شیائومی روی یک گوشی با پردازنده اسنپدراگون 660 کار می‌کند – فناوری

یکشنبه 24 بهمن 1395 فناوری

[ad_1]

ظاهرا شیائومی در حال ساخت یک گوشی‌ هوشمند جدید است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ بهره خواهد برد.

تا چند روز دیگر، شرکت چینی شیائومی اولین گوشی‌ هوشمند امسال خود را معرفی خواهد کرد. این دستگاه که ردمی نوت ۴ ایکس نام دارد، به گوشی ردمی نوت ۴ شباهت زیادی دارد و از چیپ‌ست جدیدی بهره می‌برد. بنابراین در معرفی این محصول جذابیت چندانی وجود ندارد؛ چراکه بسیاری از مشخصات آن را از همین حالا می‌دانیم. با این حال خبر جدیدی منتشر شده است که اعلام می‌کند گوشی‌ جدید شیائومی به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ مجهز خواهد شد.

این اطلاعات از جانب یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo به نام grass digital@ منتشر شده است. وی گفته که به احتمال زیاد شیائومی از چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۶۰ در گوشی‌های سری ردمی استفاده خواهد کرد یا پردازنده‌ی مورد اشاره را در سری‌های جدید گوشی‌های هوشمند خود از جمله شیائومی مکس به‌ کار خواهد گرفت.

شیائومی

اگر شیائومی در حال ساخت یک گوشی‌ هوشمند از سری ردمی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ باشد، احتمال دارد این گوشی، ردمی پرو ۲ باشد؛ چراکه چند هفته قبل مشخصات فنی این محصول فاش شد.

 اولین بار در سال گذشته خبری در مورد چیپ‌ست جدید مورد بحث منتشر شد. در آن زمان شماره‌ی مدل این پردازنده MSM8976 پلاس اعلام شده بود. این چیپ مشابه اسنپدراگون ۶۵۲ (با شماره مدل MSM8976) و اسنپدراگون ۶۵۳ (با شماره مدل MSM8976 پرو) است. شماره‌ی مدل همه‌ی این پردازنده‌ها به یکدیگر شباهت دارد، اما چیپ‌ست جدید اسنپدراگون ۶۶۰ با دو پردازنده‌ی یادشده متفاوت است. گفته می‌شود این چیپ با فرآیند ۱۴ نانومتری تولید شده است، در حالی که اسنپدراگون ۶۵۲ و اسنپدراگون ۶۵۳ هر دو با استفاده از فرآیند ۲۸ نانومتری ساخته شده‌اند.

اسنپدراگون ۶۶۰ احتمالا مجهز به هسته‌های Kryo سفارشی‌شده‌ خواهد بود که از این نظر شبیه به اسنپدراگون ۸۲۰ است. البته این احتمال هم وجود دارد که این چیپ‌ست از چهار هسته‌ی کورتکس A73 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A53 با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز بهره ببرد. پردازنده‌ی گرافیکی این چیپ نیز آدرنو ۵۱۲ است. از دیگر مشخصات اسنپدراگون ۶۶۰ می‌توان به پشتیبانی از حافظه‌های داخلی UFS 2.1 و دو رم از نوع LPDDR4 با فرکانس کاری ۱۸۶۶ مگاهرتز اشاره کرد.

انتظار می‌رود تولید انبوه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ آغاز شود و در گوشی‌های شرکت‌های اوپو و ویوو مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : زومیت

برنامه InstaTag: مجموعه ای از هشتگ های آماده برای اینستاگرام - زوم اپ - فناوری

مدیرعامل سیتروئن: سال ۲۰۱۷ سه خودرو با همکاری سایپا ارائه خواهیم کرد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا