گل مژه

پنج‌شنبه 30 دی 1400 سلامت

گل مژه

 

شیوع گل مژه و شالازیون در افراد چاق و دیابتی

دکتر ابوالفضل کسایی، رئیس بخش پلاستیک و ترمیمی بیمارستان فارابی، عنوان کرد: دیابت و چاقی از عوامل مستعد کننده بروز گل مژه و شالازیون است در حقیقت، غده‌ای بنام «میبومین» در جدار پلک وجود دارد که مسئول ترشح چربی است که این امر باعث می‌شود اشک چشم با تاخیر تبخیر شود و چشم دچار خشکی نشود. اما چاقی، دیابت، افزایش کلسترول موجب افزایش میزان ترشح چربی و افزایش فعالیت غده میبومین می‌شود. در نتیجه میزان چربی بیشتری در پلک ترشح می‌شود و دهانه بین مژه‌ها بسته می‌شود و چربی در بین لایه‌های پلک تجمع می‌یابد و موجب بروز گل مژه و شالازیون می‌شود.

گل مژه

گل مژه

پس بنابراین افرادی که دچار چاقی،‌ دیابت، افزایش کلسترول، قند خون و چربی هستند باید به گل مژه توجه زیادی داشته باشند و اگر بیش از حد معمول به گل مژه مبتلا شدند، برای بررسی بیشتر به متخصص غدد مراجعه کنند. زیرا ممکن است به دیابت پیشرفته مبتلا شده باشند. چون که دیابت و چاقی، به عنوان عوامل مستعد کننده بروز گل مژه و شالازیون مطرح هستند.

کسایی در پایان اظهار داشت که مصرف زیادی شیرینی‌جات و شکلات نیز موجب تجمع گلوکز به شکل چربی در بدن می‌شود که این مساله نیز می‌تواند موجب افزایش ترشح چربی و فعالیت غده میبومین شود و فرد را در معرض ابتلا به گل مژه یا شالازیون قرار دهد.

See the source image

 

 

خطرات خوردن قرص بدون آب

خطرات خوردن قرص بدون آب

ماسک‌ صورت

ماسک‌ صورت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا