اگر کمبود وزن دارید و میخواهید به وزن ایده آل برسید باید در وحله اول صبور باشید و از یک برنامه منظم غذایی پیروی کنید و همچنین به کیفیت تغذیه خود نیز بسیار اهمیت دهید تا علاوه بر دست یابی به نتیجه خوب از سلامت کامل هم برخوردار باشید .برای چاق شدن رژیم غذایی درست و ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به چند نکته ی مفید برای چاق شدن آشنا خواهید شد:

توجه به کالری‌های دریافتی روزنه

با مقدار کالری مواد غذایی که مصرف می‌کنید آشنا شوید و آن‌ها را حساب کنید. شمارش و حساب کردن کالری‌های دریافتی بسیار مهم است. سپس کم کم کالری‌های دریافتی را افزایش داده و به حد متعادل برسانید.

خوب غذا بخورید بخورید

غذا خوردن مهم‌ترین عامل برای چاقی و اضافه وزن است. منطق حکم می‌کند کالری‌هایی دریافتیتان بیشتر از کالری‌هایی باشد که می‌سوزانید. البته توجه داشته باشید این بدین معنی نیست که هرچه دم دستان بود را بخورید. بلکه شما باید مواد غذایی مغذی مصرف کنید که به دریافت عضله کمک کند نه اینکه چربی‌های مضر عایدتان بشود.

 وعده های غذایی تان را افزایش دهید

از ۵ تا ۶ وعده‌ی غذایی در روز شروع کنید. صبحانه، ناهار، شام سرجای خود، اما به این ۳ وعده ۳ وعده غذای دیگر نیز اضافه کرده و به طور منظم این رژیم را دنبال کنید. لازم است که مواد غذایی سرشار از پروتئین را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید مثل: گوشت، مرغ، میوه‌ها، شیر، سبزیجات، پنیر. برنامه‌ی غذایی داشته باشید و این مواد غذایی را با دقت در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید و به طور مرتب و متنوع از آن‌ها استفاده کنید. غذایی که می‌خورید مهم‌ترین بخش برنامه‌ی اضافه وزن است.

مکمل‌های غذایی مصرف کنید

برای اینکه زودتر چاق شوید نیاز زیادی به مکمل‌های غذایی ندارید اما مصرف این مکمل‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر وزنتان را بالا ببرید. در این خصوص توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر نوع مکمل یا دارویی با پزشک مشورت کنید.

ورزش کنید

همان طور که گفتیم تغذیه‌ خوب و زیاد مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند شما را چاق‌تر کند اما توجه داشته باشید که غذا خوردن صرف، چربی می‌آورد. برای این که متناسب و خوش فرم چاق شوید هفته‌ای ۳ تا ۴ جلسه ورزش کنید. ورزش بدن شما را تحریک می‌کند و سرعت چاق شدنتان را بالا می‌برد.

خواب کافی

راحت‌ترین بخش کار همین جاست: بخوابید. خوابیدن به چاق شدنتان کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم هر شب حداقل ۸ ساعت بخوابید.