اشتیاق سلبریتی ها برای زایمان توریستی

پنج‌شنبه 17 بهمن 1398 چهره ها
فرزندان سلبریتی ها

فرزندان سلبریتی ها 

 دوتابعیتی‌های کوچک مزایایی برای تابعیت پدر و مادرانشان

بارها در رسانه ها و فضای مجازی  تصاویری به اشتراک گذاشته شده است.که فرزندان سلبریتی ها ، دوتابعیتی‌های کوچک که مزایایی را برای تابعیت پدر و مادرانشان هم فراهم می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی دیده‌ایم. تلاش سلبریتی‌ها و ثروتمندان برای گرفتن تابعیت دوم از طریق تولد فرزند، در فضای عمومی جامعه همواره مورد نقد جدی مردم واقع شده خصوصا وقتی غالبا این اتفاق از سوی کسانی روی می‌دهد که همواره داعیه وطن پرستی و عشق به میهن دارند.

 

«اگر سلبریتی‌ای برای تولد فرزندش به خارج از کشور می‌رود نه به خاطر بهداشت و مسائل درمانی است و نه به خاطر هزینه که قطعا با وضعیت اقتصادی امروز ما هزینه هنگفتی هم متحمل می‌شود؛ بلکه فقط به خاطر این است که چون خارج است و تابعیت می‌دهند پس باکلاس است و فرزندان سلبریتی ها باید باکلاس باشد!»

اگر بخواهیم جانب انصاف را در نظر بگیریم شاید این حق تمام شهروندان باشد که هر جا و در هر کشوری که دوست دارند فرزندشان را به دنیا آورند، اما آن وقتی موضوع با انتقاد جدی کاربران و مخاطبان مواجه می‌شود که معمولا کسانی دست به این کار می‌زنند که همواره از عشق به میهن سخن گفته‌اند و نوشته‌اند. درواقع پذیرفته نیست کسی که در آنتن تلویزیون بارها از عشق به ایران سخن به میان آورده حالا حتی حاضر نباشد دخترش شناسنامه ایرانی بگیرد.

اما چیزی که باعث واکنش عامه مردم به این ماجرا و زشت شمردن آن می‌شود این است که مگر تولد یک نوزاد در ایران چه ایرادی دارد و چرا یک فرد مشهور که سبک زندگی و رفتارهای او برای خیلی از مردم الگو به حساب می‌آید حاضر است به وسیله فرزند خود و یک سرمایه‌گذاری بلند مدت، اقامت خارج از کشور دریافت کند؟

 

  چرا که پاسپورت ایران بی‌ارزش بوده و این موضوع برای ایران دوستان یک موضوع دردناک است که برای رفتن به یک کشور دیگر باید کلی دلهره داشت و جلوی سفارتخانه‌ها گردن کج کنند.

شاید این نگرانی بیشتر مخصوص مادرانی باشد که از رفاه بیشتری برخوردارند و آرزوهای بزرگی برای فرزندانشان در سر می‌پرورانند چرا که احتمالاً والدین می‌خواهند فرزندانشان مثلاً یک پاسپورت درجه یک داشته و پس از سن قانونی به‌طور رایگان پاسپورتی برای والدین خود نیز فراهم کنند که البته ناگفته نماند که این روند به تجارتی پررونق نیز تبدیل شده و برای هر دو طرف، سود دارد چون یک طرف معامله پول گردشگری به جیب خواهد زد و طرف دیگر پاسپورت یک کشور پیشرفته دریافت می‌کند.

طی سال‌های اخیر سلبریتی‌ها در واپسین ماه‌های بارداری به یکی از کشور خارجی سفر می‌کنند تا با به دنیا آوردن فرزند خود در آن کشور تابعیت اتوماتیک‌وار برای خود و فرزندشان فراهم سازند.تعدادی  می خواهند فرزندشان بدون هیچ مشکلی در کشوری توسعه یافته زندگی و یا حتی تحصیل کند و از مزایای آن کشور بهره‌مند شود.  تابعیت فرزندشان و تامین رفاه و آینده کودکشان در یک کشور توسعه یافته  آرزوی آنان است می خواهند فرزندانی متفاوت از دیگران داشته  باشند تا  در کشور پیشرفته‌ای درس خوانده و یا حتی زندگی کند.

 

 

حال با همه این گفته‌ها آیا جز این است که این جنس رفتارها و سفر پیش از زایمان والدینی ایرانی به کشورهای دیگر با عنوان “زایمان توریستی” برای این که فرزندشان از موهبت شناسنامه و پاسپورت خارجی برخوردار شود، به معنای تحقیر شناسنامه و هویت ایرانی و یک عمل ضد ایرانی است؟ به طوریکه شاید این رفتارها چنان القا کند که ایران حتی ارزش این را ندارد که در آن فرزندمان متولد شوند و اگر در کشورهای خارج از ایران هم متولد شد، بهتر از آن است که در این کشور دیده به جهان بگشایند.

فرزندان سلبریتی ها: رامبد جوان ،فریبا نادری، رضا قوچان‌نژاد، شاهرخ استخری، محسن تنابنده، شیلا خداداد، سام درخشانی، مهناز افشار، ترانه عیلدوستی و… فقط تعدادی از سلبریتی‌هایی هستند که برای به دنیا آوردن فرزندشان راهی خارج از کشور شده‌اند. آن‌هم کشورهایی که در ازای تولد در خاک آن‌ها به فرد پاسپورت تعلق می‌دهند. به این روند در اصطلاح «گردشگری تولد» می‌گویند. والدین این کودکان هم بعدها راحت‌تر و سریع‌می‌توانند اقامت کشور محل تولد فرزندشان را دریافت کنند.

عکس برفی از بازیگران

20 عکس برفی دیدنی از بازیگران و هنرمندان

علت تراشیدن مو های پانته آ بهرام

پانته آبهرام در حضور منتقدان و عوامل رسانه روسریش را برداشت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا