شیرینی نارگیلی خوشمزه +طرز تهیه

پنج‌شنبه 20 شهریور 1399 آشپزی

شیرینی نارگیلی خوشمزه 

شیرینی نارگیلی که ساده و زود آماده می شود طرفدارن بسیار زیادی نیز دارد. از طعم این شیرینی در همه وقت استقبال میکنند.در عید نوزوز و جشن ها شیرینی نارگیلی بسیار دیده می شود ، زیرا بخاطر طعم بی نظیری که دارد این شیرینی نیز در میان دستور تهیه شیرینی های خانگی نیز می درخشد.به همین دلیل سعی کرده ایم در این بخش آشپزی دایان  طرز تهیه ای متفاوت و حرفه ای از شیرینی خوشمزه نارگیلی  را برای شما بیان کنیم تا در منزل تهیه کنید و در روزهای کرونای کنار خانواده لذت ببرید

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی

برای 10 نفر

  • پودر نارگیل : 125 گرم
  • شکر : 1 پیمانه سر پر
  • روغن مایع : 25 گرم یا 2 قاشق غذاخوری
  • سرکه یا آب لیمو : 1 قاشق غذاخوری
  • پودر پسته برای تزیین : به میزان لازم
  • سفیده تخم مرغ  4 عدد یا 125گرم
  • وانیل 1/4 قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید :طرز تهیه شیرینی لطیفه خامه ای

شیرینی نارگیلی

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

■ داخل ظرف تفلون یا هر ظرف نچسب دیگری  سفیده تخم مرغ را با پودر نارگیل مخلوط کنید و بعد به آن شکر و روغن مایع و وانیل  را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب کنید.

■ ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق چوبی مواد را مرتب هم بزنید به صورتی که به مرحله جوش نرسد  ولی اگر دستمان را روی مواد قرار دهیم دستمان بسوزد.که به این مرحله داغ زدن میگویند و باید با دقت انجام شود. بعد از 5 تا 6 دقیقه هم زدن مواد ترکیب شده

■ آن را از روی حرارت برمیداریم و بلافاصله سرکه یا آب لیمو را به آن اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه مواد از حرارت بیفتند و خنک تر شوند.

شیرینی نادگیلی

■ سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد شیرینی را که از حرارت افتاد داخل قیف با ماسوره ساده بزرگ بریزید و برای راحتی این کار قیف را داخل یک لیوان کشیده و بلند قرار دهید و مایه شیرینی را داخل قیف   بریزید.

■ با فشار قیف مایه شیرینی ها را با فاصله در سینی فر بچینید و روی آن را با پودر پسته تزیین کنید و در فر گرم شده با حرارت 190 تا 200 درجه سانتی گراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید به طوری که یک حاله طلایی رنگ در زیر شیرینی مشاهده شود. در این فاصله نباید در فر را باز کرد چون پف شیرینی میخوابد و شیرینی آماده شده را میتوان در ظرف دربسته به مدت یکماه در یخچال نگهداری کنید.

نکته:

اگر شیرینی به کاغذ روغنی چسبید یک دستمال یا حوله را مرطوب کنید و از پشت زیر شیرینی ها بکشید تا شیرینی ها به راحتی از کاغذ جدا شوند.

ریختن سرکه یا آبلیمو فقط برای تثبت نگه داشتن رنگ سفید شیرینی بکار می رود.

در این شیرینی حتما از شکر استفاده شود و پودر قند یا چیز دیگری جایگزین نشود.

مرغ شکم پر با پنیر یونانی

یک غذای هیجان‌انگیز با مرغ /طرز تهیه مرغ شکم پر با پنیر یونانی

آش گندم یزدی خوشمزه + طرز تهیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا