غذاهای ضد آلرژی/7 بهترین غذاها برای کمک به مبارزه با التهاب

چهارشنبه 18 آبان 1401 سلامت
غذاهای ضد آلرژی

غذاهای ضد آلرژی که می توانید مصرف کنید

غذاهای ضد آلرژی:آلرژی به این معنی است که بدن شما نسبت به مواد بی ضرر  بیش از حد حساس می شود. این مواد آلرژن نامیده می شوند که شامل گرد و غبار، گرده، شوره حیوانات خانگی و پروتئین های خاص موجود در غذاها و غیره می شود.

اگر یک آلرژن از طریق پوست، دهان یا بینی وارد بدن شود، سیستم ایمنی به اشتباه آن را یک تهدید خارجی درک می کند. سپس برای خلاص شدن از شر آن، واکنش التهابی شدیدی را آغاز می کند.

این پاسخ شامل آزاد شدن یک ماده شیمیایی به نام هیستامین است که باعث التهاب معمولاً در پوست، دستگاه گوارش یا دستگاه تنفسی می شود. التهاب به طرق مختلف از علائم خفیف تا شدید ظاهر می شود.

زندگی با آلرژی مستلزم آن است که دائماً مراقب محرک های خود باشید تا بتوانید از آنها دور شوید و اجتناب از برخی آلرژن ها آسان تر از سایرین است.

همیشه برای یک حمله ناگهانی آماده باشید. حتی علائم خفیف نیز می تواند بسیار ناراحت کننده باشد، که می تواند کیفیت زندگی شما را به صورت روزانه تحت تاثیر قرار دهد.

در این مقاله فهرستی از غذاها و ادویه‌هایی که دارای خواص ضدالتهابی هستند و شدت و دفعات حملات آلرژی را کاهش می‌دهند، آورده شده است.

 

1.  زردچوبه می تواند به مقابله با آلرژی کمک کند

زردچوبه سابقه طولانی در استفاده در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف دارد.

ترکیب فعال زیستی اصلی آن کورکومین است که بیشتر خواص درمانی آن شامل اثرات ضد التهابی قوی است که می تواند به مهار واکنش آلرژیک کمک کند.
نحوه مصرف:

2 فنجان آب را در قابلمه ای بریزید و بگذارید بجوشد.
۱ تا ۲ قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده را در آب جوش بریزید.
اجازه دهید حدود 10 دقیقه بجوشد.
برای نوشیدن در فنجان بریزید و لذت ببرید.

 

2. سیر می تواند به کاهش شدت واکنش آلرژیک کمک کند

هنگامی که سیر خام له می شود، یکی از ترکیبات فعال اصلی خود به نام آلیسین را آزاد می کند. این ترکیب فعالیت ضد التهابی قابل توجهی از خود نشان می دهد.

عصاره سیر می تواند به کاهش شدت یک واکنش آلرژیک با مهار التهاب زمینه ای کمک کند.
نحوه مصرف:

هر روز یک یا دو حبه سیر خام له شده مصرف کنید.
مکمل سیر را شروع کنید، اما قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید.

 

سیر

سیر

3. سیب دارای خواص ضد التهابی است

سیب منبع غنی کورستین است. این فلاونوئید دارای خواص ضد آلرژی و ضد التهابی قابل توجهی است که در درمان بیماری های تنفسی و همچنین آلرژی های غذایی کاملاً مفید است.
نحوه مصرف:

هر روز یک سیب بخورید. انواع ارگانیک رشد یافته را انتخاب کنید.
به طور منظم یک لیوان آب سیب تازه استخراج شده بنوشید.

 

4. زنجبیل می تواند به مبارزه با آلرژی کمک کند

زنجبیل به عنوان یک عامل ضد التهابی طبیعی عمل می کند که می تواند به مبارزه با آلرژی کمک کند. با کاهش شدت و دفعات حملات آلرژیک به مقابله با اثرات التهابی هیستامین کمک می کند.

یک راه آسان برای به دست آوردن فواید دارویی این ماده، مصرف آن به شکل چای است.

نحوه مصرف:

یک تکه زنجبیل خام پوست کنده را نازک برش دهید.
2 فنجان آب را در یک قابلمه کوچک بریزید.
اگر چای قوی‌تری می‌خواهید، 4 تا 6 برش زنجبیل یا بیشتر بریزید.
قابلمه کوچک را روی شعله قرار دهید و آب را به مدت 10 تا 20 دقیقه بجوشانید.
چای را صاف کرده و در فنجان بریزید و بنوشید.

از ماسک صورت صبح استفاده کنیم یا شب؟

 

5. مرکبات دارای اثرات ضد حساسیت هستند

عصاره پوست مرکبات مانند لیمو، گریپ فروت و پرتقال با آب مخلوط می شود تا محلول آبی تشکیل شود. این محلول های آبی عوامل سم زدایی هستند که آلرژن ها را از بدن دفع می کنند.
آگهی ها

آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی قوی هستند که واکنش های آلرژیک را کاهش می دهند. این عصاره ها به طور گسترده برای تولید غذاها و مکمل های ضد حساسیت و ضد التهاب استفاده می شود.
نحوه مصرف:

در طول روز آب لیمو مصرف کنید.

 

6.  دانه کتان می تواند به مدیریت علائم آلرژی کمک کند

بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 از جمله اسید آلفا لینولنیک است که در بدن تجزیه می شود و محصولات جانبی به نام متابولیت ها را آزاد می کند.مطالعات نشان داده اند که این متابولیت ها التهاب را کاهش می دهند تا واکنش های آلرژیک را به حداقل برسانند.
نحوه مصرف:

مقداری بذر کتان تازه آسیاب شده را به شیک پروتئینی یا بلغور جو دوسر صبحانه خود اضافه کنید.
مصرف روغن بذر کتان در رژیم غذایی خود را افزایش دهید.

 

خواص دانه کتان

خواص دانه کتان

7. پیاز دارای خواص ضد التهابی است و آلرژی را مهار می کند

پیاز حاوی ترکیبات گیاهی به نام فلاونوئیدها است که خواص ضد التهابی قابل توجهی از خود نشان می دهد که می تواند آلرژی را مهار کند. بهترین فلاونوئیدها در این زمینه کوئرستین و ترکیبات آن است که به وفور در پیاز یافت می شود.

با این حال، پختن برخی از این فلاونوئیدها را از بین می برد و شما را از اثرات دارویی کامل آنها محروم می کند. بنابراین، بهتر است پیاز را به صورت خام مصرف کنید تا از پتانسیل ضد حساسیت آن حداکثر استفاده را ببرید.
نحوه مصرف:

پیاز را با اضافه کردن آن به سالاد، ساندویچ و دیپ خود به صورت خام بخورید.

 

خواص پیاز

آیا می توانید ویتامین C را برای درمان آلرژی مصرف کنید؟

آره! ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که التهاب را تا حد زیادی کنترل می کند. این دارو با موفقیت در درمان بیماری های مرتبط با آلرژی مانند آسم، اگزما و تب یونجه (به نام رینیت آلرژیک) مورد استفاده قرار گرفته است.

بدن شما نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند زیرا این ویتامین محلول در آب است، به این معنی که از طریق ادرار دفع می شود. بنابراین، مهم است که دوز توصیه شده ویتامین C خود را از طریق غذاهایی مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت دریافت کنید.  همچنین می توانید در مورد شروع مکمل های ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید.

 

کلمه پایانی

هیچ درمانی برای آلرژی وجود ندارد، اما می‌توانید با خودمراقبتی مناسب و دارو، آن‌ها را کنترل کنید. اولین قدم برای مدیریت آلرژی، شناسایی محرک ها/آلرژن ها است. سپس تا جایی که می توانید از آنها دوری کنید.

اگر واکنش آلرژیک داشته باشید، درمان به شدت آن بستگی دارد. در بیشتر موارد، افراد برای مهار پاسخ التهابی و تسکین علائم، از داروهای آنتی هیستامین استفاده می کنند. با این حال، واکنش های سیستمیک شدید نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

به یاد داشته باشید که غذاهای ضد التهابی که در این مقاله ذکر شده اند، درمان های مستقلی برای آلرژی نیستند. می‌توانید از آنها در ترکیب با دارو برای مدیریت این بیماری مزمن استفاده کنید، زیرا به بدن شما کمک می‌کنند تا با التهاب بهتر مبارزه کند.

خواص دانه کتان

فواید دانه کتان برای مو که شرط می‌بندیم از آن نمی‌دانستید!

ذات الریه

ذات الریه / 4 راه پیشگیری از ابتلا به ذات الریه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا