سواحل زیبا کانکون مکزیک

چهارشنبه 3 خرداد 1402 جاذبه های گردشگری
سواحل زیبا کانکون

سواحل زیبا کانکون مکزیک

کانکون شهری است در منتهی‌الیه شرقی کشور مکزیک که در شبه جزیره یوکاتان و در ایالت کینتانا رو واقع شده‌است. جمعیت کانکون در سال ۲۰۰۵ برابر با ۵۲۶ هزار نفر بود و این شهر به عنوان یکی از مراکز گردشگری در جهان معروف است و هر ساله سه میلیون گردشگر که بیشتر آن‌ها از ایالات متحده هستند از این شهر دیدن می‌کنند.

شهر کانکون در کشور مکزیک به دلیل سواحل زیبا، فرصت‌های شبانه‌ی عالی، بارهای سرگرم‌کننده و استراحتگاه‌های شیک، شهرت دارد. با این حال، بسیاری از مسافران با این حقیقت آشنا نیستند که کانکون همچنین دارای برخی از جزایر خیره‌کننده است، از جمله مشهورترین آنها، جزیره‌ی کوزومل. برخی از این جزایر اغلب خالی از سکنه هستند و دارای آبهای زیبای آبی نیلگون و سواحل سفید قندی هستند، که این امر باعث فرار ایده‌آل از فضای شلوغ و شادی کانکون می‌شود.

جزایر دیگری که در نزدیکی کانکون واقع شده‌اند، مسکونی هستند و گزینه‌های جذابی را برای تفریح در آفتاب، مانند زیپ لاین و کایاک سواری، به مسافران ارائه می‌دهند.

سواحل زیبا کانکون

سواحل زیبا کانکون

5 سواحل زیبا و خیره کننده نزدیک کانکون ، مکزیک

1. کوزوملCozumel

جزیره‌ی کوزومل، به دلیل نزدیکی به صخره‌ی Mesoamerican، دومین بزرگترین سد صخره‌ای جهان، یکی از مقاصد محبوب غواصان و غواص‌های تفریحی است. همچنین، این جزیره یکی از محبوب‌ترین ایستگاه‌ها برای کشتی‌های تفریحی است و در نزدیکی بندر، مغازه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد که انواع سوغاتی‌ها را به فروش می‌رسانند.

یکی از مقاصد محبوب در این جزیره، پارک دریایی ملی کوزومل و مخصوصاً منطقه‌ی چانکاناب است. این پارک فعالیت‌های متنوعدیده‌ای از جمله غواصی، شنا با دلفین‌ها، نمایشگاه‌ها، پوشش زیپ و کایاک را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. همچنین جزیره‌ی کوزومل که بزرگترین جزیره‌ی کارائیب مکزیک است، چندین مکان باستانی مربوط به تمدن مایا را در خود جای داده است که جذابیت ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

سواحل زیبا کانکون

سواحل زیبا کانکون

2. ایسلا موجرس Isla Holbox

این جزیره دارای سواحل زیبا و آبهای زلال است که برای غواصی مناسب است. یکی از غیرمعمول ترین جاذبه های آن موزه مجسمه سازی زیر آب شگفت انگیز است که غواصان می توانند از آن بازدید کنند. برای snorkelers و kayakers پارک طبیعی ریفون Garrafon وجود دارد که مملو از ماهی است. این پارک همچنین برای ماجراجویان بیشتر دارای پوشش زیپ می باشد. ترجیح می دهید در Isla Mujeres بمانید؟ مشکلی نیست در این جزیره اقامتگاه هایی برای کسانی که ترجیح می دهند به جای کانکون ، خود در اینجا اقامت داشته باشند ، در دسترس است.

سواحل زیبا کانکون

سواحل زیبا کانکون

3. ایسلا هولباکس Isla Holbox

اگر به دنبال یک جزیره‌ی آرام و دور از شلوغی برای فرار هستید، بهترین گزینه برای شما Isla Holbox است. اما باید این کار را به زودی انجام دهید، چرا که این جزیره آرام و زیبا به تدریج شروع به جذب مسافران کرده است. اما خوشبختانه، هنوز هم Isla Holbox به نسبت پنهان است و توسط بسیاری از مسافران شناخته نشده است. اقامتگاه‌ها در این جزیره بیشتر از هتل‌های بوتیک و اردوگاه‌ها تشکیل شده‌اند و هنوز هیچ هتل بزرگی در آن وجود ندارد.

سواحل زیبا کانکون

سواحل زیبا کانکون

4. ایسلا کانتی Isla Contoy

این جزیره کوچک یک پارک ملی و یک لذت طبیعت دوست است. به عنوان مثال ، یک مکان مهاجر و لانه سازی مهم برای بیش از 150 گونه پرنده است. همچنین یک مکان لانه سازی کلیدی برای لاک پشت های دریایی است. Isla Contoy همچنین دارای سواحل ماسه سفید زیبا و آب بسیار شفاف است. تعداد بازدیدکنندگان مجاز به سفر به این جزیره 200 نفر است.

سواحل زیبا کانکون

سواحل زیبا کانکون

5. ایسلا پرز Isla Perez

یکی از پنج جزیره‌ی مرجانی که به نام پارک ملی ریف آلاکرانس مشهور است، جزیره‌ی پرز قرار دارد. آب‌های زیبا و شفاف این منطقه، برای کشتی‌ها به دلیل خطرناک بودن معروف هستند. به همین دلیل، یک فانوس دریایی در جزیره‌ی پرز نصب شده است تا به کشتی‌ها در راهنمایی و رانندگی به سمت امنیت کمک کند. در واقع، تنها ساکنان این جزیره یک نگهبان فانوس دریایی و چند تفنگدار دریایی هستند. جالب است بدانید که جزیره‌ی پرز، تنها جزیره‌ی مرجانی از این پنج جزیره است که که هیچ ساکنی ندارد و فقط به عنوان یک نقطه‌ی راهنمایی و پایگاه نگهبانی برای کشتی‌ها و مسافران دریایی استفاده می‌شود.

سواحل زیبا کانکون

سواحل زیبا کانکون

 

 

 

قاره‌ اقیانوسیه

قاره‌ اقیانوسیه /همه چیز  درباره قاره اقیانوسیه

کلیسای لاس لاخاس در کلمبیا

کلیسای لاس لاخاس در کلمبیا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا