سالاد کینوا

پنج‌شنبه 25 آذر 1400 آشپزی
سالاد کینوا

 

وب سایت آشپزباشی: کینوا خواص فوق العاده ای داره و خیلی سبک تر و خوش هضم تر از برنجه .برای کسانی که رژیم غذایی دارن و تصمیم گرفتن گیاهخوار بشن، کینوا یه انتخاب عالی برای تامین کربوهیدراته.

کینوا برای آسیب های کبدی و همین طور مشکلات گوارشی خیلی مفیده، در عین حال چون پروتئین بالایی داره، احساس سیری ایجاد می کنه و جلوی پرخوری رو می گیره. پس اگه تصمیم دارین میزان کالری مصرفی تون رو کنترل کنید، از این دانه اعجاب انگیز بیشتر استفاده کنید.

مواد لازم:

  •     کینوا 1/2 لیوان
  •     قارچ۱ کیلوگرم
  •     لوبیا چیتی۲۰۰ گرم
  •     گشنیز۱۰۰ گرم
  •     خیار شور۱۰۰ گرم
  •     ذرت۲۰۰ گرم
  •     آبلیمو۳ قاشق غذاخوری
  •     نمکبه میزان لازم
  •     فلفل سیاهبه میزان لازم
  •     روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

 

 سالاد کینوا

سالاد کینوا

آماده کردن مواد برای تهیه سالاد کینوا با قارچ و لوبیا چیتی:

1. کینوا رو با یک لیوان آب به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

2.  قارچ ها رو ورقه ای خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و کمی نمک بپزید.

3.  لوبیا چیتی رو از قبل بپزید. (بهتره از شب قبل در آب بخیسونید).

4.  از ذرت کنسروی استفاده کنید.

5.  گشنیز رو شسته و خرد کنید.

سالاد کینوا

سالاد کینوا

طرز تهیه:

1.   کینوای پخته شده، قارچ، ذرت، لوبیا و گشنیز را در کاسه بزرگی مخلوط کنید. به اون نمک، فلفل، آبلیمو و روغن زیتون اضافه کنین. یک الی دو ساعت در یخچال بذارین. سالاد شما اماده سرو شده. نوش جان!

جوجه کباب یونانی با طعم فوق العاده

 

لقمه های عصرانه

شوید پلو با میگو

شوید پلو با میگو

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا