ریمک C Two، قدرتمندترین خودروی دنیا؛ رونمایی شد – فناوری

چهارشنبه 16 اسفند 1396 فناوری

معرفی دومین محصول ریمک با کد C Two، خبرسازترین رویداد در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. این مدل تمام الکتریکی، حدود ۲ هزار اسب بخار، قدرت دارد.

تا پیش از این، بوگاتی شیرون با پیشرانه‌ی ۱۵۰۰ اسب بخار به عنوان قدرتمندترین خودروی جاده‌ای دنیا شناخته می‌شد. از سویی دیگر، محصولات متنوع ساخت کونیگزگ و پاگانی، توانسته بودند به توانایی پیشرانه‌ی شیرون، نزدیک شوند، اما کمتر کسی تصور می‌کرد، محصول جدید ریمک، بتواند فراتر از بوگاتی ظاهر شود. هرچند که محصول قبلی این خودروساز جمهوری چک با نام کانسپت S، توانسته بود نزدیک به ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد، جدیدترین محصول ریمک با کد C Two، دقیقا ۱۹۱۴ اسب بخار، قدرت خروجی خواهد داشت.

Raimac C2

محصول ۲ سرنشینه و تمام برقی ریمک C Two، از نظر میزان گشتاور تولیدی هم، حائز اهمیت است. این مدل، گشتاور باورنکردنی ۲۳۰۰ نیوتن‌متر دارد و البته قابل مقایسه با تسلا رودستر ۲۰۲۰ با گشتاور ۱۴ هزار نیوتن‌متر نیست، اما با زمان سرعت‌گیری صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت (معادل ۹۶ کیلومتر بر ساعت)، ۱.۸۵ ثانیه، پرشتاب‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ محسوب می‌شود.  محصول تسلا، هنوز به تولید و آزمایش نهایی نرسیده است تا ادعاهای مطرح شده درباره‌ی آن اثبات شود، اما ریمک C Two با تولید محدود به ۱۵۰ دستگاه، به زودی پیش‌فروش خواهد شد.

Raimac C2

نهایت سرعت این محصول، ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت، اعلام شده است، ضمن اینکه می‌تواند در زمان ۹.۱ ثانیه، مسافت ۴۰۰ متر را طی کند. ریمک C Two با هر شارژ کامل، تا ۶۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند و به شرط استفاده از سیستم شارژ سریع اختصاصی، حدود ۸۰درصد از کل ظرفیت باطری‌های ۲۵۰ کیلووات ساعت خود را، در زمانی حدود ۳۰ دقیقه، شارژ خواهد کرد. بسیاری از فناوری‌های به کار رفته در ریمک C Two، مخصوص این خودرو توسعه داده شده است.  به جای تجهیزات مرسوم در بخش کنترل لغزش (ESP) در ابرخودروی C Two از  سیستم توزیع گشتاور هوشمند ریمک (R-AWTH)، استفاده می‌شود. این شرایط، در کنار رینگ‌های سبک‌وزن و آیرودینامیک با تایرهای ساخت پیرلی، رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۱۱.۸ ثانیه را ممکن می‌کند.

Raimac C2

مهندسان ریمک ادعا می‌کنند، ابرخودرویی با راحتی عالی و قابل استفاده‌ی روزانه ساخته‌اند. در حالیکه، رانندگی طولانی مدت با سوپراسپرت‌های بنزینی یا هیبریدی، علاوه بر نیازمند بودن به سوخت‌گیری؛ استهلاک و هزینه‌ی نگهداری سنگینی در پی دارند، می‌توان با مالکیت ریمک C Two به محصولی ایده‌آل برای رانندگی شهری یا سفرهای طولانی رسید. این خودرو، از سیستمی اختصاصی برای خنک‌کاری پیشرانه استفاده می‌کند، به طوری که پس از ۲ دور، رانندگی سنگین در پیست پر فراز و نشیب نوربرگ رینگ، هیچگونه افت عملکرد فنی نداشته است.

Raimac C2

در فضای داخلی ریمک C Two، امکاناتی عالی در حد یک محصول لوکس و اسپرت کلاس GT دیده می‌شوند. ۳ نمایشگر دیجیتال تمام رنگی روی داشبورد وجود دارند که روبروی راننده، مقابل سرنشین کناری و در مرکز کابین هستند. از طریق این نمایشگرها، تمامی جزئیات فنی خودرو، قابل بررسی است، ضمن اینکه می‌توان به سراغ حالت آنالوگ رفت و شاهد نمایی شبیه به عقربه‌های سنتی روی پنل پشت فرمان بود.  سیستم‌های پیچیده‌ی کمک راننده که برای کنترل هوشمند قدرت و گشتاور باورنکردنی این خودرو به صورت اختصاصی برای C Two تولید شده‌اند با کد ADAC شناخته می‌شوند، ضمن اینکه با طیف وسیعی از فناوری‌های ایمنی، شامل سیستم ترمز خودکار، فناوری جلوگیری از برخورد و سنسورهای متنوع، عمل می‌کنند. مهم‌ترین تجهیزات ADAC، شامل ۸ دوربین در پیرامون خودرو، ۶ رادار پیشرفته و ۱۲ سنسور اولترا سونیک است.گفته می‌شود که شرکت مشهور انویدیا (NVIDIA) در بحث تجهیزات الکترونیکی C Two با ریمک همکاری داشته است.


منبع : زومیت

آموزش انواع استراتژی‌های رشد کسب‌وکار - فناوری

اجاره ماشین برای سفر نوروز ۹۷ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا