سیگما چهار لنز جدید شامل یک لنز فوق عریض 14 میلی متری با دیافراگم f/1.8 رونمایی کرد – فناوری

جمعه 6 اسفند 1395 فناوری

[ad_1]

سیگما در آستانه برگزاری نمایشگاه CP+ 2107 توکیو از چهار لنز جدید رونمایی کرده است که شامل یک لنز فوق عریض ۱۴ میلی متری با دیافراگم f/1.8 می‌شود.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سیگما در نظر دارد از لنز‌های جدیدی برای خانواده‌ی Global Vision و Contemporary خود در جریان برگزاری نمایشگاه سی‌پی پلاس توکیو رونمایی کند. این کمپانی در آستانه‌‌ی برگزاری این نمایشگاه از چهار لنز جدید رونمایی کرده است.

پیش از آنکه یک به یک نگاهی به لنز‌های جدید سیگما داشته باشیم، در ابتدا بهتر است ویژگی‌های مشترک هر چهار لنز را از نظر بگذرانیم. هر چهار لنز جدید سیگما روی دوربین‌های کانن و نیکون قابل استفاده هستند و می‌توان از مانت‌های سیگما نیز روی آن‌ها استفاده کرد. همچنین باید به پشتیبانی از E-mount روی دوربین‌های سونی از طریق به‌کارگیری مانت تبدیل MC-11 سیگما اشاره کرد. این لنز‌ها از داک USB سیگما نیز پشتیبانی می‌کنند. تمام ۴ لنز جدید نسخه‌ی نیکون رونمایی شده توسط سیگما جز نمونه‌ی ۱۴ میلی‌متری از وجود دیافراگم الکترومغناطیس بهره می‌برند. سیگما هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه‌ی این محصولات ارائه نکرده است.

لنز ۱۴ میلی‌متری DG HSM Art با دیافراگم f/۱.۸ سیگما

این محصول را باید اولین لنز فوق عریض جهان با دیافراگم f/۱.۸ خواند که با همین ویژگی‌، قابلیت‌های جالب توجهی در اختیار کاربران قرار داده است. ششمین لنز پرایم فول فریم سیگما آرت می‌تواند به‌خوبی نظر عکاسانی را که سوژه‌ی آن‌ها آسمان شب است، به خود جلب کند؛ هرچند این لنز می‌تواند توسط سایر علاقه‌مندان به عکاسی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لنز جدید سیگما

برای اینکه این لنز وظیفه‌ی خود را به نحو احسن انجام دهد، سیگما در آن از وجود سه عدسی FLD و چهار عدسی SLD استفاده کرده است. لنز ۱۴ میلی‌متری پرایم جدید سیگما از وجود یک عدسی غیرکروی با قطر ۸۰ میلی‌متر نیز بهره می‌برد که هدف از آن کاهش هر چه بیشتر اعوجاج است. این لنز در مجموع از وجود ۱۶ عدسی در ۱۱ گروه بهره می‌برد.

لنز جدید سیگما

عکاسانی که از این لنز استفاده می‌کنند، قادرند بسته به مانت مورد استفاده، همواره در تمام زمان‌ها از تنظیم دستی فوکوس استفاده کنند. این لنز ژاپنی تنها ۱.۱۷ کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن ۹۵.۴ در ۱۲۶ میلی‌متر است.

لنز ۱۳۵ میلی‌متری DG HSM Art با دیافراگم f/۱.۸ سیگما

این لنز دومین لنز از مجموع چهار لنزی است که سیگما معرفی کرده است. این لنز جدید نه‌تنها قابلیت‌هایی نظیر ثبت تصاویر بوکه شفاف را همچون سایر لنز‌های ۱۳۵ میلی‌متری در اختیار عکاسان قرار می‌دهد، بلکه سیگما سعی کرده است تصاویر ثبت‌شده با استفاده از این لنز از شفافیتی یکسان در تمام سطح تصویر بهره ببرند.

لنز جدید سیگما

این لنز تله‌فوتو پرایم از وجود یک موتور هایپرسونیک و الگوریتم بهبودیافته‌ برای فوکوس خودکار بهره می‌برد تا عملکرد لنز در زمان استفاده توسط عکاسان حرفه‌ای در بهترین حالت خود باشد. محصول جدید سیگما را باید هفتمین لنز ۱۳۵ میلی‌متری فول فریم پرایم سیگما خواند که تولید شده است. این لنز نیز همچون سایر محصولات خانواده‌ی Art از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و همچنین مقاومت در برابر خش خوردگی بهره می‌برد.

لنز جدید سیگما

این لنز از ۱۳ عدسی در ۱۰ گروه تشکیل شده است و کم‌ترین فاصله‌ی فوکوس اعلام‌شده برای آن ۸۷.۵ سانتی‌متر است. قطر و طول این لنز به ترتیب ۹۱.۴ و ۱۱۴.۹ میلی‌متر است. دیافراگم تعبیه‌شده در این لنز از ۹ تیغه تشکیل شده و شکل آن دایره است.

لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری DG OS HSM Art با دیافراگم f/۲.۸ سیگما

لنز جدید ۷۰-۲۴ میلی‌متری سیگما با دیافراگم f/۲.۸ را باید چهارمین لنزی خواند که این کمپانی در این خانواده راهی بازار خواهد کرد. لنز جدید ۷۰-۲۴ میلی‌متری سیگما از وجود سیستم جدید لرزش‌گیر اپتیکال و همچنین آخرین فناوری فوکوس خودکار این کمپانی بهره می‌برد. با توجه به وجود ویژگی‌هایی نظیر مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار و همچنین خراش، لنز جدید سیگما را باید یک همراه در شرایط عکاسی سخت خواند که به ادعای کمپانی قادر است بهترین تصاویر ممکن را ثبت کند. سیگما برای افزایش مقاومت لنز خود از فلز برای بدنه‌ی بیرونی بهره برده است که البته این موضوع وزن لنز را افزایش می‌دهد. ابعاد لنز جدید ۸۸ در ۱۰۷.۶ میلی‌متر است.

لنز جدید سیگما

سیگما در این لنز از وجود ۱۹ عدسی در ۱۴ گروه استفاده کرده است. در این لنز سه عدسی SLD و چهار عدسی غیرکروی استفاده شده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط سیگما، این عدسی‌ها به‌صورت تخصصی مهندسی شده‌اند تا با استفاده از این لنز بتوان تصاویر بوکه بسیار زیبایی ثبت کرد. لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری سیگما همچون نمونه‌ی ۱۴ میلی‌متری از عدسی‌های پیشرفته‌ی غیرکروی سیگما بهره می‌برد.

لنز جدید سیگما

سیگما هنوز اطلاعاتی در رابطه جزئیات سیستم لرزش‌گیر اپتیکال خود ارائه نکرده است. این کمپانی تنها به این نکته اشاره کرده که موتور بزرگ هایپرسونیک مورد استفاده در این لنز از نظر گشتاور ۱.۳ برابر سریع‌تر از نسل پیش شده است و حتی در سرعت‌های پایین بسیار پایدار کار می‌کند. این لنز مناسب افرادی است که در شرایط مختلف اقدام به ثبت تصاویر با سرعت بسیار پایین شاتر می‌کنند؛ چراکه از موادی ساخته شده است که در برابر تغییرات حرارتی مقاوم هستند؛ به بیان بهتر، این لنز در گرما و سرما دچار انبساط و انقباض نمی‌شود و از این‌رو لنز در زمان باز بودن شاتر تأثیری در کیفیت تصویر ندارد یا این تأثیر در کمترین میزان خود خواهد بود.

لنز ۴۰۰-۱۰۰ میلی‌متری DG OS HSM Contemporary با دیافراگم f/۵-۶.۳ سیگما

سیگما نام جدیدترین لنز زوم تله‌فوتوی خود را بازوکای سبک‌وزن گذاشته است. سیگما سعی کرده در لنز ۴۰۰-۱۰۰ میلی‌متری جدید خود ویژگی‌هایی نظیر عملکرد بسیار بالا را در کنار فاصله‌ی کانونی زیاد بدون تأثیرگذاری در وزن و ابعاد یکجا جمع کند. این لنز ۱.۱۶ کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن ۸۶.۴ در ۱۸۲.۳ میلی‌متر است که از این‌ نظر یکی از کوچک‌ترین لنز‌ها در این کلاس است. برای اینکه فاصله‌ی کنونی این لنز در بیشترین حالت ممکن باشد، این لنز فول فریم را می‌توان با آخرین تله‌کانورتورهای سیگما مورد استفاده قرار داد.

لنز جدید سیگما

این لنز از امکاناتی نظیر لرزش‌گیر اپتیکال و موتور هایپرسونیک برای فوکوس استفاده می‌کند که با الگوریتم فوکوس خودکار بهبودیافته و محدودکننده‌ی فوکوس ترکیب شده است. این لنز علاوه بر اهرم چرخشی سنتی برای زوم از وجود کلید push/pull نیز برای زوم بهره می‌برد. حداقل فاصله‌ی ممکن برای ثبت تصاویر با استفاده از این دوربین، ۱۶۰ سانتی‌متر است. این لنز را می‌توان به‌جای یک لنز ماکرو نیز مورد استفاده قرار داد که حداکثر بزرگنمایی آن یک به ۳.۸ است.

لنز جدید سیگما

این لنز از وجود چهار عدسی SLD بهره می‌برد. در مجموع لنز مورد نظر از ۲۱ عدسی در ۱۵ گروه تشکیل شده استو  از دیافراگم دایره شکل با ۹ تیغه بهره می‌برد.


منبع : زومیت

برچسب‌ها:

بیشترین درآمد حاصل از واقعیت مجازی عاید سامسونگ شده است - فناوری

هواوی در کنار پرچمدارانش از EMUI 5.1 نیز رونمایی می‌کند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا