شهرهای توریستی ایران

چهارشنبه 18 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
شهرهای توریستی ایران

شهرهای توریستی ایران

شهر های ایران که از نظر تاریخی آب و هوا  ، غذاهای سنتی ، مناطق بکرو جنگل های فراوان ،دریاو رودخانه های زیبا و یا به دلیل قدمت و بنا ها معروف هستند در جذب توریست چه خارجی و چه داخلی باهم رقابت می کنند این شهر ها که تعداد آن ها در ایران کم هم نیست در بین توریست ها از محبوبیت خاصی برخوردار هستند که در اینجا به تعدادی از شهرهای توریستی ایران اشاره می کنیم

شهرهای توریستی ایران کدامند ؟

1. مشهد

تا حرف جاهای توریستی ایران به میان می‌آید شهری همچون مشهد در ذهن نقش می‌بندد. مشهد، عنوان توریستی ترین و پرمسافرترین شهر ایران را داراست. دلیلش هم واضح است: وجود حرم امام هشتم در این شهر که زائران زیادی را چه از شهر های مختلف و چه از کشورهای دیگر به خود جذب می کند جدا از وجود حرم رضوی که مشهد را به قطب زیارتی ایران تبدیل کرده، مشهد جاذبه ‌های دیگری هم برای سفر دارد. مثلا اگر شما آدمی باشید که دلش رفتن به پارک‌های آبی بسیار مجهز را می‌خواهد، یا آدمی که دلش می‌خواهد زندگی شبانه را در یکی از شهرهای ایران تجربه کند.

شهرهای توریستی ایران

شهرهای توریستی ایران

2. گیلان و مازندران

 استان گیلان هم به خاطر طبیعت سرسبزش و وجود جنگل‌های پردرخت، آب و هوای مطبوع و دریای خزر که بیشتر شهرهایش از وجودش نصیب برده‌اند.از دیدنی‌ترین و توریستی ترین شهرهای ایران است.

شمال یعنی دو استان گیلان و مازندران در نزد ایرانی‌ها آنقدر محبوبند که هروقت فراغتی دست بدهد بیشتری‌ها به جاده می‌زنند و مقصد جایی است در یکی از شهرهای شمالی.گیلان و مازندران به غیر از وجود دریا و جنگل، پایتخت غذای ایران هم محسوب می‌شوند و همین یکی از انگیزه‌های سفر است.

شهرهای توریستی ایران

شهرهای توریستی ایران

3. اصفهان

با وجود بیش از شش هزار اثر تاریخی با قدمت صدها و هزاران سال باعث شده اصفهان به نصف جهان معروف شود و تماشای زاینده رود، پل‌های باشکوه و تاریخی اصفهان سالانه گردشگران زیادی را از جاهای مختلف راهی‌اش می‌کند.

 

4. شیراز

شیراز شهر باغ‌های دل‌انگیز است و به خصوص در فصل بهار دل هر مسافری را به سوی خود می کشاند همچنین داشتن بناهای تاریخی و آرامگاه شاعران سرشناس در شیراز همه دست به دست هم داده که برای هر مسافری سفری خاطره‌انگیز رقم بخورد.

باغ‌هایی همچون ارم، نارنجستان قوام، عفیف آباد و باغ جهان نما گرفته که آدم مجذوب زیبایی‎شان می‌شود تا بودن در کنار آرامگاه حافظ و سعدی. دیدن تخت جمشید و هیبت ستون‌هایش هم که دیگر نیاز به گفتن ندارد.

شهرهای توریستی ایران

شهرهای توریستی ایران

5. قشم

در چند سال اخیر قشم جزو شهرهای توریستی ایران قرار گرفته و تقریبا دیگر کسی نیست که با قشم و جاذبه‌هایش عکس یادگاری نداشته باشد.قشم، جزیره شگفتی‌هاست و تجربه‌های نابی را میتوان در آنجا داشت. مثلا میتوان در بین دره‌ها شگفت‌انگیزش همچون چاهکوه یا دره تندیس‌ها راه رفت و از آن همه شکل، دالان و حفره به وجد آمد، یا به دیدار جنگل شگفت انگیز حرا رفت، از نزدیک شاهد ساخت لنج‌های غول پیکر بود.

شهرهای توریستی ایران

شهرهای توریستی ایران

6. تبریز

وجود جنگل‌های ارسباران در اطراف تبریز که جزو جنگل‌های هیرکانی‌اند و روستاهایی چون کندوان از جاذبه های سفر به تبریزند. تبریز در استان آذربایجان شرقی، شهر اولین‌های ایران است و به خاطر وجود جاذبه‌های بسیارش همیشه یکی از پرطرفدارترین شهرهای ایران بوده، به خصوص که هوا نیز گرم و معتدل باشد.

این شهر عنوان‌هایی چون امن‌ترین شهر ایران، شهر بدون گدا، شهر زیرگذرها و روگذرها، پاکیزه‌ترین شهر ایران را یدک می‌کشد. همچنین تبریز، پایتخت کباب ایران است و همین برای ایرانی‌ها که عاشق کبابند یکی از انگیزه‌های سفر محسوب می‌شوند.

شهرهای توریستی ایران

شهرهای توریستی ایران

7. آذربایجان غربى

از دیگر شهرهای ایران که گردشگر خارجی زیادی را جذب کرده است. این استان در شمال غرب کشور ایران قرار دارد و از جمله کهن ترین استان هاى ایران مى باشد. مرکز این استان ارومیه است و شهرهاى تابعه این استان: خوى، ماکو، سردشت، مهاباد، میاندوآب، بوکان و سیه چشمه مى باشد.

8. اردبیل

این استان از شمال به رود ارس، دشت مغان و بالهارود در جمهورى آذربایجان، از شرق به رشته کوه هاى طالش، از جنوب به رشته کوه ها، دره ها و جلگه هاى به هم پیوسته استان زنجان و از غرب به استان آذربایجان شرقى محدود است و به علت موقعیت جغرافیایی ممتاز گردشگران خارجی بسیاری وارد این استان میشوند.

شهرهای توریستی ایران

شهرهای توریستی ایران

9. آذربایجان شرقى

وجود کوهستان هاى زیبا و سر به فلک کشیده، رودخانه ها خروشان و آبشارهاى فرح بخش، باغ هاى پر میوه و ییلاق هاى سرسبزش، دریاچه هاى پرموج و تفرج گاه هاى روح پرور، استخرها، همه و همه این استان را به یکى از زیباترین مناطق ایران و یکى از بهترین مناطق براى گردشگرى و ورود گردشگر خارجی به خصوص در فصول گرم تبدیل کرده است.

10. خوزستان

این استان سر سبز و گرم با رودهای خروشان و البته بناهای تاریخی عظیم و شهرهای تاریخی بی نظیر مانند شوش و شوشتر همه ساله در فصل بهار بازذید کنندگان فراوانی به خود می بیند که از کاخ آپادانا تا سازه های آبی شوشتر و طبیعت زیبای رودخانه کارون را از نزدیک نظاره گر باشند .

این استان در جنوب غربى ایران قرار دارد. استان خوزستان از شمال به استان لرستان، از شمال شرقى به اصفهان، از شمال غربى به استان ایلام، از شرق و جنوب شرقى به استان هاى چهارمحال و بختیارى و کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس و از غرب به کشور عراق محدود مى شود.خوزستان، دارای آب و هوایی که در تابستان، گرم و در زمستان، مطبوع و بهاری است و همیشه ایام، سرسبز است و شرایط آب و هوایی باعث جذب گردشگر خارجی میشود.

کاخ دیدنی سعد آباد

کاخ دیدنی سعد آباد

جاذبه های دیدنی شهر شیراز

جاذبه های دیدنی شهر شیراز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا