برای ترک کردن عادت های ناپسند و کسب موفقیت بیشتر چه کنیم

سه‌شنبه 4 شهریور 1399 موفقیت
ترک عادات ناپسند

در صورتی که از یک عادت بد در زندگی عذاب می کشید و بارها تلاش کرده اید تا این رفتارها را کنار بگذارید و نا موفق بوده اید مثلا در یک جمع نشسته اید و از ناخن های جویده شده ی خود شرمسارید و مدام در مخفی کردن آن ها تلاش می کنید ولی به منزل که میرسید و تحت فشار یا استرس که هستید مجدد شروع به جویدن می کنید هر چند که این رفتار بسیار برایتان غذاب آور است ولی هنگام جویدن ناخن ها استرس تان را کم میشود و مجدد همان شرمساری و پشیمانی بعد از ارتکاب به عادت بد تکرار می شود ولی هر مشکلی راه حلی دارد .اگر بتوانید عظمتان را جمع کنید و یکبار برای همیشه عادت های بدتان را ترک کنید  . ترک عادات بد باعث افزایش وقت و انرژی و در نتیجه رسیدن به موفقیت می‌شود. همچنین این کار تقویت جنبه‌های مثبت اخلاقی و پیشرفت شما را در پی خواهد  داشت.

راهکارها برای ترک عادات ناپسند

راهکار های مفید برای ترک عادات زشت

ترک کردن عادت های بد از زندگی

ترک کردن عادات بد مانند ورزش نکردن، سیگار کشیدن، جویدن ناخن‌ها و غیبت کردن،خود ارضایی ،سیگار کشیدن و قلیان کشیدن و … هرچقدر سخت باشد، اما امکان‌پذیر است. شما با مقداری نیروی اراده، حمایت شدن از طرف آدم‌هایی که در زندگی‌تان هستند و برنامه‌ریزی واقع‌بینانه قادر خواهید بود به هر چیزی که می‌خواهید برسید. تحقیقات نشان می‌دهند که بین دو تا هشت ماه زمان لازم است تا عادات جدید در زندگی شما شکل بگیرند. این موضوع نشان می‌دهد که انجام این کار زمان‌بر است و عادت‌ها نمی‌توانند طی یک شب ایجاد یا ترک شوند. فرآیند تغییر کردن باید با نقشه و عمل‌ کردن همراه باشد.

قبل از اینکه نکات ساده و تأثیرگذار برای کنار گذاشتن عادات بد را به شما معرفی کنیم، لازم است در مورد پیشینه و علت به وجود آمدن عادت بد خود اطلاعاتی کسب کنید. برای این منظور سؤال‌های زیر را از خودتان بپرسید:

  • این عادت از چه زمانی شروع شد؟
  • چه مدت است که این عادت بد همراه شما است؟
  • آیا با احساسات یا عواطف درگیر است؟
  • افرادی که دوستشان دارید چگونه این عادت بد شما را درک می‌کنند؟
  • چرا می‌خواهید آن را ترک کنید؟

پاسخ دادن به این سؤال‌ها به شما کمک می‌کند قبل از اینکه شروع به ترک عادات بد خود کنید، بتوانید درک روشنی از شرایط خود داشته باشید.


تقویت احساسات خوب ؛راهکارهای برای تقویت احساسات خوب

مهارت های لازم برای داشتن یک زندگی مشترک موفق

نکات کلیدی برای داشتن یک زندگی زناشویی موفق

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا