زیباترین موزه های دنیا

شنبه 19 فروردین 1402 جاذبه های گردشگری
زیباترین موزه های دنیا

زیباترین موزه های دنیا

موزه‌ها به عنوان مکان‌هایی برای نگهداری و نمایش اشیاء تاریخی، هنری و فرهنگی شناخته می‌شوند. در این مکان‌ها، بازدیدکنندگان می‌توانند با دیدن این اشیاء به تاریخ و فرهنگ کشور یا شهری که موزه در آن قرار دارد، آشنا شوند. همچنین، موزه‌ها به عنوان مراکزی برای تحقیقات و بررسی علمی این اشیاء نیز شناخته می‌شوند. بسیاری از موزه‌ها در سراسر جهان برای بازدید و یادگیری به دانشجویان، محققان و علاقه‌مندان باز هستند.

1. موزه هنرهای معاصر نیتروای (اسکار نیمایر ، نیتروای ، برزیل ، 1996)

این موزه در حومه ریودوژانیرو برزیل  قرار دارد. موزه نیتروای شبیه سفینه فضایی  طراحی شده است. موزه هنرهای معاصر نیتروای با همکاری معمار برجسته برزیلی اسکار نیمایر و مهندس سازه برونو کنتارینی طراحی شده است.

موزه هنرهای معاصر نیتروای برزیل

موزه هنرهای معاصر نیتروای برزیل

2. موزه لوور  (پاریس ، فرانسه ، 1793)

موزه لوور یا طراخی هرم مانند و کاملا از شیشه ساخته شده است. موزه لوور بزرگ‌ترین موزه‌ی دنیا است.این موزه از نظر ظاهر، قطعا زیباترین موزه‌ی دنیا است.
موزه لوور شامل 380،000 قطعه ارزشمند میراث انسانی است و همچنین 35000 قطعه هنری را به نمایش می گذارد. اشیا از جمله نقاشی ، یافته های باستان شناسی ، یادگارها و مجسمه ها متفاوت است. این موزه پربازدیدترین موزه در سراسر جهان است  روزانه 15000 بازدید کننده دارد.

موزه لوور فرانسه

موزه لوور فرانسه

3. موزه سومایا مکزیک (فرناندو رومرو ، مکزیکو سیتی ، مکزیک ، 1994)

میلیاردر مکزیکی کارلوس اسلیم هلو این موزه را به افتخار هنر مکزیکی و  اسپانیایی ساخته و هزینه ساخت این موزه  ۴۷ میلیون یورو است.میلیاردر مکزیکی نام همسر خود را بر روی موزه نهاده است، زیرا به گفته‌ی وی همسرش باعث شد که او عاشق هنر شود.موزه سومایا 6 طبقه دارای انواع مختلفی از آثار هنری از اروپا و مکزیک است. طراحی  این موزه از ساختاری براق برخوردار است . قسمت بیرونی از 16000 پانل آلومینیومی چند ضلعی تشکیل شده است که مسئولیت اثر چشمک زدن را بر عهده دارند.

موزه سومایا مکزیک

موزه سومایا مکزیک

4. گوگنهایم بیلبائو اسپانیا (فرانک گری ، باسک ، اسپانیا ، 1997)

موزه گوگنهایم بیلبائو  که معمار آن فرانک گری است.این موزه ساختار مدرن و عجیب در اسپانیا  واقع است.موزه گوگنهایم  از شیشه ، سنگ آهک و تیتانیوم ایجاد شده است.

موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا

موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا

5.موزه هانوی ویتنام(معمار GMP ، هانوی ، ویتنام ، 2010)

این موزه هرمی وارونه است که میراث هانوی طی 1000 سال گذشته را به نمایش می گذارد. این ساختمان دارای یک دهلیز است که از آن می توان تمام طبقات نمایشگاه رادید. این طرح همچنین به طبقات پایین سایه می بخشد و استفاده بهینه از انرژی را افزایش می دهد.

موزه هانوی ویتنام

موزه هانوی ویتنام

۶. بنیاد لویی ویتون (فرانک گری ، پاریس ، فرانسه ، 2014)

مکان هنری  از دو طبقه تشکیل شده است که دارای ۱۱ نمایشگاه دیگر است. این موزه با ارزش 143 میلیون دلار در Bois de Boulogne ، غرب پاریس اقامت دارد. این نه تنها یک موزه بلکه یک مرکز فرهنگی است که برای تشویق هنر معاصر طراحی شده است.

بنیاد لویی ویتون فرانسه

بنیاد لویی ویتون فرانسه

 

کشور دبی 

جاذبه گردشگری کشور دبی

معروف ترین کلیساها

معروف ترین کلیساها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا