9 فواید آووکادو برای سلامتی

سه‌شنبه 23 فروردین 1401 سلامت
آووکادو

فواید سلامتی مصرف آووکادو

آووکادو از 10000 سال قبل از میلاد در مناطق گرمسیری قاره آمریکا رشد کرده است.  تصور می شود کشور مکزیک محل اصلی این گیاه است و تا به امروز بیشترین محصول آووکادو را تولید می کند.

آووکادو راه خود را در سراسر جهان باز کرده است و اکنون به سه دسته تقسیم می شود: مکزیکی، گواتمالایی و هند غربی.

تطبیق پذیری این میوه باعث می شود که به راحتی به انواع غذاهایی که می خورید مانند سالاد و ساندویچ اضافه کنید. با مصرف آووکادو می توانید به تعادل رژیم غذایی و بهبود سلامت خود کمک کنید.

چیزی که آووکادو را بسیار سالم می کند، مواد مغذی فراوان آن مانند فیبر، ویتامین C و B6، پتاسیم و اسیدهای چرب تک غیراشباع است. این مواد مغذی به بهبود نتایج سلامتی، از جمله سلامت قلب، مدیریت وزن، و هضم کمک می کنند.

آووکادو منبع عالی فیبر است. فیبر جزء غیر قابل هضم گیاهان است که به دو دسته محلول و نامحلول تقسیم می شود.  هر دو نوع فیبر به طرق مختلف به سلامت کمک می کنند. نیمی از یک آووکادوی بزرگ تقریباً 7.5 گرم فیبر دارد.

 

فواید آووکادو

فواید آووکادو

1. کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن

آووکادو حاوی ویتامین C، یک آنتی اکسیدان است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب بیش از حد به بیماری های مزمن، مانند بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. فیبر موجود در آووکادو به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

 

2. سطح pH خون را حفظ کنید

پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی است که سرشار از آووکادو است.  این یک الکترولیت است. بنابراین، به تعادل مایع و اسید و باز کمک می کند. این بدان معنی است که به حفظ PH خون در محدوده طبیعی کمک می کند

 

3.مصرف آووکادو می تواند به بهبود عملکرد گوارش کمک کند

آووکادو می تواند عملکرد دستگاه گوارش شما را به طرق مختلف بهبود بخشد و در نتیجه هضم راحت را تسهیل می کند. آنها حاوی ویتامین B کمپلکس هستند که باعث آزاد شدن آنزیم های گوارشی می شود که به تجزیه غذا برای جذب بهتر مواد مغذی و حرکت آسان روده کمک می کند.

به علاوه، آووکادو مملو از فیبرهای محلول و نامحلول است که به هضم کمک می کند. ترکیب این فیبرها به حرکت اشیا در روده و تشکیل مدفوع کمک می کند و همچنین به تعادل باکتری های سالم در روده شما کمک می کند.

 

فواید آووکادو

فواید آووکادو

4. تنظیم سیستم ایمنی بدن

آووکادو حاوی چربی های تک غیراشباع است که جذب ویتامین های A، D و E را بهبود می بخشد، زیرا همه آنها محلول در چربی هستند. این ویتامین ها سپس توسط بدن برای تقویت ایمنی استفاده می شود.

بتا سیتوسترول موجود در آووکادو نیز نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی دارد. در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، بسیاری از افراد از مکمل های ویتامین C استفاده می کنند زیرا این ماده مغذی ضروری برای حمایت از سیستم ایمنی بدن مهم است.

 

5.آووکادو به تغذیه سلامت پوست کمک می کند

آووکادو حاوی دوز سنگینی از چربی‌های تک غیراشباع است که به عنوان چربی‌های سالم در نظر گرفته می‌شوند که مخصوصاً برای پوست شما عالی هستند. این نوع چربی باعث افزایش حجم و آبرسانی به سد ساختاری پوست می شود و آن را قوی تر می کند.

یک سد ساختاری قوی تر به این معنی است که لایه اپیدرمی شما (بالاترین لایه پوست) می تواند رطوبت را برای مدت طولانی تری نگه دارد. پوستی که به خوبی هیدراته شده است، خاصیت ارتجاعی بیشتری دارد و در نتیجه کمتر در معرض پارگی است.

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها، ویتامین C و ویتامین E است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند که باعث آسیب پوست و پیری زودرس می شود.  ویتامین C موجود در آووکادو همچنین به تشکیل کلاژن کمک می کند و آن را در بهبود زخم و ترمیم بافت ضروری می کند.

روغن آووکادو می تواند سنتز کلاژن را تقویت کند و تعداد سلول های التهابی را در طول فرآیند بهبود زخم کاهش دهد و بنابراین ممکن است گزینه ای جایگزین برای درمان زخم های پوستی در نظر گرفته شود.

 

6. کمک به کاهش وزن

اگرچه آووکادو سرشار از چربی و کالری است، برای مدیریت وزن مفید است. این تا حد زیادی به دلیل محتوای بالای ال کارنیتین و فیبر آنها است.

ال کارنیتین یک اسید آمینه است که متابولیسم چربی را تسهیل می کند و فیبر با سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی تری به کاهش اشتهای کلی شما کمک می کند.

 

فواید آووکادو

فواید آووکادو

 

7.آووکادو می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند

فیبر محلول با کاهش سطح کلسترول LDL در جریان خون از سلامت قلب حمایت می کند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در آووکادو که نشان داده است سلامت قلب را بهبود می بخشد، اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFAs) است. این اسیدهای چرب همچنین می توانند به کاهش کلسترول LDL  و بهبود عملکرد عروق خونی کمک کنند.

سطوح بالای کلسترول مضر است زیرا به مرور زمان در شریان‌های شما تجمع می‌یابد و چیزی به نام پلاک ایجاد می‌کند. وجود پلاک بیش از حد در شریان ها شما را در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار می دهد.

علاوه بر این، محتوای بالای پتاسیم آووکادو که جایگزین موز می شود، برای تنظیم فشار خون و در نتیجه حفظ سلامت قلب و عروق مفید است. پتاسیم به تعادل سطح سدیم  در بدن کمک می کند، بنابراین از جذب کلسترول جلوگیری می کند.

8. کاهش افسردگی

آووکادو مملو از فولات است که ممکن است با تقویت رشد باکتری های سالم روده به بهبود سلامت روان و مهار افسردگی کمک کند.

9. کمک به ساخت گلبول های قرمز

ویتامین B6 سرشار از آووکادو است. این یک آنتی اکسیدان دیگر است اما برای کمک به بدن در تجزیه غذاهایی که می خورید نیز بسیار مهم است.

ویتامین B6 بخش بزرگی از متابولیسم چربی، کربوهیدرات و پروتئین است و همچنین به تشکیل گلبول های قرمز کمک می کند. به همین دلیل، ویتامین B6 با قابل استفاده کردن مواد مغذی مصرفی در بدن و کمک به انتقال اکسیژن به سطح انرژی شما کمک می کند. (9)
اقدامات احتیاطی که باید در نظر گرفته شود

 

عوارض و اثرات منفی مصرف قهوه ناشتا

عوارض و اثرات منفی مصرف قهوه ناشتا

فواید چای گیاهی

دمنوش های گیاهی/دلایل مفید بودن چای های گیاهی برای سلامتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا