شهرهای توریستی ترکیه کدامند؟

یکشنبه 22 اسفند 1400 بازار
شهرهای توریستی ترکیه

شهرهای توریستی ترکیه

کشور زیبای ترکیه در موقعیت جغرافیایی بی نظیری قرار گرفته که کمتر کشوری دارای چنین دستری به دریا و جنگل و کوهستان خواهد بود همچنین این کشور در محل تلاقی دو قاره اسیا و اروپا قرار دارد که همین امر به جذابیت آن افزوده و باعث پدید آمدن چهره ای دوگانه در آن شده است .

ترکیه با آثار تاریخی منحصر بفرد و شگفت انگیز و سواحل زیبا و شهرهای مدرن و سنتی و آفتاب داغ تابستانی یک مقصد عالی برای گردشگران خارجی است تا جائیکه این شهر در صدر لیست کشورهای توریستی دنیا قرار گرفته است .

استانبول از شهرهای توریستی ترکیه است اما شهرهای دیگر آن نیز دارای زیبایی و جاذبه‌های خاص هستند .در ادامه مطلب قصد داریم شهرهای این کشور در تور ترکیه را به اختصار معرفی نماییم پس با ما همراه باشید .

شهرهای توریستی ترکیه

شهرهای توریستی ترکیه

  1. شهر آنکارا پایتخت ترکیه

به گزارش سفر باتو ، آنکارا پایتخت کشور ترکیه و شهری بزرگ و بسیار مدرن است . سراسر این شهر پر شده از ساختمان‌های دولتی ، تجاری، دانشگاه‌ و سفارت‌خانه‌های کشور های مختلف .

آنکارا در مرکز کشور ترکیه واقع است و قطب اقتصادی و حمل و نقل در این کشور قلمداد می گردد . موزه‌ها، گالری‌های هنری و مراکز فرهنگی و ساختمان های مدرن و همچنین مراکز خرید متنوع از جمله جاذبه های دیدنی در این شهر است .

  1. ماردین

شهر تاریخی و بسیار زیبای ماردین بر فراز بین‌‌النهرین و در جنوب ترکیه واقع است . این شهر جزو اولین نقاطی است که دارای تمدن بوده است و شهرت خود را مدیون تاریخ پر فراز و نشیب و همینطور وجود اقوام و فرهنگ‌های مختلف در این منطقه است . این شهر زیبا بر دامنه های کوه زینت قرار گرفته و که معماری آن بسیار دیدنی است . صومعه‌ Deyrulzafaranکه جزو  قدیمی‌‌ترین صومعه‌های جهان است به همراه  چندین مدرسه و مکتب از آثار تاریخی این شهر است .

  1. قونیه

این شهر تاریخی  به جهت وجود آرامگاه مولوی بسیار مورد توجه است . در این شهر با آثار تاریخی ارزشمندی که به جا مانده از دوران سلجوقیان است برخورد خواهید نمود .همچنین تماشای مراسم درویش‌ها به خصوص رقص سما در این شهر بسیار زیبا و سرگرم کننده است . شهر قونیه در قرون دوازدهم و سیزدهم میلادی پر رونق بوده و مسجد Alaeddin نیز در همین دوره ساخته شده است .

شهرهای توریستی ترکیه

شهرهای توریستی ترکیه

4-آنتالیا

شهر زیبا و ساحلی آنتالیا در فهرست بهترین شهرهای ترکیه قرار گرفته که با سواحل زیبا و منظره دریای مدیترانه گردشگران بسیاری را به سمت خود کشانده است .

شهر توریستی آنتالیا هتل های لوکس ، رستوران بین المللی بی نظیر ، سواحل شنی آرام و تفریحات متعدد آبی، مقصد گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست . آثار تاریخی بیشمار در این شهر نظیر دروازه هادریان (Hadrian Kapısı)، برج ساعت و شهر قدیمی فاسلیس به جذابیت این شهر افزوده است .

  1. مارماریس

کشور ترکیه از سه جهت به دریا دسترسی دارد و به همین دلیل بهترین شهرهای ترکیه در کنار دریا واقع هستند. شهر زیبای مارماریس با طبیعتی شگفت انگیز و آب‌های فیروزه‌ای، ماسه‌های سفید و مکان‌های تاریخی بیشمار مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست . همچنین وجود ورزش‌ها و تفریحات آبی بیشمار در کنار تفریحات شبانه مفرح به جذابیت آن افزوده  است.

  1. سیده

سیده (Side) از شهرهای تاریخی ترکیه است که در جنوب کشور واقع شده است و شاید نام آن را تا به حال نشنیده باشید .  در تاریخ آمده است اسکندر مقدونی در قرن چهارم قبل از میلاد سیده را فتح کرده و برای مدتی در آن حکمرانی نموده است. این شهر تاریخی و بسیار زیبا در کنار ساحل دریای مدیترانه قرار دارد که با معماری مدرن و آثار تاریخی ارزشمند نظیر آمفی‌تئاتر و معبد آپولو مورد توجه گردشگران است است.

  1. بدروم

شهر زیبا و پر طرفدار بدروم در جنوب این کشور و در کنار دریای مدیترانه واقع است و مانند سایر شهرهای این کشور دارای آثار تاریخی منحصر بفرد ، سواحل زیبا و امکانات رفاهی متنوع است . قلعه تاریخی سنت پیتر (St. Pete) که در سال ۱۴۰۲ میلادی توسط شوالیه‌های هوسپیتالر ساخته شده تبدیل به یک موزه دیدنی شده و گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند . همچنین وجود  مراکز خرید متعدد ، رستوران‌های متنوع و سواحل زیبا به جذابیت آن افزوده است .

  1. شهر افسوس

در شهر باستانی افسوس (Ephesus) با مجموعه‌های بی نطیر از آثار تاریخی متعلق به قرن یکم قبل از میلاد برخورد خواهید نمود . این شهر در دوران امپراطوری رومیان، بسیار پر رونق بوده و آثار تاریخی شگفت انگیزی مانند معبد آرتمیس و آثار باستانی افسوس و محوطه تئاتر قدیمی، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس را در خود جای داده است .

  1. منطقه کاپادوکیه

شهر زیبای کاپادوکیه (Cappadocia) نام منطقه‌ای در فلات آناتولی است . که با وجود مناظر شگفت ‌انگیز کوه‌های صخره‌ای و جنگل دارای شهرت است. این منطقه تحت تاثیر فوران آتشفشانی ‌ و فرسایش خاک در طول هزاران سال پدید آمده است .گفته می شود هیتی‌ها اولین ساکنان متمدن در این منطقه بودند که تونل‌ها زیرزمینی بسیاری را در این منطقه حفر نموده اند تا از حمله های اقوام سونانی و ایرانی در امان باشند و هم اکنون برخی از این غارهای دست ساز تبدیل به هتل و اقامتگاه گردشگران شده است ‌.

شهرهای توریستی ترکیه

شهرهای توریستی ترکیه

جاذبه های جزیره کیش

از ساحل مرجانی تا لاک پشت های دریایی در جاذبه های دیدنی در جزیره کیش

بلیط پای پرواز

بلیط پای پرواز چیست ؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا