معرفی سریال فهرست سیاه The Blacklist

دوشنبه 15 اسفند 1401 سینما ، معرفی فیلم
سریال فهرست سیاه The Blacklist

سریال فهرست سیاه The Blacklist

سریال فهرست سیاه The Blacklist یا لیست سیاه مجموعه تلویزیونی جنایی مهیج آمریکایی است .دیگو کلاتنهوف، رایان اگلد، امیر آریسون، هشام توفیق و هری لنیکس نیز در این سریال ایفای نقش می کنند.

سریال لیست سیاه به کارگردانی جان بوکنکمپ در سال 2013 ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این سریال جیمز اسپیدر، مگان بون، دیگو کلاتنوف، رایان اگولد، هری لنیکس، چارلز بیکر و تایلر مک گی به هنرمندی پرداخته‌اند.

 

مشخصات سریال فهرست سیاه The Blacklist

ژانر سریال:جنایی/دلهره‌آور

سازنده: پل شیورینگ

بازیگران:دامینیک پرسل/ونتورث میلر/رابین تونی/پیتر استورماره/آمائوری نولاسکو

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

زبان‌ اصلی: انگلیسی/اسپانیایی/عربی

شمار فصل‌ها: ۵

شمار قسمت‌ها:90

خلاصه سریال فهرست سیاه The Blacklist

ریموند «رد» ردینگتون (جیمز اسپیدر)، افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا که به یک جنایت‌کار برجسته تبدیل شده‌است، پس از فرار از دستگیری برای چندین دهه، به صورت داوطلبانه خود را تسلیم اف‌بی‌آی [FBI] می‌کند. او به اف‌بی‌آی می‌گوید که لیستی از خطرناک‌ترین جنایت‌کاران دنیا را دارد که در طی سال‌ها جمع کرده‌است و مایل است در مقابل مصونیت از پیگرد قانونی، عملیات تک تک آن‌ها را اطلاع دهد. در هر فصل، سرنخ‌هایی دربارهٔ اسرار قدیمی ردینگتون فاش می‌شود.

در طول فصل اول، چنین به نظر می‌رسد که او در نقش یک خبرچین محرمانه برای FBI عمل می‌کند و پرونده‌های به ظاهر بی‌ربط را به FBI می‌دهد؛ ولی در دو قسمت انتهایی فصل اول معلوم می‌شود که آن پرونده‌ها به هم مربوط بودند و سازمان تبهکار ردینگتون در واقع مورد حمله از سوی یک جنایت‌کار ناشناخته به نام برلین قرار گرفته و ردینگتون از هویت برلین اطلاعی ندارد، و از طریق FBI تلاش کرده تا برلین را شناسایی کند و چون سازمان خودش امکانات FBI را نداشته، او این‌گونه از امکانات FBI برای ردیابی برلین استفاده کرده.

 

بازیگران و شخصیت ها سریال فهرست سیاه The Blacklist

جیمز اسپیدر در نقش ریموند “رد” ردینگتون: یک افسر سابق اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده و یک جنایتکار ارشد تبدیل به مخبر محرمانه FBI شد که گمان می رود پدر بیولوژیکی الیزابت کین باشد. در طول فصل های 1-8، تلاش الیزابت و گروه ضربت برای کشف هویت واقعی او، یک روایت اصلی در حال انجام است. در طول فصل 9، نگرانی اصلی او کشف یک خائن در سازمانش است.

مگان بون در نقش الیزابت “لیز” کین : کین متولد ماشا روستوا، مامور ویژه FBI و نمایه گر در گروه ضربت هارولد کوپر است. حضور او بخشی از معامله ردینگتون با کوپر بدون دلیل مشخص است تا زمانی که ارتباط او با ردینگتون آشکار شود.

دیگو کلاتنهوف در نقش دونالد رسلر: مامور ویژه FBI در گروه ضربت کوپر.

رایان اگولد در نقش تام کین : کین با نام کریستوفر هارگریو که بعداً به نام جاکوب فلپس شناخته شد، به عنوان یک مامور مخفی کار می کند و شوهر لیز است.

پارمیندر ناگرا در نقش میرا مالیک : یک مامور میدانی با سیا که با گروه عملیاتی FBI کوپر کار می کرد.

هری لنیکس در نقش هارولد کوپر: دستیار مدیر بخش مبارزه با تروریسم FBI که از ردینگتون برای متوقف کردن افراد در لیست سیاه خود استفاده می کند.

امیر آریسون در نقش آرام مجتبایی: یک مامور ویژه FBI و متخصص سایبری در گروه ضربت کوپر.

موژان مارنو در نقش سامار نوابی : یک مامور موساد که با گروه عملیاتی FBI کوپر کار می کند.

هشام توفیق در نقش دمبه زوما: محافظ و محرم ردینگتون که از او جدا شد و با کمک کوپر در فصل 9 به مامور ویژه FBI تبدیل شد.

لورا سون در نقش آلینا پارک : یک مامور ویژه FBI که قبلا در انکوریج کار می کرد.

آنیا بانرجی در نقش سیا مالک : دختر میرا و یک افسر اطلاعاتی با MI6 که برای کار با تیم کوپر می آید.

قسمتی از سریال فهرست سیاه

سریال سقوط

سریال سقوط/بیوگرافی بازیگران سریال سقوط

فیلم های ترسناک

فیلم های ترسناک/5 تا از ترسناک ترین فیلم های تاریخ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا