فواید تخم کدو تنبل/ 9دلیل اینکه چرا باید دانه کدو تنبل بخورید

چهارشنبه 5 بهمن 1401 سلامت
تخم کدو تنبل

فواید تخم کدو تنبل برای سلامتی:

تخم کدو تنبل یک مکمل سالم به یک الگوی غذایی متعادل است که شامل میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و لبنیات، آجیل و دانه ها، و لوبیا و حبوبات است. به طور کلی مصرف منظم دانه کدو تنبل بی خطر است.

دانه‌های کدو تنبل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی هستند که از تولید انرژی، سلامت استخوان‌ها و عملکرد سیستم ایمنی در میان دیگر عملکردهای کلیدی بدن حمایت می‌کنند. اینها شامل ویتامین های گروه B، فسفر، روی، آهن و منیزیم است.

دانه‌های کدو تنبل فیبر رژیمی، چربی‌های سالم، پروتئین و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را به بدن شما می‌رسانند که همگی فواید سلامتی خاص خود را دارند. با این حال، یک غذا، صرف نظر از اینکه چقدر مغذی باشد، به تنهایی نمی تواند سلامت شما را بهبود بخشد.

اینکه فکر کنید با مصرف تخمه کدو تنبل یا هر نوع غذای سالمی می توانید بیماری های خود را درمان کنید و به اوج سلامتی خود برسید ارزش غذایی واقعی آنها را به شدت بیش از حد برآورد می کند.

دانه‌های کدو تنبل به لطف ترکیب غنی از مواد مغذی، طیف گسترده‌ای از مزایای سلامتی را ارائه می‌کنند، از بهبود عملکرد قلبی عروقی گرفته تا استخوان‌های قوی‌تر. در زیر به برخی از فواید مصرف تخمه کدو اشاره شده است.

 

فواید تخم کدو

فواید تخم کدو

1. کنترل قند خون

در یک مطالعه روی بزرگسالان سالم، افزودن دانه کدو تنبل به یک وعده غذایی پر کربوهیدرات به کاهش سطح گلوکز بعد از غذا کمک کرد، که نشان می‌دهد دانه کدو تنبل ممکن است به کنترل قند خون کمک کند.  مطالعات بیشتری برای تایید این نتایج در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 مورد نیاز است.

با این حال، تعادل فیبر، پروتئین و چربی های اشباع نشده در دانه کدو تنبل برای کنترل قند خون مفید است.

 

2. سطح «کلسترول خوب» را افزایش دهید

دانه کدو تنبل منبع عالی اسیدهای چرب غیراشباع و به ویژه اسید لینولئیک ضروری امگا 6 است.

نشان داده شده است که اسید لینولئیک سطح کلسترول تام را کاهش می دهد، کلسترول خوب HDL را افزایش می دهد و کلسترول بد LDL را در صورت مصرف به جای چربی های اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده در رژیم غذایی کاهش می دهد.

متعادل کردن سطح کلسترول و چربی برای کاهش التهاب و معکوس کردن شرایطی مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 بسیار مهم است.

 

3. کمک به سلامت روده و مدیریت وزن

تخم کدو می تواند به سلامت روده و کنترل وزن کمک کند

یک تحقیق فیبر و محتوای فنلی دانه و پوست کدو را بررسی کرد و نشان داد که اولی منبع غنی از فیبر رژیمی است و می تواند در نانوایی ها استفاده شود.

فیبر غذایی با تأثیر بر میکروب های روده سلامت روده را بهبود می بخشد. نقش فیبر در سلامتی بسیار فراتر از بهبود شلی است و شامل مزایای مدیریت وزن و سلامت روده بزرگ است.

 

فواید تخم کدو

4. تامین منیزیم

تخم کدو منبع غنی از مواد معدنی قلیایی به ویژه منیزیم است.  مصرف منیزیم در رژیم غذایی غربی معمولا کمتر از توصیه روزانه است.این امر جمعیت غربی را مستعد کمبود منیزیم و اختلالات مرتبط با آن مانند مواردی است که بر سلامت قلب تأثیر می گذارد.

 

5. روی را تامین کنید

روغن دانه کدو تنبل منبع خوبی از روی است.  متخصصان تغذیه مصرف روی را برای نتایج بهتر بارداری و رشد نوزاد توصیه می کنند. مصرف روی در دوران بارداری به کاهش اندکی زایمان زودرس کمک می کند.

روی برای باروری مردان نیز مهم است. همچنین سطوح پایین سرمی روی با ریزش مو مرتبط است.

 

6. کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها

مهار رشد سلولی برای سلول‌های با رشد سریع همراه با مهار رشد سلولی سلول‌های سرطانی پروستات، سینه و روده بزرگ، استفاده اتنومدیکال دانه کدو تنبل را برای درمان هیپرپلازی که ممکن است با سرطان مرتبط باشد، تأیید می‌کند.

علاوه بر این، به دلیل عدم فعالیت آندروژنیک، کاربرد دانه کدو تنبل می تواند برای پروستات بی خطر در نظر گرفته شود.

 

فواید تخم کدو

فواید تخم کدو

7. مدیریت اختلالات ادراری کمک کند

یک مطالعه نشان داد که روغن دانه کدو تنبل استخراج شده از C. maxima پتانسیل پیشگیری یا درمان اختلالات ادراری مانند سندرم مثانه بیش فعال و سایر علل شب ادراری را دارد.

همچنین نشان داده شده است که عصاره دانه کدو تنبل در درمان رشد بیش از حد غیر سرطانی غده پروستات در مردان موثر است.

 

8. سلامت پوست

تخم کدو می تواند به سلامت پوست کمک کند.تخمه کدو تنبل منبع خوبی از اسکوالن است. اسکوالن یک هیدروکربن چند غیر اشباع است که در بسیاری از موجودات زنده از جمله انسان در طی تولید کلسترول تولید می شود.

اسکوالن جزء اصلی لیپیدهای چند غیر اشباع سطح پوست است و به عنوان یک نرم کننده و آنتی اکسیدان مزایایی برای پوست نشان می دهد. همچنین هیدراتاسیون را تقویت می کند و فعالیت های ضد توموری را نشان می دهد.

 

9. اختلالات خلقی و خواب کمک کند

تخمه کدو تنبل منبع خوبی از تریپتوفان است. یک کارآزمایی بالینی نقش تریپتوفان را در اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب مورد بررسی قرار داد. رژیم غذایی طراحی شده شامل دانه کدو تنبل به عنوان منبع آن بود.

نشان داده شده است که تریپتوفان اثرات مستقیمی بر خواب دارد و باعث افزایش خواب آلودگی ذهنی و کاهش بیداری کلی می شود.

 

فواید تخم کدو

فواید تخم کدو

فواید دیگر تخم کدو:

1- محافظ پروستات

2- تقویت کننده مثانه

3- درمان افسردگی

4- پیشگیری از پوکی‌استخوان

5- ضد التهاب طبیعی

6- پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه

7- از بین برنده انگل‌ها

8- کاهش دهنده کلسترول

فواید آب شنبلیله

فواید آب شنبلیله/17مزایا شگفت انگیز آب شنبلیله

خواص میوه کامکوات

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا