طرز تهیه کباب درباری (ثریایی)

شنبه 13 اردیبهشت 1399 آشپزی

احتمالا در منوی رستوران‌ها نام کباب درباری را دیده‌اید. کباب درباری یا ثریایی از غذاهای شیک و مجلسی ایرانی است که با ذائقه بسیاری از افراد سازگار است. کباب درباری در مقایسه با کباب‌های سلطانی، کوبیده یا برگ کمتر شناخته شده است، اما باید اعتراف کرد که در حق آن جفای بزرگی شده است.

برای طرز تهیه کباب درباری از گوشت راسته گوسفندی و سینه مرغ استفاده می‌کنند. مانند سایر کباب‌ها، این کباب خوشمزه و لذیذ به همراه چلو یا به صورت خوراکی سرو می‌شود.

اگر می‌خواهید با طرز تهیه کباب درباری خانگی آشنا شوید، خواندن ادامه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنم.

 

پیش از تهیه کباب درباری:

نه تنها برای کباب درباری، بلکه برای تمامی انواع کباب‌ها، کیفیت گوشت بسیار اهمیت دارد. پس حتما هنگام تهیه گوشت و مرغ این کباب به کیفیت آن دقت کنید.

اندازه و ضخامت رول کباب درباری در خوشمزه شدن آن بسیار اهمیت دارد. اگر قصد تهیه گوشت دارید، حتما به ضخامت برش‌ها دقت کنید. زیرا نازک بودن آن موجب خشک شدن کباب می‌شود و همچنین اگر پهن باشد، کباب درباری شما دیرتر به پخت مطلوب می‌رسد.

 

مواد لازم کباب درباری

  • آب دو عدد پیاز
  • زعفران به میزان لازم
  • راسته گوسفندی 1 عدد
  • سینه مرغ یک عدد
  • نمک به میزان لازم
  • کره پنجاه گرم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

 

طرز تهیه کباب درباری

  1. آب دو عدد پیاز را گرفته و به آب پیاز، زعفران دم کشیده و نمک اضافه کنید در سینی ریخته کنار می‌گذاریم.
  2. گوشت راسته گوسفندی را به صورت استیک نازک برش می‌دهیم و سپس به صورت نواربه عرض 2 تا 3 سانت و طول 10 سانت برش داده کنار گذاشته سپس مرغ را نیز ابتدا به صورت استیک برش می‌دهیم و سپس به صورت نوار باریک برش میزنیم که باید به اندازه برش های گوشت گوسفندی باشد (باید سینه ی مرغ را دو ساعت قبل با نمک، روغن زیتون و زعفران، فلفل سیاه و پیاز مزه دار کرد).
  3. در این مرحله ابتدا برش های گوشت گوسفندی را روی تخته گذاشته و برش های گوشت مرغ را روی آن گذاشته و رول میکنیم رول ها را به سیخ کشیده و به مدت 20 دقیقه در آب پیاز آماده شده در مرحله 1 قرار میدهیم  و چند با سیخ ها را زیر ورو کرده تا گوشت ها طعم دار شوند.
  4. سیخ ها را روی زغال بگذاری تا بپزد. بعد از اتمام پخت مخلوط کره آب شده، زعفران و فلفل سیاه را با برس روی کباب زده و سرو می‌کنیم.
  5. گوجه فرنگی کباب شده یادتان نرود.

نوش جان!

تهیه کیک پرتقالی -گردویی

غذای فرنگی

دستور پخت هونکاربیندی غذای لاکچری ترکیه ای

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا