طرز تهیه ته چین یک نفره؛فینگر فود مجلسی

یکشنبه 12 مرداد 1399 آشپزی

ته چین مرغ یک نفره

ته چین مرغ  یک نفره همان ته چین سنتی ایرانی است که به صورت فانتزی برای هر نفر به صورت جداگانه تهیه می شود،و برای  مهمانی هاو تولدها خیلی مناسب است .

●کره 200گرم
●روغن مایع 1/2پیمانه
●پیاز 2 عدد
●فیله مرغ 700 گرم
●شکر 2 قاشق غذا خوری
●زرشک 1 پیمانه
●تخم مرغ 1 عدد +3 زرده
●ماست چکیده 1 لیوان
●چوب دارچین  ،نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
●زعفران دم کشیده 1/2فنجان

ته چین مرغ یک نفره

طرز تهیه  ته چین یک نفره

برای تهیه ته چین مرغ یک نفره  ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۱ پیمانه آب، ۱ عدد پیاز، چوب دارچین و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا گوشت مرغ بپزد و نصف آب داخل قابلمه کشیده شود.

پس از اینکه گوشت مرغ پخت آب مرغ را صاف می کنیم و کنار می گذاریم سپس گوشت مرغ را به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. یک پیاز باقیمانده  را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی کره یا روغن مایع  در یک تابه مناسب تفت می دهیم.

پس از اینکه پیاز سبک شد، گوشت مرغ ریش ریش شده را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت مرغ سرخ شود، در صورت تمایل می توانیم کمی زعفران هم به گوشت مرغ اضافه کنیم تا طعم  بهتری داشته باشد.

توجه داشته باشید که برای پخت برنج، باید مخلوط آب مرغ و آب ساده یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد، پس از اینکه برنج پخت و آب موجود در قابلمه کشیده شد، برنج را کنار می گذارید (اگر مدل کته ای را دوست ندارید برنج را آبکش کنید)به سراغ آماده کردن مواد ته چین می رویم.

در یک کاسه بزرگ تخم مرغ را به همراه زرده های تخم مرغ به خوبی میکس می کنیم تا از لختگی در بیایند، سپس ماست را اضافه می کنیم و در ادامه زعفران دم کرده را به همراه روغن مایع و کره آب شده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه مواد یکدست شدند، برنج را به کاسه اضافه می کنیم و خوب با دیگر موادمخلوط   می کنیم. در ادامه ۱۲ عدد قالب مافین را با روغن مایع چرب می کنیم و از مخلوط برنج و دیگر مواد قالب ها را تا نیمه پر می کنیم و با قاشق فشار میدهیم.

در ادامه مقداری از مرغ تفت داده شده روی برنج می ریزیم و باقیمانده قالب را نیز با برنج پر می کنیم و با پشت قاشق خوب فشرده می کنیم، حالا قالب ها را داخل سینی فر می چینیم و روی قالب ها را با فویل آلومینیومی می پوشانیم.برای اینکه هوا از فویل آلومینیومی عبور کند روی آنرا با چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و سینی فر را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا ته چین ها آماده شوند.

در همین حین زرشک را به همراه شکر و کمی روغن در یک تابه مناسب کمی تفت می دهیم تا رنگش درخشان شود. پس از اینکه ته چین ها اماده شدند، انها را از قالب های مافین خارج می کنیم و با زرشک تزیین می کنیم.متوان ار خلال پسته و بادام از قبل خیس شده نیز در تزیین ته چین استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرازی پلو خوشمزه 

ته چین مرغ یک نفره

طرز تهیه ترشی یونانی خوشمزه و پرخاصیت

طرز تهیه سالاد کلم سفید؛سالاد رستورانی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا