طرزتهیه شیر کاکائو خانگی خوشمزه و غلیظ

پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 آشپزی ، سلامت
شیر کاکائو خانگی

شیر کاکائو خانگی

اکثر افراد علاقه زیادی به شکلات دارند و یک خوراکی پر طرفدار است ، اما اگر دقت کرده باشید، شیرکاکائو های خانگی طعم جالبی ندارند اما در این مطلب قرار است شیرکاکائو خانگی خوشمزه و لذیذ را آموزش دهیم.

 

خواص و مضرات شیر کاکائو

یکی از فواید شیر کاکائو این است که بسیاری از ورزشکاران این نوشیدنی را پس از تمرین بسیار دوست دارند . شیرکاکائو کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین و الکترولیت های لازم برای رشد ماهیچه را با طعمی خوب و دلنشین تامین می ‌کندشیرکاکائو نیز ارزش تغذیه‌ای عالی دارد به طوری که یک لیوان از آن تامین‌کننده ۳۵ درصد از ۸۰۰ میلی‌گرم کلسیم توصیه‌ شده برای کودکان ۴ تا ۸ ساله است. محتوای مواد مغذی این نوشیدنی مثل انواع مشابه شیرهای بدون طعم می‌باشد؛کافئین موجود در شیرکاکائو باعث می‌شود تا با مصرف بیش از حد آن کلسیم از بدن کودکان دفع شود و در عین حال اختلالات عصبی در برخی از کودکان بروز کند. نباید کودکان را به خوردن شیرکاکائو عادت داد ولی در بچه‌هایی که به هیچ عنوان شیر نمی‌خورند می‌توان یک وعده شیرکاکائو را جایگزین چیپس و پفک کرد.

شیر کاکائو خانگی

شیر کاکائو خانگی

 

مواد لازم برای تهیه شیر کاکائو خانگی

برای4 نفر

  1. شیر 4 لیوان
  2. پودر کاکائو4 قاشق غذا خوری
  3. شکر 6 قاشق غذا خوری
  4. پودر نشاسته ذرت 1 قاشق غذا خوری
شیر کاکائو خانگی

شیر کاکائو خانگی

طرز تهیه شیر کاکائوخانگی

 ●تمام مواد خشک ، پودر کاکائو را به همراه شکر و پودر نشاسته ذرت داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید.

شیر را کم کم اضافه کنید و مواد را میکس  کنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

● مواد داخل میکسر را از صافی عبور داده و مایع شیر کاکایو را در قابلمه ریخته روی اجاق گاز  قرار  دهید تا شیر کاکائو یک تادو دقیقه  بجوشد تا بوی خامی  نشاسته ذرت گرفته شود .

● قابلمه را از روی حرارت برداشته و صبر کنید شیر کاکوئو خنک شود. شیر کاکائو را داخل یخچال قرار می دهید تا خنک  شود، سپس سرو کنید. شیر کاکائو خنک خوشمزه تر است.اگر برای کودکان تهیه می کنیدسعی کنید از شکر کمتر استفاده کنید .تا ذائقه آنها به شیرینی کم عادت کند.

 

طرز تهیه سس باباغانوش

طرز تهیه سس باباغانوش

سس فلفل قرمز تند و خوشمزه

سس فلفل قرمز تند و خوشمزه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا