سفر هوایی در بارداری در زمان شیوع کرونا

شنبه 21 اسفند 1400 بازار
سفر هوایی در بارداری در زمان کرونا

سفر هوایی در بارداری در زمان شیوع کرونا

ما می‌دانیم كه زنان باردار در صورت بروز بیماری همه‌گیر، نتایج بدتر از دیگران را متحمل می‌شوند. در این مورد کرونا ویروس برای نوزاد، باید مشخص شود که آیا انتقالش در حالی که کودک در رحم قرار داشته است رخ داده یا خیر.

سفر هوایی در بارداری در زمان کرونا

در قرن بیست و یکم، کرونا همه افراد را تحت تاثیر قرار داد. کنترل شیوع ویروس هم به بهداشت عمومی و هم اقدامات پزشکی نیاز دارد و برای این کار ما نیاز به یک مشخصات بالینی برای مادر داریم.در سراسر جهان، سالانه 3.6 میلیارد نفر با هواپیماها مسافرت می‌کنند و این تعداد همچنان رو به افزایش است. مسافران غالبا از خطرات سلامتی پرواز در هواپیما نگران هستند.

افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای باید بدانند که کل تجربه سفر به جای دیگر از جمله اتوبوس، قطار، تاکسی، مناطق انتظار عمومی و حتی حرکت در فرودگاه، می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند. اگرچه بیماری ممکن است به عنوان پیامد مستقیم سفر هوایی رخ دهد اما بسیار نادر است.

نگرانی‌های اصلی بیشتر درباره زنان باردار است که باید مراقب کرونا باشند و تهدیداتی که آنان را دنبال می‌کند عبارتند از:پس از خرید بلیط هواپیما، هنگام پرواز، فشار کابین هواپیما معمولا معادل 6000 تا 8000 فوت (1،829-2438 متر) از سطح دریا حفظ می شود. بیشتر مسافران سالم متوجه هیچ گونه تأثیر نمی‌شوند. با این حال، برای مسافرانی که بیماری قلبی ریوی دارند (خصوصا افرادی که به طور معمول به اکسیژن مکمل نیاز دارند)، بیماری عروق مغزی، کم خونی یا بیماری سلول داسی و زنان باردار شرایط موجود در هواپیما می‌تواند شرایط پزشکی را تشدید کند.

هوای کابین هواپیما معمولا خشک است، رطوبت 10٪ – 20٪، که می‌تواند باعث خشکی غشاهای مخاطی چشم و مجاری هوایی شود.بوئینگ 787 جدید و ایرباس A 350 محیط کابین را بهبود بخشیده‌اند: تعداد بیشتری از مناطق دما، رطوبت بالاتر 25٪، زمان سریعتر برای تازه کردن هوای کابین، سر و صدای کم محیط، و سایه‌های متعدد روشنایی LED.انجمن پزشکی هوافضا ارزیابی شرایط مزمن پزشکی و پرداختن به مشکلات قبل از سفر در زمینه بیماری کرونا را توصیه می‌کند، به ویژه در افرادی که باردار هستند و سابقه ترومبوز ورید عمقی یا آمبولی ریوی، بیماری مزمن ریه، شرایط جراحی، تشنج، سکته مغزی، بیماری روانی یا دیابت دارند.

مسافران باید لوازم جانبی اکسیژن خود را هنگام خرید بلیط هواپیما و حضور در زمین، هنگام حرکت، هنگام استراحت و هنگام ورود تنظیم کنند. مقررات هواپیمایی این را مجاز نمی‌داند که مسافران بتوانند اکسیژن خود را وارد هواپیما کنند. مسافرانی که به اکسیژن اضافی در طول پرواز نیاز دارند، باید 72 ساعت قبل از عزیمت به هواپیمایی اعلام کنند.شرکت‌های هواپیمایی ممکن است اکسیژن اضافی در پرواز را در تمام هواپیماها یا پروازها ارائه ندهند.

برخی خطوط هوایی فقط به کنوانسیون‌های اکسیژن قابل حمل تأیید شده که فقط با تایید اداره هواپیمایی مجاز هستند.

سفر هوایی در بارداری در زمان کرونا

تهویه و کیفیت هوا در کرونا برای مادران باردار

تمام هواپیماهای جت تجاری ساخته شده پس از اواخر دهه 1980 و چند هواپیمای قدیمی اصلاح شده، 10٪ -50٪ از هوا موجود در داخل کابین را بازیافت می‌کنند و با هوای خارج مخلوط می‌شوند.

هوای چرخشی از 20 تا 30 بار در ساعت از طریق یک سری فیلتر عبور می‌کند. در اکثر هواپیماهای مدل جدید، هوای بازیافتی از فیلترهای هوای ذرات با کارآیی بالا (HEPA) عبور می‌کند که 99.9 درصد ذرات (باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌های بزرگتر یا توده‌های ویروس) را ضبط می‌کند.

علاوه بر این، هوا به طور کلی در مناطق مشخص شده در هواپیما گردش می‌کند، بنابراین شعاع توزیع پاتوژن‌ها را گسترش می‌دهد که توسط ذرات معلق در هوا ذرات کوچک پخش می‌شود. در نتیجه، محیط هوای کابین برای شیوع بیشتر بیماری‌های عفونی مانند کرونا مؤثر نیست، پس بهتر است مادران باردار از هواپیماهای با کیفیت استفاده کنند و خرید بلیط هواپیما ارزان را با دقت انجام دهند.

برخی از بیماری‌ها ممکن است در اثر تماس با ترشحات آلوده گسترش یابد، مانند زمانی که فرد کرونایی عطسه یا سرفه می‌کند (و ترشحات یا قطرات روی صورت، دهان، بینی یا چشم‌های شخص دیگر فرو می‌رود) یا لمس یک سطح مشترک (مانند در دستگیره یا شیر آب اتاق استراحت) با دست‌های آلوده. افراد دیگر که سطوح آلوده را کنترل می‌کنند ممکن است با آلودگی آلوده شوند. تمرین شستشوی خوب و بهداشت تنفسی (پوشاندن دهان هنگام سرفه یا عطسه) خطر شیوع بیماری از طریق تماس مستقیم یا غیرمستقیم را کاهش می‌دهد.

احتمال انتقال کرونا در پرواز

بیماری‌های واگیر ممکن است در طول سفرهای هوایی به مسافران دیگر منتقل شود. بنابراین، افرادی که به شدت موقعیت حاد دارند مانند مادران باردار یا هنوز در دوره عفونی برای یک بیماری خاص قرار دارند، باید مسافرت خود را به تاخیر بیندازند تا دیگر مسری نباشند. در غیر این صورت بزرگسالان سالم می‌توانند کرونا را برای 5-7 روز به دیگران منتقل کنند.

سفر هوایی در بارداری در زمان کرونا

سفر هوایی در بارداری در زمان کرونا

دیدنی های شهر دبی

دیدنی های شهر دبی که همه گردشگران باید آن را ببینند

مردم دنیا چقدر برای عمل های زیبایی هزینه می کنند؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا