سبک افراد موفق برای مطرح کردن خواسته هایشان

چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 موفقیت
مطرح کردن خواسته

سبک افراد موفق برای مطرح کردن خواسته هایشان

تمام افراد در این دنیا خواسته های مخصوص به خود را دارند و این خواسته ها با یکدیگر متفاوت است ، نکته جالب این است که بدانید نوع درخواست کردن؛ در برآورده شدن شان اهمیت بسیار زیادی دارد.
افراد با قدرت معمولا بهتر از دیگران خواسته هایشان را بیان می کنند آنها هرگز هنگام گفتن درخواست خود خجالت نمیکشن و یا عذرخواهی نمیکنند.از سمت دیگر اطرافیان تان نمی توانند حدس بزنند که خواسته شما چیست و خودتان باید آن را اعلام کنید. به همین علت شما مجبورید که خواسته های خود را به زبان بیاورید اما دقت داشته باشید که هیچ توضیح اضافه ای ندهید! پس اگر شما هم به دنبال آزادی بیان هستید، بدانید که باید حرف تان را بزنید و هیچ کس هم حق اعتراض ندارد و باید آنچه را که می خواهید؛ بگویید.

نظریه معروفی در این باره وجود دارد که ” ما انسان ها خواسته‌ هایمان با یکدیگر متفاوت است و هر گاه که به یک سطحی از خواسته ها برسیم، می‌ توانیم به سطح بعدی هم برویم؛ فقط به شرطی که خواسته‌ های کنونی برآورده شده باشد. اما مهم اینجاست که چگونه خواسته خود را بیان کنیم. ” در ادامه بیشتر راجع به این موضوع صحبت می کنیم.

 

مطرح کردن خواسته

مطرح کردن خواسته

 

دلایلی که باید شما بدون هیچ گونه عذر خواهی درخواست خود را مطرح کنید شامل :

  • یاد می گیرید که چه خواسته ای دارید

ارتباط برقرار کردن و گفتن نیاز ها و خواسته ها کار خود خواهانه ای نیست. هر کسی نیاز و خواسته خودش را دارد و این حقیقت زندگی است و همه باید آن را تجربه کنند. از طرفی این که شما خواسته تان را پیش خودتان نگه دارید، نشان ‌دهنده تواضع تان نیست، بلکه شما را در شرایط سختی قرار می دهد و باعث می شود که به خودتان ظلم کنید. اما زمانی که به دیگران نشان می دهید چه خواسته‌ ای دارید؛ یعنی محدودیت ها و استانداردهای خود را به آن ها نشان داده اید و یاد می گیرید که چگونه با آن ارتباط برقرار کنید و چگونه خواسته خود را به زبان بیاورید و حرف تان را بزنید و این نشان‌دهنده این است که خودتان را دوست دارید.

 

 مطرح کردن خواسته

مطرح کردن خواسته

 

  • اعتماد به نفس تان افزایش پیدا می‌ کند
    احترام گذاشتن به خود زمانی مشخص می‌ شود که شما خودتان را دوست داشته باشید و نیاز های تان را اولویت قرار دهید که با این کار اعتماد به نفس پیدا می کنید و به آرامش می رسید و این به شما حس خوبی خواهد داد. دیگران هم بیشتر سعی می‌ کنند تا به خواسته شما احترام بگذارند.

 

  • می‌ توانید حد و مرز تعیین کنید
    بخش بزرگی از تعیین حد و مرز در زندگی این است که خواسته ها و نیاز های خود را بگویید و آن را به زبان بیاورید. اگر نمی توانید که خواسته خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، بدانید که ضعف دارید. اما اگر خواسته خود را به زبان بیاورید، یعنی حد و مرز مشخصی را در زندگی تعیین کرده‌ اید. که تعیین حد و مرزها باعث جلوگیری از جنجال و درگیری خواهد شد و نشان دهنده این است که چقدر خودتان را دوست دارید و برای خود ارزش قائل هستید.

راه های غلبه بر ناامیدی از آینده

سبک زندگی افراد ثروتمند

سبک زندگی افراد ثروتمند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا