راه حل برای شما که نگران آینده ای

شنبه 27 فروردین 1401 روانشناسی

راه حل برای شما که نگران آینده ای

آینده همانطور که برای خیلی از افرادشیرین و هیجان انگیز است برای یک سری افراد دیگر دلهره آور میباشد . اگر یاد بگیریم در زمان حال زندگی کنیم و حداکثر استفاده را از آن ببریم و در مسیر هدف هایمان تلاش کنیم صددرصد ترسی برای آینده وجود ندارد ،اگر میخواهید بدانید که چطور از سردرگمی در مراحل بعدی زندگی مان جلوگیری کنیم، در این مطلب با ما همراه باشید

 

درک کنید که ندانستن اشکالی ندارد

ندانستن هیچ اشکالی ندارد ،  این قسمتی از زندگی است باید آن را بپذیریم و یاد بگیریم با آن زندگی کنیم. نیازی نیست به فردایی که نیامده فکر کنید ، در لحظه و امروز زندگی کنید روی آن تمرکز کنید، از آن نهایت استفاده را ببرید و اجازه بدهید زندگی تصمیم بگیرد که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

به جریان طبیعی اعتماد کنید

اجازه دهید زندگی مسیر طبیعی خود را دنبال کند باید یاد بگیرید که با آن ها پیش بروید و اعتماد کنید که کائنات می داند چه چیزی برای تان مناسب تر است. این کار به شما آرامش می دهد و دیگر آشفته نخواهید بود.

خوشحال بودن

اتفاق های بدی که ممکن است رخ بدهد را تصور نکنید .اینجاست که ندانستن در مورد آینده چیز خوبی است، زیرا احتمال این که شرایط خوبی در انتظارتان باشد، هم وجود دارد. اجازه ندهید منفی بافی، تردید ها و ترس از شکست شما را از زندگیتان باز دارد و آن ها را از ذهن تان دور کنید.

به لحظه حال برگردید

ذهن آگاهی را تمرین کنید و با رها کردن گذشته و آینده آگاهانه و در لحظه زندگی را شروع کنید.

به قول سهراب، “زندگی آب تنی در حوضچه اکنون است”. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از آن لذت ببرید، کارهایی که دوست دارید را انجام دهید، در کنار افرادی باشید که به آن ها اهمیت می دهید و زمان تان را صرف کار های معناداری کنید که آخر و عاقبت دارند.

عمل گرا شوید

بیش از حد فکر نکنید چون سودی ندارد فقط باعث میشود که امروز زمان تان برای انجام کار هایی که شما را به هدف تان نزدیک می کنند را از دست بدهید. بنشینید و بنویسید که می ‌خواهید زندگی‌تان چگونه باشد، چند هدف برای خودتان تعیین کنید و آنها را به بخش های قابل مدیریت تقسیم کنید. برنامه ریزی کنید، ضرب الاجل تعیین کنید و ببینید که برای رسیدن به آن به چه چیز هایی نیاز است. در این صورت می ‌دانید که هر روز چه کاری باید انجام دهید و تردید و نگرانی را با عمل جایگزین خواهید کرد.

زندگی را جدی نگیرید 
زندگی را نباید آنقدر جدی گرفت که شما را آزار دهد. همیشه با کسانی که شما را می خندانند؛ وقت بگذرانید و از کسانی که شما را ناراحت می کنند، دوری کنید. جسورانه و ماجراجویانه زندگی کنید، ادبیات انگیزشی بخوانید، کمدی تماشا کنید، بازی کنید، مهارت ‌های جدید بیاموزید و هر کاری که دوست دارید را انجام بدهید.

خوش بین باشید

همه چیز در آینده ممکن است اتفاق بیفتد بهتر است خوش بین باشیم که اتفاقاتی بزرگ در راه است روی رسیدن به اهداف تان کار می کنید، از امروز لذت می برید و به روند طبیعی اتفاقات اعتماد داشته و نسبت به آینده مثبت نگاه کنید.

آمادگی داشته باشید
با آماده بودن هم می توان بر سردرگمی غلبه کرد. یاد بگیرید که چطور از خودتان و همین طور زمان، پول و زندگی تان مراقبت کنید. صبر و پشتکار می خواهد، اما ارزشش را دارد.

از فرصت های پیش آمده استقبال کنید

آینده با چیز های جدید و ناشناخته ای همراه است و این می تواند ما را بترساند؛ اما اگر از منظر دیگری به مسائل نگاه کنیم این طور نیست. اگر از منطقه راحت زندگی شخصی و حرفه ایتان خارج شوید و فرصت های جدیدی که سر راهتان قرار می گیرند را با آغوش باز بپذیرید، ممکن است که آن ها همان چیزی باشند که مسیر زندگی تان را تغییر خواهند داد که این ترس از آینده را کم خواهد کرد.

 

مهم تر از همه اینکه حین انجام همه این کارها، لذت ببرید
اگر همه این ها را انجام دهید، زمانی برای گیج شدن، شک یا ترس نخواهید داشت؛ زیرا حواس تان پرت کار هایی است که از آن ها لذت می برید و در عین حال در مسیر رسیدن به هدف تان هم هستید.

افراط در گفتن دوستت دارم

افراط در گفتن دوستت دارم

افسردگی

علائم و نشانه های افسردگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا