از شهر باستانی میرا تا شهر باستانی کالیچی در سفر به آنتالیا

یکشنبه 22 اسفند 1400 بازار
سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا

کلیسای سنت نیکولاس

کلیسای تاریخی و بسیار باشکوه سنت نیکولاس در منطقه دمره قرار دارد و در این منطقه آثار تاریخی شگفت انگیزی وجود دارد که البته مهم ترین آن همین کلیسای سنت نیکولاس است .بقایای به جا مانده از این بنا یادگار امپراطوری بیزانس در قرون پنجم تا دوازدهم میلادی است که گفته می شود اسقف اعظم ارتدکس یعنی بابا نوئل در قرن چهارم میلادی در همین مکان دفن شده است. اسقف اعظم سنت نیکولاس ( بابا نوئل که یکی از نمادهای سال نو مسیحیان است ) فردی خیر بوده و برای کمک به یتیمان و  فقرا به خصوص کودکان به او لقب بابانوئل داده اند

 

شهر باستانی میرا

شهر باستانی میرا با آثار تاریخی شگفت انگیز بسیار مشهور و پر طرفدار است و بازدید از آن جزو هیجان انگیزترین قسمت سفر به این شهر خواهد بود .تور آنتالیا ارزان و میرا  جزو مهمترین مناطق مدیترانه‌ای است که باستان شناسان تاریخ دقیق پیدایش آن را نمی دانند اما به عقیده برخی از آنان قدمت این شهر به قرن یکم پیش از میلاد باز می گردد. آمفی تئاتر باستانی میرا یکی از عجاب انگیزترین آثار تاریخی در این کشور است که شکوه ساخت آن نظر همگان را جلب نموده است .این آمفی تئاتر ظرفیت هزار و سیصد نفر را دارد .

 

شهر باستانی کالیچی

به گزارش سفر باتو ، این شهر تاریخی در قدیمی‌ترین نقطه از کشور ترکیه قرار گرفته که گشت و گذار در آن بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود . بازدید از شهر باستانی کالیچی به مانند قدم زدن در یک گالری هنری  با سبک کلاسیک است . این شهر دارای دو دروازه اصلی است که یکی را دروازه قدیمی و دیگری را دروازه هادریان می نامند.

 

ییولی مناره در آنتالیا

ییولی مناره تنها بازمانده از مسجدی تاریخی است  که با سی و هشت متر ارتفاع تقریبا از همه نقاط این شهر قابل رویت است . این مسجد ییولی به بازار سنتی شهر منتهی می‌شود که مکان تفریحی مناسبی برای گردشگران و اهالی شهر است .  معماری این بنا بسیار دیدنی است و در آخرین بازسازی آن شش گنبد به آن افزوده شد.

 

اسکله قدیمی شهر

اسکله قدیمی یا همان بندر قایق‌رانی یات لیمانی با مناظر زیبای دریا مدیترانه و ساحل آن یکی از مکان های دیدنی و پرطرفدار در این شهر است که بازدید از آن به خصوص در هنگام غروب آفتاب لذت بخش و رویایی خواهد بود . وجود چندین قایق‌های تفریحی در کنار اسکله و رستوران و کافه این مکان را به پاتوقی برای گردشگران تبدیل نموده است . گفتنی این اسکله مابین قرون دو تا دوازدهم میلادی یکی از مهمترین مراکز اقتصادی در کشور ترکیه بوده است .

 

برج هیدیرلیک آنتالیا

برج هیدیرلیک  یکی از مکان های تاریخی این شهر است که در محله ای به نام گپز واقع گردیده است و برای سالیان دراز از آن برای دیدبانی استفاده می شد. قدمت این برج به دوره حکمرانی رومیان باز می‌گردد.

 

خانه و موزه آتاتورک

خانه آتاتورک اولین رئیس جمهور ترکیه به محل موزه ای دیدنی تبدیل شده که در کنار پارک کارا اوقلو واقع است. در این خانه کاملا ساده برخی از لوازم شخصی وی به نمایش گذارده شده است .

 

آسپندوس در آنتالیا

بقایای شهر تاریخی آسپندوس و آمفی تئاتر باستانی آن در فاصله چهل کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد و گفته می شود ساخت آن توسط مهاجران آرگوسی صورت گرفته همچنین گفته می شود این مکان در دوران پیش از میلاد مسیح تحت فرمانروایی ایرانیان بوده است.این منطقه در دوران گذشته بسیار پر رونق بوده به گونه ای که در برخی آثار این شهر مانند پرده‌های بافته شده از طلا و نقره آمفی تئاتر کهن و مبلمان و مجسمه‌های نفیس ساخته شده از چوب لیمو ردپای ثروت و قدرت را میتوان دید .

 

ترمسوس آنتالیا

بازدید از آمفی تئاتر تاریخی ترمسوس بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود بشرطی که علاقمند به تاریخ و اهل پیاده روی باشید . این منطقه در کنار پارک ملی قرار گرفته که همین سبب جذابیت بیشتر این مکان شده و میتوان با یک تیر دو نشان زد و با رسیدن به این منطقه از این آمفی تئاتر و پارک ملی باهم دیدن نمود.این آمفی تئاتر در دامنه کوه گولوک قرار گرفته که در حدود سی کیلومتر از شهر آنتالیا فاصله دارد. این شهر برای هزاران سال در زیر پوشش گیاهی مخفی بود تا آنکه به همت کارشناسان و باستان شناسان کشف و مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت .

 

 

موزه باستان شناسی آنتالیا

این موزه دیدنی با آثار ارزشمند باستانی که اغلب متعلق به مناطق لیکیا، پام فیلیا، کیلیکیه و پیسی دیا هستند که جزو مهمترین مناطق باستانی آنتالیا و ترکیه می‌باشد.این موزه در منطقه ای به نام کونیالتی واقع است .

 

آبشارهای ماناوگات

این آبشار زیبا با طبیعتی دل انگیز محل مناسبی برای سپری نمودن روزی به دور از هیاهوی شهر است و پاتوق خوبی برای طبیعت دوستان است . همچنین وجود مزارع وسیع چای به جذابیت و زیبایی اینمکان افزوده است . همچنین در این مکان امکانات تفریحی متعددی نظیر قایق سواری، رافتینگ، آبشار دودن نیز مهیا است .

سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا

معرفی بهترین محصول فضای باز توسط چوپکس !

جاذبه های دیدنی در سفر به یادماندنی به گرجستان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا