طرز تهیه حمص لبنانی

پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1401 آشپزی
homos

طرز تهیه حمص لبنانی

حمص یا هوموس یکی از غذاهای عربی خوشمزه است .حمص در فلسطین، لبنان و اردن  پایه‌ آشپزی به‌شمار می‌آید .حمص دارای مقدار فراوانی آهن، ویتامین سی، فولات، ویتامین ب۶ و پروتئین است. همچنین دارای فیبر فراوانی است .حمص یک گزینه مناسب برای گیاهخواران  است .

 

نکته مهم در تهیه حمص این است که اگر در تهیه آن از  سیر کباب استفاده شود طعم حمص بسیار خوشمزه تر می شود . یک بوته سیر را 1 ساعت داخل فر با دمای 160 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کباب شود. سپس پوست آن را جدا کنید و له کنید و در تهیه هوموس از آن استفاده کنید.  در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه حمص خوشمزه لبنانی با ما همراه باشید همچنین طرز تهیه متبل بادمجان و بابا غانوش که جزئ غذاهای خوشمزه لبنانی است را مشاهده کنید.

حمص

حمص

مواد لازم برای تهیه حمص

  • نخود: ۱ و 1/2 پیمانه
  • سیر :۲ حبه
  • لیمو ترش: ۱ عدد
  • ارده: ۳ قاشق غذاخوری
  • آب نخود: ۴ قاشق غذاخوری
  • یخ :۲ تکه
  • روغن زیتون :به مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • پاپریکا: 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه حمص لبنانی

  1. برای تهیه حمص  ابتدا نخود ها را  شسته و در یک ظرف مناسب  به مدت 24 ساعت با آب  خیس کنید، در این مدت 3 تا 4 بار آب ظرف را عوض کنید تا نفخ نخود گرفته شود.
  2. بعد از 24 ساعت  نخودها  را آبکش کنید و در یک قابلمه بریزیدو 2 لیوان آب و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت متوسط بپزدو مغز پخت شود.   (آب نخود را نگه دارید)
  3. پس از  اینکه نخود پخت ، پوست نخود را جدا کنید تا  بافت حمص لطیف تر شود. (دانه های نخود را بین دو انگشت خود  فشار دهید تا پوست نخود ها جدا شود )
  4. نخود های پوست کنده را در غذاساز بریزید و  ارده , آب لیمو ترش، سیر( می توان از سیر کباب سده هم استفاده کرد )، پاپریکا و مقداری نمک و فلفل سیاه به نخود داخل مخلوط کن اضافه کنید.  یخ ها را هم  اضافه کنید. یخ را حذف نکنید چون مانع از بریده شدن مواد حمص می شود. حالا مواد را به مدت 1 دقیقه میکس کنید و بعد آب نخود را اضافه کنید و دوباره مواد را میکس کنید غلظت مواد باید به حدی باشد که به راحتی از قاشق نریزد.  حالا تقریبا هوموس ( حمص) آماده سرو است.
  5. حمص را داخل ظرف مورد نظربریزید, با قاشق یک گودال کوچک وسط حمص ایجادکنید و روغن زیتون را داخل آن بریزید و با نخود و سبزیجات معطر تزیین کنید و میل کنید.
shiriny mazorkas

شیرینی مازورکاس لهستانی

جوجه کباب یونانی

جوجه‌کباب لبنانی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا