طرز تهیه کازان کباب غذای ترکی با طعم بی نظیر

شنبه 7 تیر 1399 آشپزی

کازان کباب یک غذای ترکی بسیار خوشمزه است  برای دلدادگان و عاشقان بادمجون  که پیشنهاد میکنم توی این فصل تابستون که بادمجون تازه هم تو بازار هست این غذا رو حتما امتحان کنن. این غذا رو میتونید با بادمجون های تکه شده روی هم  سیخ درست کنید. (کازان به معنی قابلمه است )

.مواد لازم برای تهیه کازان کباب

●  بادمجان      5عدد

● گوشت (ترکیب گوساله و گوسفند ) چرخ شده      400گرم

● آرد سوخاری 3 قاشق غذا خوری

● 1 عدد پیاز

● 1 حبه سیر

● نمک فلفل به مقدار لازم

● 2 عدد گوجه

●روغن به میزان لازم

● فلفل دلمه کوچک یک عدد

● رب گوجه  فرنگی یک قاشق غذاخوری

● نمک و فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

کازان کباب

مراحل پخت کازان کباب

 

1.●بادمجانهارو پوست بگیرید،و حلقه حلقه برش دهید و کمی نمک روی بادمجان ها ریخته تا تلخی آن گرفته شود.و بعد از بیست دقیقه آبکشی کنید .و با روغن سرخ کرده و کنار بگذارید

 

2.●گوشت چرخ شده را با نمک ،فلفل، زرد چوبه، پیاز رنده شده که آب آن گرفته شده ،سیر رنده شده و آرد سوخاری مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه خوب ورز دهید .و با دست به شکل کباب تابه فورم دهید(گوله های کوچک و بیضی ) ودر یخچال قراردهید

3.●برای سس: کمی روغن داغ کنید و رب گوجه و نمک و فلفل اضافه کنید، رب  گوجه خوب تفت دهید ، و کمی اب ولرم اضافه کنید، و بذارید به مرحله جوش برسه، بعد اگه دوست دارید کمی ترشی مثل آبغوره یا آبلیمو یا آب نارنج یاپودر لیمو عمانی اضافه کنید. بذارید پنج دقیقه با شعله ی کم بمونه بعد خاموش و کنار بگذارید.

4.●توی قابلمه چند تا گوجه ی حلقه شده و کمی فلفل دلمه خلال یا خرد شده بریزید، و روی آن یک در میان کوفته و بادمجان را به صورت دایره بچینید تا کوفته و بادمجان تمام شود. سپس روی آن  سس آماده شده ریخته ودرب ظرف رو گذاشته  و منتقل کنید روی گاز و با حرارت ملایم اجازه دهیدکازان کباب به خوبی پخته شود .یا   روی ظرف رو با فویل پوشانده و بذارید توی فر به مدت 20 دقیقه با دمای 200 درجه بپزد.بعد از این مدت کازان کباب شما آماده سرو است.

 

نوش جان

طرز تهیه خورش هویج تبریزی خوشمزه

طرز تهیه لوکوم هویج (دسر ترکی)

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا