عامل افزایش خطر مرگ و میر در میانسالان چیست؟

چهارشنبه 10 فروردین 1401 سلامت
خطر مرگ و میر در میانسالان

خطر مرگ و میر در میانسالان

بی تحرکی در سالمندان میتواند خطر مرگ و میر افراد ضعیف را افزایش دهد . افراد باید حداقل هر هفته حداقل 150 دقیقه با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت فیزیکی هوازی قدرتی داشته باشند.

به بزرگسالانی که قادر به انجام این دستورالعمل‌ها نیستند، توصیه می‌شود که از لحاظ جسمی و تا جایی که توانایی و شرایط آنها اجازه می‌دهد،فعالیت جسمانی داشته باشند.براساس آمار به دست آمده از National Health Interview Survey در سال 2016، تنها 44.9 درصد از افراد 65 تا 74 ساله دستورالعمل‌های فعالیت بدنی را در سال گذشته رعایت کردند.تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مسن روزانه بیش از 9 ساعت از وقت خود را صرف نشستن می‌کنند.

آسیب‌های بی تحرکی به خوبی اثبات شده و مطالعه‌ای که سال گذشته در Medical News Today منتشر شد نشان می‌دهد که بیش از 3 ساعت نشستن در روز، سالانه سبب 430 هزار مرگ در سراسر 54 کشور جهان می‌شود.

محققان در دپارتمان پزشکی دانشگاه “دالهاوزی” و همکارانشان در این پژوهش به بررسی این موضوع پرداختند که آیا بی تحرکی در افزایش خطر مرگ و میر افراد میانسال ضعیف دخیل است یا خیر.افراد میانسال ضعیف در اینجا به کسانی گفته می‌شود که به علت بالا رفتن سن دچار عواملی مانند ضعف، کاهش وزن ناخواسته، کندی و خستگی می‌شوند.این مطالعه شامل اطلاعات مربوط به 3,141  بزرگسال 50 ساله و بالاتر است که در سال‌های 2003 تا 2004 و 2005 تا 2006 در این پژوهش شرکت کردند.

شیوه های نادرست کاهش وزن

به عنوان بخشی از این مطالعه، از افراد خواسته شد تا در طی ساعات بیداری ردیاب‌های اندازه گیری فعالیت را مورد استفاده قرار داده و محققان از این داده ها برای محاسبه میزان زمان بی تحرکی هر بزرگسال استفاده کردند.محققان دریافتند در میان کسانی که از قدرت بدنی بالایی برخوردار نبودند و دستورالعمل‌های فعالیت‌های فیزیکی را رعایت نمی‌کردند، نشستن طولانی مدت با افزایش خطر مرگ همراه بوده است که این مسئله شامل بزرگسالان ضعیفی که دستورالعمل‌های تمرینی را انجام داده بودند نمی‌شد.

 

 

نشانه‌های گرمازدگی

نشانه‌های گرمازدگی

10 میوه برتر برای مقابله با پیری

10 میوه برتر برای مقابله با پیری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا