سریال‌هایی که در ماه رمضان از تلوزیون پخش میشوند

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 سینما
سریال ماه رمضان
ماه رمضان از هفته دیگر شروع خواهدشد و به همین دلیل هریک از شبکه‌های تلویزیونی متناسب با ذائقه مخاطبان یک سبد هیجان‌انگیز را آماده کرده‌اند.

شبکه یک در ایام ماه رمضان قرار است سریال «زیرخاکی» را آماده پخش کرده که جلیل سامان کارگردانی آن را به عهده دارد. او در گذشته یک سه‌گانه را برای شبکه سه کارگردانی کرده است و او در این سریال قرار است تصویرگر مردی باشد که به دنبال گنج است و همین ماجرا‌های بانمکی را شکل می‌دهد.

 

گنج پر رنج

افطاری‌ها

کارگردان و نویسنده: جلیل سامان پس از تجربه ساخت سریال «نفس» که رمضان ۹۶ روی آنتن رفت، این‌بار مجموعه طنزی را پیرامون دهه ۵۰ روایت و در ماراتن رمضان شرکت کرده است. معمولا آثار این کارگردان با اقبال مردم و منتقدان روبه‌رو شده است. سامان ازجمله کارگردان‌هایی است که نویسنده سریال‌های خود بوده. ضمن این‌که اغلب علاقه‌مند به نگارش و ساخت سریال‌های تاریخی معاصر بوده با این تفاوت که در زیرخاکی داستان طنزی را روایت می‌کند.

تهیه‌کننده: رضا نصیری‌نیا

بازیگران

پژمان جمشیدی,

ژاله صامتی,

گوهر خیراندیش,

هادی حجازی‌فر,

نادر فلاح

ایرج سنجری

 


شبکه دو هم از دو سال پیش پخش مجموعه تلویزیونی «بچه‌مهندس» را شروع کرده است. فصل یک این مجموعه رمضان ۹۷ پخش شد که داستان آن درباره یک بچه پرورشگاهی به نام جواد بود که داستان‌های بانمکی را رقم می‌زد. مخاطبان فصل نوجوانی جواد را در فصل دوم این سریال رمضان ۹۸ تماشا کردند و حالا برای رمضان امسال می‌توانند شاهد جوانی جواد در فصل سوم سریال باشند.

زندگی یک مهندس!

افطاری‌ها

قصه: سریال تلویزیونی «بچه‌مهندس» معرف حضور مخاطبان تلویزیون است. زیرا امسال سومین فصل از این مجموعه روانه آنتن شبکه دو می‌شود. مخاطبان در این سریال قصه یک بچه پرورشگاهی به نام جواد را دنبال می‌کنند و، اما داستان فصل سوم به این صورت است: خانه باغی خاندان وصال پیرزنی دارد خونگرم و دلنشین و سرد و گرم چشیده، کارش رتق و فتق امور این خانه درندشت و پر دار و درخت و خالی از سکنه است و …

کارگردان: علی غفاری، بعد از ساخت پنج فیلم سینمایی همچون استرداد، ابو زینب و … سراغ سریال‌سازی رفت و اولین کار سریال‌سازی‌اش را با اثر رمضانی «بچه‌مهندس» آغاز کرد.

با توجه به اقبال مخاطبان از فصل یک سریال «بچه مهندس»، دو فصل بعدی این سریال را هم ساخت.

تهیه‌کننده: سعید سعدی جزو تهیه‌کنندگانی است

نویسندگان: حسن وارسته

بازیگران

روزبه حصاری,

فرهاد قائمیان,

ثریا قاسمی,

کامران تفتی

 


شبکه سه برای ماه رمضان امسال سریال تلویزیونی «#سرباز» را به کارگردانی هادی مقدم‌دوست برای پخش در نظر گرفته است.

با توجه به این‌که مقدم دوست کارنامه درخشانی در نگارش سریال و فیلم‌های سینمایی داشته، مخاطبان توقع دارند که یک سریال جذاب را تماشا کنند. او در این سریال، روایتگر قصه یک سرباز وظیفه به همراه رفقایش است. البته سال‌ها پیش قصه سرباز‌ها دستخوش ماجرای سریال قرارگاه مسکونی شده بود که این سریال طنز را هم مردم دوست داشتند.

سرباز وظیفه یحیی، خبردار!

افطاری‌ها

کارگردان: هادی مقدم‌دوست جزو هنرمندانی است که معمولا مخاطبان او را به عنوان نویسنده می‌شناسند. گرچه او سه فیلم چسب زخم (اپیزود ملاقات)، سر به مهر و هیهات را کارگردانی کرده و #سرباز نخستین تجربه سریال سازی او محسوب می‌شود.

تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی از تهیه‌کنندگان فعال تلویزیون است

نویسندگان: حمید نعمت ا… و هادی مقدم‌دوست با هم نگارش این سریال را به عهده داشتند.

بازیگران

آرش مجیدی,

الیکا عبدالرزاقی,

پدرام شریفی,

رویا تیموریان

 


شبکه پنج هم چند سالی بود که سراغ پخش سریال اپیزودیک «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» رفته بود، اما امسال دست پر وارد میدان شده و قرار است سریال تلویزیونی «پدر پسری» را پخش کند که به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی ساخته شده است. این مجموعه طنز اپیزودیک اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» نوشته مهرداد صدقی است. حال باید به انتظار نشست که در این ماراتن چه کسی گوی دل مخاطبان را خواهد ربود. ما در این پرونده به بررسی چهار مجموعه رمضانی می‌پردازیم.

اتفاقات شیرین پایان نامه

افطاری‌ها

قصه: داستان‌های سریال «پدرپسری» اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک و در ۴۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید شده است. تصویربرداری این مجموعه از اواسط بهمن سال گذشته آغاز شده که همچنان ادامه دارد. «پدر پسری» داستان زندگی حامد، دانشجوی پرتلاشی است که متوجه می‌شود تنها یک ماه برای تحویل پایان‌نامه خود فرصت دارد و این ماجرا او را درگیر اتفاقات شیرین و طنز گونه‌ای می‌کند.

کارگردان: محمدرضا حاجی غلامی، ساخت نخستین سریال تلویزیونی‌اش را با این مجموعه تجربه می‌کند. وی پیش از این ساخت فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه کاری‌اش داشته که تا به حال در جشنواره‌های مختلفی موفق به کسب جایزه شده است.

تهیه‌کننده: رضا جودی

نویسندگان: مهرداد صدقی،

بازیگران

عزت‌ا… مهرآوران

مریم سرمدی

محمدجواد جعفرپور

افشین سنگ چاپ

مهران رجبی

 

فیلم سینمایی «بی همه چیز

فیلم سینمایی «بی همه چیز»با حضور 3 سوپراستار سینمایی ایران

شهاب حسینی

برترین فیلم های سینمایی شهاب حسینی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا