سفر ۴۸ ساعته به بانکوک، تایلند

سه‌شنبه 2 خرداد 1402 جاذبه های گردشگری

سفر ۴۸ ساعته به بانکوک، تایلند

بانکوک، پایتخت تایلند، یک شهر بسیار پرجمعیت و پرسروصدا در جنوب شرق آسیا است. با جمعیتی بالغ بر ۸ میلیون نفر، بانکوک یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. این شهر با معابد بودایی، بازارهای شلوغ و خیابان‌های پرجنب و جوش، مکانی گردشگری پرطرفدار است. معابد بودایی مهمی همچون وات پو، وات ارون و وات فرونگ نیز در بانکوک قرار دارند. بازارهای معروفی مانند بازار چاتوچاک، بازار فلوتینگ مارکت و بازار نورونگ نیز در این شهر واقع شده‌اند.

سفر ۴۸ ساعته به بانکوک، تایلند

سفر ۴۸ ساعته به بانکوک، تایلند

روز اول

بدون شک، معبد بودایی “وات فو” در این سفر به بیشترین جایگاه توجه گردشگران دست پیدا می‌کند. این معبد مقدس و سلطنتی، محلی است که خاکستر پادشاه راما اول نگهداری می‌شود و زیر نور خورشید درخشیده است.

ماساژ تایلندی، که ریشه در این معبد دارد، همچنان در این مکان آموزش داده می‌شود. با این حال، شهرت بنای معبد را باید به مجسمه غول‌پیکر “بودای لمیده” نسبت داد. طبق آیین بودا، بازدیدکنندگان باید کفش خود را بیرون بیاورند و در هنگام بازدید از معبد، آن را در کیسه‌ای همراه با خود نگه دارند. اگر کسانی به فراموشی شانه یا زانوهایشان را بپوشانند، شالی به آنان داده می‌شود. در اطراف این مجسمه عظیم، پیشنهاد می‌شود قدم بزنید تا قدرت صنعت‌گری بشر را تجربه کنید.

معبد بودایی وات فو

معبد بودایی وات فو

گرند پالاس (Grand Palace)

یک جاذبه دیگر که حتما باید دید، گرند پالاس در نزدیکی وات فو است. این بنا پرابهت در سال 1782 ساخته شده و تا چند سال پیش محل اقامت پادشاه سیام بوده است. درهای پالاس برای بازدیدکنندگان از ساعت 8:30 تا 3:30 باز می‌شود و قیمت بلیط حدود 60 هزار تومان است. محدودیت‌های مذهبی خاصی مشابه با معبد وات فو بر این مکان مقدس حاکم است.

برای ناهار، می‌توانید غذای اصیل تایلندی را در رستوران Michelin به نام Nahm امتحان کنید. و شب خود را با دیدن مناظر دیدنی و بی نظیر از کافه باشکوه هتلویزیونی در هتل Lebua در ارتفاعات به پایان برسانید. این مناظر در ارتفاع بسیار جالب و دیدنی هستند و برج State Tower بسیار جذاب و باشکوه است.

گرند پالاس

گرند پالاس

روز دوم

پارک لومپینی

پارک لومپینی، یک دشت واقعی در قلب شهر، با بیش از ۵۷ هکتار مساحت، محلی است که بومی‌ها صبح زود و اوایل عصر برای تمرین ورزش تای چی به اینجا می آیند. با این حال، به دلیل گرمای طاقت فرسا در طول روز، اکثر مردم به اینجا نمی‌آیند. دریاچه‌ای با قایق‌های قوی نیز به جذابیت این پارک افزوده است.

پارک لومپینی

پارک لومپینی

آرت این پردایس (Art in Paradise)

هدفی مهم برای عکاسان: موزه «هنر در بهشت» به آثار ۳-بعدی اختصاص دارد. موزه کمی زننده به نظر می‌آید اما دیدنش برای کودکان (با سن نسبتا بالا) خالی از لطف نیست. این موزه در مرکز خرید Esplanade قرار گرفته است.

خرید

برای خریدهای لوکس، مرکزخرید‌های متعددی در مرکز شهر با تهویه مطبوع مناسب در انتظار شما است. این مراکز نه تنها برای خنک شدن ایده‌آل هستند بلکه برخی از مارک‌های معتبر و رستوران‌های مشهور در اینجا شعبه دارند.

بازار گل

برای بهتر درک کردن بانکوک، بهتر است یک سری به بازار عمده‌فروشی گل بزنید. در گوشه‌ای از این بازار، دسته‌ای از گل‌های اختصاصی برای پیشکش به خدایان وجود دارد. این محل کمتر گردشگر دارد، اما فرصتی خوب برای تجربه‌ی سنت کهن تایلندی است.آخر هفته‌ی خود را در محل Asiatique The Riverfront سپری کنید و بازار شب را تجربه کنید. حتی اگر قصد خرید ندارید، باز هم از گذری کوتاه در این بازار لذت ببرید.

بازار گل

بازار گل

رفت و آمد

با توجه به رطوبت بالا، بهتر است از تاکسی‌های کولردار استفاده کرد یا با اسکای‌ترین سفر کرد تا مناظر شگفت‌انگیزی را تماشا کنید. خوشبختانه، اسکای‌ترین نیز دارای تهویه مطبوع است. استفاده از “توک‌توک” (نوعی ماشین نیمه-روباز با سه چرخ) ممکن است جالب به نظر بیاید، اما در سفرهای طولانی ممکن است هزینه‌های بالایی داشته باشد و همچنین باعث عرق‌ریزی شما بر اثر هوای گرم و نمناک خواهد شد.

کروز رودخانه‌ای نیز روشی جذاب برای حرکت در شهر است و علاوه بر این، در مسیر آن جاذبه‌هایی مانند وات آرون (Wat Arun) قرار دارند.

کجا بمانیم؟

برای تجربه‌ی تایلندی اصیل دیگر در Oriental Residence Bangkok اقامت کنید که چند دقیقه با پای پیاده از پارک لومپینی فاصله دارد.

 

کلیسای لاس لاخاس در کلمبیا

کلیسای لاس لاخاس در کلمبیا

کشورعمان

کشورعمان/همه چیز درباره کشور عمان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا