سندروم انفجار سر چیست

شنبه 19 خرداد 1397 روانشناسی
سندروم انفجار سر چیست
کاشت مو

درباره سندروم انفجار سر چه می دانید

افرادی هستند که میگویند این اتفاق مانند افتادن یک بمب است، برای بعضی دیگر، بیشتر شبیه یک ضربه سنگین یا شوک الکتریکی است که مشابه رعد و برق است.این را تصور کنید:در حالی که خواب هستید، و ناگهان، صدای غرشی میشنوید که باعث از خواب پریدن ناگهانی شما می شود همچنین، به نظر این کافی نیست، این صدا با یک سردرد شدید همراه است و احساس میکنید که چراغی در محیط پیرامون دید شما روشن است. اولین چیزی که این بیماران فکر می کنند ،این است که خواب میبینند یا عقل و ذهن خود را از دست داده اند در حالی که هیچ کدام از این موارد نیست.

چه چیزی باعث سندروم انفجار سر می شود

به یاد داشته باشید که ما در مورد مسئله خوابیدن صحبت می کنیم ، این به هیچ وجه یک وضعیت عصبی یا روحی نیست. تئوری های مختلفی درباره علت سندروم انفجار سر وجود دارد برای فهمیدن آنها به مطالعه خود ادامه دهید.

استرس و اضطراب :

این نظر مشترک همه ما در این لحظه است، مغز شما بخشی از آگاهی از ذهن شما را قطع می کند، تا به خواب عمیق بروید سپس، به طور ناگهانی، یک شوک الکتریکی باعث قطع تمام فعالیت های عصبی می شود. زمانی که استرس زیادی دارید، مغز شما بیش از حد فعال است این هیجان، بالا است و بنابراین زمانی که وقت استراحت می رسد، شما نمی توانید این “انرژی” را کاهش دهید زیرا فعالیت خیلی زیادی در مغز وجود دارد بنابراین، درست زمانی که به رختخواب می روید، این فعالیت های عصبی به یک تکان ناگهانی واکنش می دهند (مانند درد شدید یا افزایش قدرت) و باعث تحریک مناطق مختلف می شود.

عوارض جدی سندروم انفجار سر

حس شنوایی و بصری:

نکته دیگری که درباره مشکل خواب باید به آن اشاره کرد، مدل دیگری از پارازومنیا( بیماری شدید بی خوابی) است دانشمندان معتقدند که هر دو مشکل مربوط به خواب به هم مرتبط هستند. در هر دو مورد، فرد احساس هراس و هشدار میکند، و همچنین توهم بصری و شنیداری را تجربه می کنند.

مشکل گوش داخلی:

آخرین نظریه مربوط به این نوع وضعیت ، به مشکل احتمالی گوش داخلی است، به خصوص در تونل اوستاچیان.ممکن است یک تغییر کوچک، یک ضایعه یا التهاب ،باعث ایجاد توهم شنوایی و سردرد شود با این حال، چراغ هایی را که بیماران می بینند توضیح برایشان وجود ندارد.

درمان سندروم انفجار سر

هر نوع مشکل در خواب، کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین، از مشورت با پزشک خود دریغ نکنید. در مورد هر گونه بی نظمی، ناراحتی یا وضعیت غیرمعمولی که آن را تجربه می کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، افراد زیادی هستند که در مورد علائمشان در ارتباط با انفجار سندروم سر ،از ترس یا خجالت حرفی نمیزنند.

سندروم انفجار سر چگونه درمان می شود

درمان استانداردی برای انفجار سندرم سر وجود ندارد؛ برنامه درمان شما بستگی به سن شما، علائم دیگر و درجه ای که علائم سندرم انفجار سر بر زندگی شما تاثیر گذاشته، مشخص می شود. برای بعضی ها، بعضی داروها می تواند موثر هستند. این داروها شامل داروهایی هستند که فعالیت نورولوژیکی را تحت تاثیر قرار می دهند، مانند ضد تشنج ها و داروهای ضد افسردگی سه چرخه ای. مسدود کننده های کانال کلسیم نیز میتوانند کمک کنند.

راه های دیگر درمان عبارتند از:

  • آرامش و مراقبه
  • کاهش استرس
  • مشاوره و روان درمانی
  • تغییر در حالت خواب

5نکته برای مبارزه با سندرم انفجار سر

۱-آرام باشید

۲-کاهش استرس

۳-یک رژیم متعادل داشته باشید

۴-زمانی برای خواب را کنار بگذارید

۵-به دنبال کمک از متخصصان باشید

سندروم انفجار سر ، پارازومنیا

منبع:نمناک

کودک‌ آزاری عاطفی چیست

کودک‌ آزاری عاطفی چیست

تست جالب شخصیت شناسی خورشیدی

تست جالب شخصیت شناسی خورشیدی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا