سس مخصوص کف پیتزا

سه‌شنبه 26 بهمن 1400 آشپزی

سس مخصوص کف پیتزا

سس پیتزا نوعی سس دست ساز است که برای کف خمیرپیتزا ازآن استفاده می شود و باعث می شود پیتزای خانگی خوشمزه تری داشته باشیدکه در اینجا تهیه این سس را توضیح می دهیم.

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص کف پیتزا

  1. گوجه فرنگی 6 عدد
  2. سس گوجه فرنگی  1/2فنجان
  3. پود سیر  1قاشق چای خوری
  4. فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
  5. ریحان ریز خرد شده 1 قاشق چای خوری
  6. آویشن 1 قاشق چای خوری
  7. پونه خشک  1/2 قاشق چای خوری
  8. روغن زیتون” 1 قاشق غذا خوری
  9. شکر  1/2قاشق غذاخوری
سس مخصوص کف پیتزا

سس مخصوص کف پیتزا

طرز تهیه سس پیتزا

●ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم سپس داخل کاسه ای بزرگ با رنده ریز، رنده می کنیم و کنار می گذاریم( یا پوست گوجه را گرفته و خرد کنید و در مخلوط کن بریزید )  . ریحان ها را نیز می شوییم و روی پارچه  خشک می کنیم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

●سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و  خرد می کنیم و تابه ای را روی حرارت کم می گذاریم و روغن زیتون داخل آن می ریزیم و سیرها را نیز اضافه می کنیم و تفت می دهیم و صبر می کنیم تا طلایی و سرخ شوند.

●سپس سس گوجه فرنگی و گوجه فرنگی های رنده شده را می افزاییم و مداوم تفت می دهیم . سپس شکر را به همراه آویشن، فلفل سیاه و فلفل قرمز ( اگر می خواهید سس تند شود از فلفل بیشتری استفاده کنید ) ، ریحان خرد شده  ،پونه خشک را نیز اضافه می کنیم.

●در این مرحله مواد را خوب مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا مواد بجوش بیاید و کمی که جوشید و به غلظت مطلوب رسید تابه را از روی حرارت بر می داریم و  تا سس پیتزا خنک شود و برای پخت انواع پیتزاها از آن مصرف کنید

سس مخصوص کف پیتزا

سس مخصوص کف پیتزا

نکات تهیه سس پیتز

اگر می خواهید مقدار کمی سس پیتزا درست کنید و همان موقع استفاده کنید که می توانید سس را در یخچال نگهداری کنید ولی اگر مقدار سس زیاد است  و می خواهید چندین ماه از آن استفاده کنید، چون این سس مواد نگهدارنده ندارد حتما آنرا فریز کنید تا سالم بماند

طریقه کنسرو کردن سس گوجه مخصوص پیتزا

کنسرو کردن سس گوجه مخصوص پیتزا

نحوه تهیه دسر مجلسی موز و کارامل

دسر مجلسی موز و کارامل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا