ضمیر ناخودآگاه چیست؟

دوشنبه 6 دی 1400 موفقیت
ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه چیست؟

ضمیر ناخودآگاه یا ضمیر ناهشیار مخزن اطلاعاتی است که خارج از اطلاعات آگاهانه ماست .ضمیر ناخودآگاه همچنین بر رفتار و تجربه ما نیز تأثیرگذار است، ولی خودمان از این تأثیرات آگاه نیستیم.هر اطلاعاتی که در  ضمیر ناخود آگاه ماهست به کمک  قانون جذب به صورت ارتعاش به جهان هستی ساطع می شود. در بخش موفقیت مجله دایان با ما همراه باشید تا درباره ضمیر ناخودآگاه بیشتر بدانید و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید

  • ضمیر ناخودآگاه  دارای شخصیت مستقل و جداگانه ازشرایط حاکم بر جهان وجسم است و سعی درکنترل شخصیتها  دارد.
  • ضمیر ناخودآگاه  به صورت خودکار رخ می دهد و آگاهی ما تأثیری در انجام این فرایند ندارد.
  •  اگر ضمیر ناخودآگاه را به یک کوه یخی  تشبیه کنیم، ضمیر ناخودآگاه در پایین کوه قرار خواهد گرفت و ضمیر خوداگاه ( ذهن هوشیار) در قسمت بالایی کوه قرار می گیرد.
  • وظیفه ضمیر ناخودآگاه حفظ بقا و زنده ماندن ما است؛و تمام تلاش خود را می کند تا ما را از خطرات نجات دهد و ما را در شرایط فعلی ( ما را در نقطه امنی که هستیم)نگه می دارد و مانع تغییرات مثبت و منفی در زندگی ما شود.
ضمیر ناخود آگاه

ضمیر ناخود آگاه

ضمیر ناخودآگاه شامل خلاقیت های درونی بی حد و مرز، دیگر پتانسیل های استفاده نشده است و  می تواند از قدرت ذهن برای انجام بسیاری از کارها استفاده می کند.

 بهترین راه برای استفاده از ضمیر ناخود آگاه و قدرت ذهن  مدیتیشن می باشد.

چرا ضمیر ناخودآگاه ما را در شرایط فعلی نگه می دارد؟

چون ضمیر نا خودآگاه در شرایط فعلی توانسته ما را زنده نگه دارد که وظیفه اصلیش است  ؛و اگر ما بخواهیم  بدون تغییر دادن ذهنیتمان کاری جدید را انجام دهیم احتمال موفقیت ما در آن کار صفر است چرا که ضمیر ناخود اگاه مانع تغییرات جدید می شود.

قدرت ضمیر ناخودآگاه

  1. برای اینکه شما را با قدرت ضمیر ناخودآگاهتان مطلع کنیم مثالی می زنیم .  شخصی را که عزیزی را به صورت غیر منتظره ای از دست داده است را در نظر بگیرید این شخص در حالت آگاه  میداند که این اتفاق افتاده است و واقعی است ولی از آنجایی که این موضوع میتواند ضربه  روانی زیادی به فرد وارد کند. ضمیر ناخودآگاه فرد وارد عمل می شود و کلماتی مانند باورم نمیشود، اصلا نمیتوانم باور کنم و…  را مدام تکرار می کند و شخص را در یک حالت شوک قرار می دهد.پس ضمیر ناخودآگاه در این مواقع با قدرتی که دارد مسائل غیر قابل باور که می تواند به ما ضربه وارد کنند را فیلتر میکند.
  2. یا شما در سینما در حال نگاه کردن  به یک فیلم ۳بعدی  هستید و ذهن آگاه میدانید که این فیلم فقط یک تصویر بی خطر است و واقعیت ندارد ولی همین که  موجودی به شما حمله میکند یا چیزی به سمت شما حرکت می کند ناخودآگاه می ترسید و واکنش نشان می دهید.حس ترس  در این مواقع  نشانه فعال شدن ضمیر ناخودآگاه می باشد.
ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه

چگونه ضمیر ناخودآگاه را برنامه ریزی کنید

ذهن آگاه ما یک عمل را پردازش می کند، همزمان ذهن ناخودآگاه نیز تصمیمات و اقدامات ناخودآگاه را پردازش می کند. البته راهکارهای هست که بتوانیم ضمیر ناخودآگاه خود را به صورت آگاهانه مورد استفاده قرار دهیم. که به طور مختصر اشاره می کنیم.

  •  تفکرات مثبت را جایگزین افکار منفی کنید ، تا با افکار منفی غلبه کنید.
  • کلمه (من نمی توانم) را جایگزین (من می توانم) قرار دهید البته برای پردازش تصمیمات و اقدامات از طریق ضمیر ناخودآگاه  تمرینها  به مرور زمان امکان پذیر خواهد شد.
  • بسیاری از اتفاقات هیجان انگیز زندگی در ضمیر ناخودآگاه ذخیره می شوند.
  • گاهی ممکن است برخی آرزوها تبدیل به ترسی بزرگ شود و در ضمیر ناخودآگاه ما ذخیره شوندو بر کیفیت زندگی ما تاثیر  بگذارند در این مواقع  باید افکار منفی موجود در ضمیر ناخودآگاه را شناسایی کنید و تمرکزتان را بر افزایش اعتماد به  نفس قرار دهید
  •  به خود عشق بورزید . با تکرار کلماتی مانند “من  خوب هستم”، “من ارزشمند هستم”  و من لایق بهترین ها هستم .
  • ضمیر ناخودآگاه ما مخزن خوبی و بدی است و با ساطع کردن این خوبی و بدی ها به جهان هستی باید منتظر دریافت پاسخ  باشیم ؛ پس جواب کائنات به خوبی, خوبی است و به بدی, بدی است.
  • یکی از ویژگی های اصلی ضمیر ناخودآگاه قابل تغییر و منعطف بودن آن است؛ پس با برنامه ریزی دقیق ضمیر ناخودآگاه, زندگی خود را متحول کنید.
  • تنها ۵ درصد از تصمیم گیری ها، احساسات، اعمال، رفتار ما  آگاهانه است و ۹۵ درصد اعمال ما توسط ضمیر ناخودآگاه انجام می شود؛پس اگر ما ضمیر ناخودآگاه خود را تغییر ندهیم زندگیمان نیز هیچ تغییری نمی کند.
  • هر شب قبل از اینکه به خواب بروید با مراجعه به ضمیر ناخودآگاه برای روز جدید یک برنامه ریزی کلی انجام دهیدو طبق برنامه ریزیتان پیش بروید.
  • هر روز مدتیشن انجام دهید که شامل نماز خواندن, شکر گذاری و دعا کردن است . با این کار استرس و اضطراب شما کم می شود و شما به آرامش می رسیدو وظایف بدن به حالت عادی بر می گردد .
  • ضمیر ناخودآگاه خود را با بهترین تجربیات و احساسات پر کنید و با تمرکز بر روی توانایی های خود، افکارتان را به واقعیت تبدیل کنید.
از نارضایتی شغلی تا تغییر شغل - موفقیت

کلماتی سمی که نباید در تربیت فرزندان استفاده کنید

ترک عادات زشت

12راهکار مفید برای ترک عادات زشت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا