عادت‌های افراد موفق برای حفظ موفقیت

چهارشنبه 25 مهر 1397 موفقیت

 

دست‌یابی به موفقیت سخت است ولی سخت‌تر از آن حفظ موفقیت است. افراد پیش‌رو عادت‌های مشترکی برای حفظ موفقیت و بقا در میدان رقابت دارند.

حقیقت ساده‌ای که وجود دارد این است که اغلب ثروتمندان عادت‌های متفاوتی از مردم عادی دارند. البته که این عادت‌ها برای همه قابل دست‌یابی است. پرورش این عادت‌ها احتمال پیدا کردن موفقیت را افزایش می‌دهند. شاید در نگاه اول این کار سخت به نظر برسد، ولی با تلاش اندکی هر کسی می‌تواند خود را با آن‌ها وفق دهد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر موضوع را بررسی کنیم باید به این نکته توجه کنیم که افراد پس از موفقیت چگونه آن را حفظ می‌کنند. در ادامه نگاه عمیق‌تری به عادت‌های مشترک اغلب افراد ثروتمند نه تنها برای کسب ثروت بلکه بعد از آن نیز خواهیم داشت. با پرورش این عادت‌ها در زندگی شخصی می‌توان به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافت.

سحرخیزی

اغلب افراد موفقی چون اوپرا وینفری مجری معروف، ریچارد برانسون بنیان‌گذار ویرجین گروپ، جک دورسی هم‌بنیانگذار توئیتر و تیم کوک مدیر عامل اپل عادت مشترکی دارند. همه‌ی آن‌‌ها صبح زود قبل از ساعت ۵ از خواب بر می‌خیزند. افراد ذکر شده همواره سحرخیز هستند، زیرا روز‌های کاری آن‌ها مملو از مسئولیت‌های فشرده و تصمیم‌های سخت است. آن‌ها می‌دانند که به طور معمول سحرخیزی زمان خالی بیش‌تری قبل از شروع کار می‌دهد و برای هر کاری آماده‌تر از دیگران خواهند بود.

هدفمندی

شاید گمان کنید که بعد از کسب موفقیت زمان لذت بردن از زندگی فرا رسیده است و هدفمندی بی‌معنی خواهد بود. افراد موفق به هر چه می‌خواسته‌اند رسیده‌اند. ولی در واقع یکی از راز‌های موفقیت بلند مدت ثروتمندان این است که آن‌‌ها همواره هدف‌های خود را تنظیم می‌کنند و پیوسته تلاش می‌کنند.

شاید زمانی هدف آن‌ها میلیونر شدن بوده است اما پس از رسیدن به آن هدف‌های بعدی را متناسب با وضعیت فعلی تنظیم می‌کنند. این هدف‌ها می‌توانند مادی یا بشردوستانه باشند. صرف نظر از هر چه که می‌‌تواند باشد، ثروتمندان همواره به اهمیت اهداف و روحیه تلاش پیوسته تاکید دارند.

یادگیری مستمر

کسب موفقیت‌ در وهله‌ی اول نیازمند یادگیری تخصص‌‌های بسیاری است. اشخاص باید در ابتدا تخصص صنف خود را یاد بگیرند، از بزرگان پیشه‌ی خود درس گرفته و همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارند.

مرگ واقعی با توقف یادگیری آغاز می‌شود

بنابراین عادت به یادگیری پیوسته نباید هرگز به فراموشی سپرده شود. به گفته آلبرت انیشتین: «هرگاه یادگیری را متوقف کنید مرگ شما آغاز می‌شود». ثروتمندان پیش‌رو می‌دانند که چگونه در حوزه‌ی کاری خود دوام بیاورند. بدین منظور آن‌ها باید پیوسته یاد بگیرند و خود را با شرایط جدید وفق دهند. آن‌ها همواره از جریان وقایع جدید مطلع می‌شوند و به دنبال منابعی برای یادگیری بیش‌تر و عمیق‌تر هستند.

استراحت

اغلب ثروتمندان پیش‌رو راز و رمز‌های موفقیت خودشان را دارند. همه‌ی این موارد مربوط به پول نیست؛ بلکه درباره‌ی لذت بردن از زندگی و حفظ انگیزه برای تلاش مستمر است. بدین منظور آن‌ها استراحت‌های منظمی دارند تا بتوانند همواره سرزنده بوده و خلاقیت خودشان را حفظ کنند.

هرگز نباید تعطیلی کار را احمقانه تصور کرد. استراحت‌های منظم باعث می‌شود آن‌ها بتوانند بازدهی خود را حفظ کنند . ثروتمندان پیش‌رو می‌دانند که با اندکی استراحت می‌توان کارها را بهتر و خلاقانه‌تر انجام داد. بنابراین چه به تعطیلات می‌روید یا با دوستان خود وقت‌گذرانی می‌کنید یا خرید برای شما لذت‌بخش است، ارزش کنار گذاشتن کار و پذیرفتن اندکی خسارت مادی را دارد.

شبکه‌سازی

شبکه‌سازی

کمتر کسی را می‌تـوان یافت که بدون کمک دیگران به موفقیت رسیده باشد. کسب ثروت و موفقیت مستلزم حجم عظیمی از تلاش و روابط است. برای حفظ موفقیت افراد بزرگ همواره به شبکه‌سازی پرداخته و روابط اجتماعی خود را حفظ می‌کنند. شبکه‌سازی نه فقط به منظور برپاسازی کسب و کاری عظیم بلکه برای درک رابطه‌ی روابط اجتماعی و موفقیت پایدار بسیار ضروری است.

تعهد

اغلب افراد گمان می‌کنند که برای موفقیت‌های بزرگ باید بی‌رحم بود. اما اگر درست نگاه کنیم ثروتمندان پیش‌رو (البته کسانی که با رنج و زحمت به جایی رسیده‌اند)، همواره به مسئولیت‌های اجتماعی پایبند بوده‌اند. به قول معروف از هر دستی بدهی از همان دست خواهی گرفت. کمک به دیگران به معنای هدر کردن پول نیست بلکه منفعت‌های مادی و معنوی بلند مدتی به همراه دارد. خرید‌ ماشین‌های لوکس لذت‌بخش است ولی اگر جامعه رشد نکند درد آسیب‌های اجتماعی لذت این خوشی را تلخ خواهد کرد.

منبع : زومیت

کارآفرینان موفق

4 آموزه کلیدی که هر کارآفرین موفقی باید آنها را فراگیرد

سخنان توماس ادیسون برای موفقیت در زندگی

سخنان توماس ادیسون برای موفقیت در زندگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا