علی عباسی نماینده سوئد در اسکار شد

چهارشنبه 7 شهریور 1397 سینما

 

علی عباسی نماینده سوئد در اسکار شد

علی عباسی نماینده سوئد در اسکار شد

علی عباسی نماینده سوئد در اسکار شد

فیلم «مرز» ساخته علی عباسی به عنوان نماینده سینمای سوئد در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «مرز» اولین نمایش جهانی خو را امسال و در هفتادویکمین جشنواره فیلم کن تجربه کرد و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش “نوعی نگاه” این رویداد سینمایی شد.

موضوع فیلم «مرز» درباره دو موجود عجیب ومتفاوت با مشکلات کروموزومی است که یکی از آنها به سوی خیر و یکی به سوی شر تمایل دارد.  فیلم در واقع درباره مشکلات افراد متفاوت در جامعه است.

علی عباسی نماینده سوئد در اسکار شد

علی عباسی نماینده سوئد در اسکار شد

«اینگمار برگمن» کارگردان اسطوره‌ای سینمای جهان در سال ۱۹۶۰ با فیلم «چشمه باکره» تنها جایزه اسکار خارجی را برای سوئدی‌ها به ارمغان آورد. سینمای سوئد پیش از این ۱۶ بار با فیلم‌های خود به جمع پنج نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار راه یافته است که آخرین بار آن به اسکار سال پیش بازمی‌گردد که فیلم «میدان» ساخته «روبن اوستلاند» برنده نخل طلای کن به جمع ۵ نامزد نهایی راه یافت.

پیش از این کشورهای ترکیه (درخت گلابی وحشی)، بلژیک (دختر)، ژاپن (دزدان فروشگاه)، بریتانیا (من یک جادوگر نیستم)، بلاروس (قوی بلورین)، استونی (یا بگیرش یا ولش کن)، رومانی (مهم نیست اگر به عنوان بربرها در تاریخ شناخته شویم)، اسلواکی (مترجم) و سوئیس (الدورادو) نمایندگان خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نودویکمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرده‌اند.

آخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم‌ها از سوی کشورها مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ روز اول اکتبر ۲۰۱۹( ۹ مهرماه) اعلام شده است.

همچنین بر اساس قوانین آکادمی اسکار تمامی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه باید بین تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۷ (۹ مهر ۱۳۹۶) تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ (۸ مهر ۹۷) حداقل به مدت ۷ روز در سینماهای کشور مبدا اکران شده باشند.

مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره‌ی اسکار روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در لس آنجلس برگزار می‌شود.

مرجع : سرپوش

نمایش «مثل بچه آدم» در دوازده جشنواره خارجی

«آسیایی‌های دیوانه پولدار» بر فراز گیشه هالیوود

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا