شیوه های نادرست کاهش وزن

چهارشنبه 29 دی 1400 سلامت
شیوه های نادرست کاهش وزن

یک متخصص تغذیه گفت:با انتخاب منبع دقیق کربوهیدراتی باید به کاهش وزن خود کمک کرد و از شیوه های نادرست کاهش وزن دوری کرد و از منابعی مانند میوه، سبزی و غلات سبوس دار استفاده کرد.

 

شیوه های نادرست کاهش وزن

شیوه های نادرست کاهش وزن

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگویی در خصوص تغذیه مناسب برای لاغری اظهار داشت:باید این را باید بدانیم که چربی ها با هم فرق دارند و همه آن ها مضر نیستند؛ برخی از چربی ها باعث می شوند دور کمر افزایش پیدا کند و رگ ها مسدود شوند اما برخی از چربی ها نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند اگر در کنار آن ها ورزش منظم انجام شود و غذای سالم مصرف شود، در رژیم غذایی از چربی های مفید از قبیل ماهی، آووکادو، مغز میوه ، تخمه و روغن نباتی استفاده شود این چربی ها برای سلامتی مفید هستند.وی درخصوص ارتباط مصرف اسنک و بروز چاقی توضیح داد:اسنک هایی از قبیل چیپس، شکلات و بیسکویت باعث افزایش وزن می شوند و باید از مصرف آن ها پرهیز شود اما با انتخاب یک اسنک سالم می توان بر گرسنگی غلبه کرد و به روند کاهش وزن کمک کرد. توصیه ما این است که بین وعده های غذایی خود از میان وعده ها و اسنک های سالمی مانند مقدار کمی ماست، یک مشت مغز یا میوه های خشک استفاده شود این اسنک ها علاوه بر این که در شما احساس سیری به وجود می آورند به روند سوخت و ساز بدنتان نیز کمک می کنند.

راهکارهای اشتباه کاهش وزن

این متخصص تغذیه با بیان اینکه نیازهای بدن ما انسان ها با 3 نوع ریز مغذی به شکل کربوهیدرات، چربی و پروتئین تامین می شود افزود:اگر تنها بر روی یکی از این مواد مغذی متمرکز شده و بقیه را از برنامه غذایی خود حذف شوند علاوه بر اینکه هیچ کمکی به کاهش وزن شما نخواهد کرد بلکه سلامتی بدن را هم به خطر می اندازد.وی ادامه داد:با انتخاب منبع دقیق کربوهیدراتی باید به کاهش وزن خود کمک کرد و از منابع کربوهیدراتی مانند میوه، سبزی و غلات سبوس دار استفاده کرد. از کربوهیدرات هایی که از آرد تصفیه شده تهیه شده اند به مقدار زیاد مصرف نشود چرا که باعث افزایش وزن خواهند شد.این متخصص تغذیه تصریح کرد:با وجود هشدارهای زیاد متخصصان تغذیه در رابطه با رژیم های نادرست که هیچ نتیجه ای جز آسیب به بدن در پی ندارد، هنوز هم خیلی از افراد فکر می کنند کمتر خوردن باعث کاهش وزن می شود در صورتی که بدن با محروم شدن از کالری و مواد غذایی دیگر سوخت و سازش متوقف می شود. در نتیجه کاهش وزن برای شما سخت تر خواهد شد.ورزش، دو، شنا و دوچرخه سواری با شکم خالی باعث از دست دادن چربی های اضافه بدن شما نمی شود؛ با این کار عضلات بدن از بین می روند و این خوب نیست چراکه از دست دادن عضلات باعث افتادگی می شود و همچنین باعث می شود سوخت و ساز بدن هم به درستی عمل نکند. بنابراین پیش از شروع ورزش یک میوه یا یک غذای مفید و انرژی زا بخورید.وی در پایان افزود:بسیاری از افراد فکر می کنند گوشت مضر است و با کاهش مصرف گوشت می توانند وزن خود را کاهش دهند؛ اما باید بگوییم که گوشت قرمز اگر به اندازه و متعادل مصرف شود آهن و پروتئین برای متابولیسم و حفظ عضله تأمین می کند اما باید مراقب بود و در مصرف آن زیاده روی نکرد چرا که حاوی چربی اشباع شده است و بنابراین برای اندام ها و قلب ضرر دارد.

شیوه های نادرست کاهش وزن

شیوه های نادرست کاهش وزن

باورهای غلط در مورد لاغری

علت کاهش وزن ناگهانی چیست؟

درست است که کاهش وزن تقریبا خبر بسیار خوبی خصوصا برای بیشتر خانم هاست اما همیشه هم نمی توان آن را نشانه خوبی تلقی کرد

همچنین بخوانید : تمامی راه ها و روش های تناسب اندام

سوء تغذیه

بسیاری از ما تصور می کنیم که سوء تغذیه باید چیزی همانند آنچه باشد که در میان کودکان کشورهای بسیار فقیر جهان مشاهده می شود. اما سوء تغذیه می تواند به دلیل، عدم مصرف صحیح مواد غذایی آن هم در سراسر جهان و در هر سنی رخ دهد.

نشانه های قند خون بالا

از دست دادن عضلات یا sarcopenia

اهمیت ندادن به عضلات یکی از دلایلی است که حدود 45 درصد افراد بزرگسال با بالارفتن سن از دست دادن آن را تجربه می کنند. نام دیگر این ضعیف شدن ماهیچه ها sarcopenia است که می تواند، در سال های اول 40 سالگی آغاز و کاهش وزن توصیف ناشدنی را در فرد سبب شود.

سرطان

سرطان یکی از دلایل عمومی کاهش ناگهانی وزن است اما انواع و اقسام گوناگونی از سرطان وجود دارد که از جمله آنها می توان به سرطان ریه ، پانکراس ، صفرا و روده بزرگ اشاره کرد. این انواع می توانند سبب کاهش ناگهانی وزن شوند.

پرکاری تیروئید یا Hyperthyroidism

یکی از دلایل کاهش ناگهانی وزن می تواند پرکاری غده تیروئید باشد. زمانی که این غده پرکار تر می شود، هورمون های بیشتری را تولید می کند که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند.

ایدز یا ویروس HIV

یکی از عواملی که باعث کاهش ایمنی بدن می شود، ویروس بیماری ایدز یعنی HIV است. این ویروس سد جذب مواد غذایی به بدن می شود که خود سبب سوء تغذیه می شود و می تواند باعث کاهش اشتها نیز بشود.

افسردگی

احتمالا همگی ما با بیماری افسردگی آشنایی داریم. این نوع اختلال رفتاری که سبب احساس نارحتی و از دست دادن علاقه به انجام بسیاری از کارهایی است که فرد در گذشته از آن لذت می برده.

نارسایی های قلبی

این بیماری مرگ آور سبب می شود که قلب نتواند به خوبی خون و اکسیژن را به بقیه اندام های بدن پمپ کند. این بیماری بیش از پنج میلیون آمریکایی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

دیابت

تصور بیشتر ما این است که دیابت عمدتا با افزایش وزن و چاقی همراه است اما با کمال تعجب می تواند با کاهش وزن هم همراه باشد.

شیوه های نادرست کاهش وزن

روغن لیمو

روغن لیمو

قطره هماتروپین

قطره هماتروپین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا