جشنواره فیلم فجر باشد اما به دلیل تمام نشدن آن راهی فستیوال نشد.

هم چنین نسخه سینمایی این فیلم، منتخب بخش مسابقه ملی دوازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت بود که یکی از پرمخاطب‌ترین آثار این جشنواره معرفی شد.

فیلمی که نویسنده راویان آن زنده یاد خشایار الوند است و در مسیر ساخت هر جا که لازم بوده از مصاحبه، هر جا لازم بوده از آرشیو تصویری و هرجا لازم بوده از تکه ‌روزنامه ‌ها و عکس ها استفاده شده است.

پوستر فیلم آبی به رنگ آسمان

پوستر فیلم آبی به رنگ آسمان

 

بازیگران:

همایون ارشادی، مهناز افشار، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان از جمله راویان تاریخچه باشگاه استقلال هستند که فرهاد اصلانی یکی از هنرمندانی است که در این فیلم حضور دارد و در یک گفتگو درباره انگیزه‌اش از حضور در فیلم آبی به رنگ آسمان گفته بود: «احترام به تمام پیشکسوتان فوتبال به خصوص بزرگان باشگاه استقلال تهران از جمله ناصر حجازی باعث شد تا در این اثر حضور داشته باشم. امیدوارم این فیلم کاری ماندگار شود و تاثیر به سزایی در فرهنگ سازی هرچه بهتر برای این رشته ورزشی پرمخاطب داشته باشد.»

از میان بازیکنان و دست‌اندرکاران باشگاه فوتبال استقلال تهران چهره‌هایی هم چون محمود بیاتی، پرویز کوزه کنانی، رضا زمینی، حسن حبیبی، حشمت مهاجرانی، پرویز ابوطالب، اونیک کاراپتیان، مصطفی شرکاء، احمد منشی زاده، علی جباری، مهدی حاج محمد، جهانگیر کوثری، اصغر حاجیلو و شاهین بیانی در این فیلم حضور دارند.

رضا یزدانی تیتراژ پایانی این اثر را نیز خوانده‌است که ضبط موزیک ویدیوی آن در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد. فیلم نکته‌ ناگفته زیاد دارد و احتمال دارد که یک نسخه‌ ۲۰۰ دقیقه‌ای هم از آن در راه باشد. 

معرفی سریال های محرم ۹۹

معرفی سریال های محرم ۹۹

فیلم سینمایی پی‌کی

پی‌کی "pk"سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا