عادتهای که باعث موفقیت شما می شود

سه‌شنبه 29 مهر 1399 موفقیت

عادتهای که باعث موفقیت شما می شود

در بخش  موفقیت مجله دایان درباره  عادتهای صبحگاهی که شما را شاداب میکند مطالبی را ارائه دادیم و در این بخش درباره عادتهای که باعث موفقیت شما  میشود مقاله ای  ارائه  می دهیم با ما همراه باشید.

سوالی که افراد بسیاری مطرح می‌کنند آن است که عادات افراد موفق جهان چیست و هر روز چه رفتاری را تکرار می‌کنند که منجر به قرار گرفتن آن‌ها در بین بیست درصد افراد پردرآمد جامعه می‌شود؟

ارسطو معتقد است:

«نود و پنج درصد رفتار شما، ناشی از عادت‌های شما است

عادت مهم افراد موفق جهان

قانونی وجود دارد که ، اگر به جای خوگرفتن به عادت‌های بد، عادت‌های خوب و مثبت را در خود نهادینه‌ کنید و آن‌ها را الگوی اصلی رفتاری خود قرار دهید، براساس آن‌ها رفتار کنید، نتیجه دلخواه را دریافت خواهید کرد.

قانون دیگری هست که می‌گوید: «عادت‌های خوب، به‌سختی شکل می‌گیرند اما زندگی با آن‌ها آسان است؛ عادت‌های بد، به‌راحتی شکل می‌گیرند اما زندگی با آن‌ها دشوار خواهد بود.»

عادتهای که باعث موفقیت  شما می شود

شما از طریق تکرار می‌توانید هر عادتی را ایجاد کنید

تقریبا همه کارهایی که هر روز از لحظه بیدار شدن تا پایان روز انجام می‌دهید، معمولا از روی عادت انجام می‌شوند. بنابراین، از خودتان بپرسید که بهترین عادتی که می‌توانید داشته باشید، کدام است

 

■ مانند افراد موفق هر روز اهداف‌تان را بنویسید

هر شب‌ قبل از خواب مانند افراد موفق جهان، اهداف روز بعدتان را یادداشت کنید. می‌توانید فهرستی از کل اهداف روزانه‌ خود تهیه کرده و در دفتری به‌صورت منظم آن‌ها را یادداشت کنید.

در طول روز، به اهداف خود فکر کنید. زمانی که با افراد مختلف صحبت می‌کنید، به پارک می‌روید، تلویزیون تماشا می‌کنید یا مشغول صرف ناهار هستید، به اهداف خود فکر کنید.چرا که  شما به آنچه که اغلب می‌اندیشید، تبدیل خواهید شد. پس همه افراد موفق و ثروتمند، اغلب اوقات در حال فکر کردن به اهداف‌شان هستند.

■  به نتایجی که بدست می‌آورید، اهمیت بدهید

افرادی که زیاد به نتایج اهمیت می‌دهند، همیشه به این فکر می‌کنند که چه کاری می‌توانند انجام دهند تا منجر به بهترین و مهم‌ترین نتیجه شود. افراد موفق، لیستی از کارهایی که روزانه باید انجام دهند، تهیه می‌کنند و قبل از آنکه مشغول به کار شوند، مهم‌ترین کارهای آن لیست را مشخص می‌کنند.

یکی از راه‌های تبدیل شدن به چنین شخصی، این است که زمانی که کارهای روزانه خود را تعیین کردید، از خود سوال کنید که: «اگر تنها فرصت انجام یک کار را داشته باشم، چه کاری را انجام خواهم داد؟» سپس دور آن کار را دایره بکشید و آن را بلافاصله انجام دهید. حداقل صد سال است که همین تکنیک ساده، انسان‌ها را در سراسر دنیا به افراد موفق تبدیل کرده است

■ در آینده زندگی می‌کنند

افرادی که ثروت دارند یا پول زیادی کسب می کنند، ثروتمند یا جادوگران نیستند که آینده را پیش بینی می‌کنند؛ آنها مردم عادی مثل من و شما هستند. افراد موفق و ثروتمند روزانه تلاش می‌کنند تا روند پیشرفت خود را بررسی کنند و آینده کسب و کار خودشان را ببینند.

برای آینده نگری ‌می‌توان استیو جابز را مثال زد. وقتی هنوز محصولات ابتکاری اپل وجود نداشت، انگار که استیو جابز می‌دانست مردم آن‌ها را می‌خواهند! همانند وارن بافت که گفت: “کسی که  امروز در سایه نشسته است؛ زیرا کسی مدت‌ها پیش یک درخت کاشته است.”

■ صبح‌ها زود بیدار می‌شوند

اکثر افراد موفق زود بیدار می‌شوند، چرا که به‌آنها کمک می‌کند بیشتر کار کنند. صبح زود بیدارشدن به این افراد، زمانی برای مراقبه و تمرین می‌دهد و کمک می‌کند تا زمانی را برای خودشان در نظر بگیرند. ساعت شروع کار معمولاً 9 صبح است، اما افراد موفق و ثروتمند به دلیل انجام کارهای بالا صبح‌ها زود بیدار می‌شوند.

 مانند افراد موفق با دیگران، رابطه‌ خوبی داشته باشید

آگاه باشید که تمامی دستاوردهای شما در طول زندگی، با کمک، حمایت و همکاری دیگران بهتر پیش خواهد رفت. پس همواره از خود سوال کنید: «دیگران ممکن است از من چه چیزی بخواهند؟ چگونه می‌توانم به دیگران کمک کنم تا آن‌ها هم به من کمک کنند؟»

اگر در زمینه‌ی فروش محصول مشغول به کار هستید، باید بدانید که فروشنده‌های برتر همواره به فکر مشتریان خود هستند. آن‌ها مدام به این فکر می‌کنند که مشتریان آن‌ها چه کسانی هستند، چه می‌خواهند و چگونه می‌توان بیشترین کمک و خدمت‌رسانی را به آن‌ها کرد.

افراد موفق در روابط خود تمرکز بسیار زیادی بر مهم‌ترین افراد دنیای خود دارند؛ هم در زمینه کاری و هم در زمینه شخصی.

■  بیشتر اوقات به سلامتی خود فکر کنید

به این فکر کنید که بهترین و سالم‌ترین غذای ممکن را بخورید. هر روز ورزش کرده و خوب استراحت کنید.  فراموش نکنید که در دنیای پر رقابت امروز، برای موفق شدن باید انرژی زیادی داشته باشید. و برای پر‌انرژی‌ بودن باید غذای سالم مصرف کنید، استراحت کافی داشته باشید و ورزش کنید.

 

■ به تقلید از افراد موفق صادق باشید

همیشه و به‌هر‌قیمتی، حقیقت را بیان کنید. صداقت، مهم‌ترین ویژگی یک انسان موفق است.

بیشتر بخوانید:به  تعویق  انداختن کارها

■ منظم باشید

نظم، عادتی پایه و اساسی است که هر چیزی را ممکن می‌سازد. بهترین تعریف برای نظم این است:

«نظم، توانایی مقید ساختن خود به انجام کارهایی است که باید در زمانی مشخص انجام شوند، حتی اگر حوصله انجام دادن آن وجود نداشته باشد.»

.

 

چگونه یک زن خانه دار می تواند موفق باشد

عادتهای خوب صبحگاهی که شما را در طول روز شاداب نگه می دارد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا