طرز تهیه کوبه لبنانی فینگر فود خوشمزه

سه‌شنبه 21 مرداد 1399 آشپزی

کوبه لبنانی

کوبه لبنانی یکی از غذاهای معروف کشور لبنان است که در جنوب کشورمان  تهیه می شود و به کوبه جنوبی هم شهرت دارد. این غذا در کنار سمبوسه ، فلافل و پاکوره در دکه های خیابانی سرو می شود. در بخش آشپزی دایان  تهیه کوبه لبنانی برای شما  توضیح می دهیم

مواد لازم برای تهیه کوبه 

  1. برنج: 2 لیوان
  2. سیب زمینی عدد کوچک
  3. گوشت چرخ شده 150 گرم
  4. تخم مرغ 1 عدد
  5. گردو 3 قاشق غذا خوری
  6. زرشک 3 قاشق غذا خوری
  7. پیاز رنده شده  یک عدد
  8. سیر 2 حبه
  9. رب گوجه 1 قاشق غدا خوری
  10. نمک و فلفل به میزان لازم

 لبه لبنانی
کبه لبنانی

طرز تهیه کوبه

● در یک ماهیتابه مقداری روغن ریخته و  گوشت چرخ کرده ، پیاز رنده شده، سیر له شده ، نمک  و فلفل را خوب تفت می دهیم . بعد زرشک و گردو خرد شده را به آن اضافه می کنیم. و در آخر هم رب گوجه و ادویه را  اضافه می کنیم. و می گذاریم آب آن تمام شود و به روغن بیفتد.

● برنج را با نمک بدون روغن کته میکنیم. کمی آب آن را اضافه می ریزیم تا برنج خوب له شود بعد برنج را با گوش کوب خوب نرم می کنیم و می گذاریم سرد شود.

سیب زمینی را می پزیم و له می کنیم. برنج و سیب زمینی و تخم مرغ را خوب مخلوط می کنیم و بعد ورز می دهیم .خمیر چسبنده ای به دست می آید و نباید خیلی هم سفت بشه. اگه خیلی شل بود می توانیم یکی دو قاشق آرد به آن اضافه کنیم. ولی اصلأ آرد رو زیاد نریزید چون طعم برنج از بین میره.

● وقتی کوبه ها را آماده کردیم خودش به میزان زیادی سفت می شه. یک ظرف آب کنار دستمون می گذاریم و کف دستمون را خیس می کنیم و به اندازه یک نارنگی از خمیر بر می داریم و کف دست باز می کنیم و کمی از مواد گوشت را وسط آن می گذاریم و می بندیم .بعد در ظرفی گود روغن میریزیم و کوبه ها را در روغن داغ سرخ میکنیم.

نوش جان

بیشتر بخوانید :طرز تهیه ته چین یک نفره مجلسی

طرز تهیه پودینگ شکلات و گردو؛دسر خوشمزه و مقوی

میلک شیک هلو و موز خوشمزه و مقوی +طرز تهیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا