راه های خانگی کاهش وزن

یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ سلامت
همه ی ما همیشه به دنبال راه هایی برای لاغر شدن و کاهش وزن هستیم.

مواردی مثل مشکلات هورمونی، بی تحرکی، عادات غذایی اشتباه و … باعث افزایش وزن میشوند .

همین طور روش های زیادی هم برای از بین بردن چربی ها و کاهش وزن وجود دارد که در اینجا ما به بررسی چند روش راحت و ساده میپردازیم.

 

بسیاری از روش‌ های مرسوم برای کاهش وزن سالم نیستند و رژیم‌ های سختی که می‌ توانند برای سلامتی طولانی مدت و کوتاه مدت شما خطرناک باشند.

در حالی که بهترین راه حل کاهش وزن شامل صبر، مقاومت، همراه با یک برنامه غذایی مناسب، ورزش و تغییرات سبک زندگی می‌شود، چند میانبر وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از آن ها برای کاهش وزن استفاده کنید.

 

یوگا و ورزش

یوگا را امتحان کنید. این به کاهش وزن کمک می‌کند و انعطاف پذیری را بهبود می‌بخشد. فقط یک بار در روز ورزش نکنید، در صورتی که می‌خواهید متابولیسم خود را در تمام ساعات بیدار شدن افزایش و با سرعت بالا کار کنید، تمرینات خود را در دوره‌های کوچکتر تقسیم کنید.

در صورت امکان، برای حداقل ۴ تا ۵ بار در هفته یوگا در کنار پیروی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند برای کاهش وزن موثر باشد. اگر قادر به حضور در یک سالن ورزشی نیستید، پیاده روی حداقل ۳۰ دقیقه در روز برای سلامتی شما مفید خواهد بود.

آهسته غذا بخورید

افرادی که به آرامی غذا می‌ خورند کالری کمتری دریافت می‌کنند و تقریباً به دفعات اندک از چاقی رنج نمی‌برند. زمان صرف غذا را کم کنید، اجازه دهید معده شما تمام وعده‌های غذایی را به خوبی هضم کند.

این به شما کمک می‌کند تنها آنچه را که بدن تان در واقع به آن احتیاج دارد مصرف کنید. در گزارشی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۴ که در ژورنال آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی منتشر شده است، نشان می‌دهد که افزایش تعداد جویدن قبل از بلع ممکن است به کاهش مصرف مواد غذایی و کمک به کنترل وزن موثر باشد.

آلوها

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه لیورپول و به سرپرستی استاد و محقق ارشد دکتر هارولد نشان می‌دهد که مصرف آلو به عنوان بخشی از رژیم غذایی کنترل وزن می‌ تواند باعث کاهش وزن شود. خوردن آلو، اعتدال مناسبی از فیبر رژیم غذایی را فراهم می‌آورد و حرکات منظم روده را تقویت می‌ کند.

روغن زیتون

برخی افراد وقتی می‌ شنوند که روغن زیتون می‌ تواند در روند کاهش وزن موثر باشد متعجب می‌ شوند! اما انواع چربی موجود در روغن زیتون به ویژه اسید اولئیک موجب ایجاد احساس سیری در بدن می‌شود و احتمال پرخوری را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، چربی‌ های مفید امگا ۳ موجود در روغن زیتون به افزایش سطح انرژی و به کاهش کلسترول بدن کمک می‌ کند.

قارچ

قارچ‌ ها اغلب به عنوان جایگزین گوشت مصرف می‌شوند، زیرا می‌توانند نقش مشابهی در رژیم غذایی داشته باشند. قارچ‌ ها در واقع یک جایگزین کم‌ کالری و کم‌ چربی هستند. بررسی‌ ها نشان داده است افرادی که قارچ را یک بار در هفته جایگزین گوشت می‌کنند، در مدت زمان کوتاه تری کاهش قابل توجهی در وزن را تجربه می‌ کنند.

عسل به جای شکر

افزودن شکر به آب میوه، قهوه و چای باعث افزایش کالری می‌ شود. توصیه‌ ها بنا به جایگزینی عسل برای شکر است. عسل حاوی فروکتوز و گلوکز به نسبت تقریباً مساوی است و کالری زیادی را به بدن اضافه نمی‌ کند. توجه داشته باشید که محدود کردن مقدار عسل مورد استفاده همچنان حائز اهمیت است، زیرا هر قاشق غذاخوری عسل حاوی ۱۷ گرم شکر است.

قبل از تمرین قهوه بنوشید

در حالی که برخی از مربیان خصوصی ممکن است این را به عنوان بهترین گزینه پیشنهاد نکنند، اما در صورتی که می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید انرژی کافئین دریافت کنید، زیرا انرژی شما را افزایش می‌ دهد و باعث سخت تمرین کردن برای مدت طولانی‌ تر می‌ شود، در نتیجه چربی‌ سوزی افزایش پیدا می‌ کند. اگر سابق پزشکی دارید، قبل از مصرف کافئین و سپس سخت ورزش کردن، ابتدا با متخصص بهداشت خود مشورت کنید.

چای سبز

چای سبز یکی دیگر از روش‌ های کاهش وزن در صورت تغییر سبک زندگی با رژیم غذایی است. چای سبز حاوی یک آنتی‌ اکسیدان قدرتمند به نام اپیگالوکاتچین گالات (ECG) است. این آنتی‌ اکسیدان برای تحریک روند چربی‌ سوزی در بدن شناخته شده است؛ بنابراین، مصرف روزانه آن توصیه می‌ شود و اغلب در برنامه‌ های کاهش وزن وجود دارد.

خواص فلفل قرمز

مجعزه تیامین یا ویتامین B1

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا