راهکارهای مفید برای جلب اعتماد مشتریان

چهارشنبه 21 خرداد 1399 موفقیت
راهکارهای مفید برای جلب اعتماد مشتریان
یکی از مهم ترین راه های موفقیت در کسب و کار و افزایش فروش محصولات جلب اعتماد مشتریان است که باید با انجام روش های موثر به دست بیاورید. مصرف کننده امروزی نسبت به گذشته آگاه تر ، پر توقع تر و محتاط  تر می باشد که برای راضی نگهداشتن  آن ها  باید خیلی خلاق و باهوش و کوشا  باشید  و اگر نتوانید رضایت مشتری را حاصل کنید و به شرکت شما اعتماد نکنند، کسب وکار تان موفق نمی شود و  این وظیفه شماست که اعتماد آنها را جلب کنید. در اینجا راهکارهای مفیدی برای جلب اعتماد مشتریان آورده شده که امید است از آن بهره کافی ببرید .

 مشتریان خود را بشناسید:

اگرشناخت کافی در خصوص مشتریان خود  و نیازهای آنها در جامعه نداشته باشید ، نمی ‎توانید در بازار کار موفق عمل کنید و بنابراین قبل از پیشبرد هر برنامه ای ، شخصیت خریدار را بررسی کنید و این به آن معناست که مشخصات مشتری ایده آل شرکت خود را بشناسید . بازاریابان با تجربه برای هدف قرار دادن بازاریابی خود به این اطلاعات اعتماد می‎ کنند . شناسایی شخصیت خریدار به شما این امکان را می دهد تا اهداف خود را بهبود ببخشید . اگر شما در انجام این کار موفق شوید ، قادر به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شغلی خود خواهید بود .

به دنبال کانال های مناسب برای جلب مشتری های جدید باشید:

برای  جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها در مورد چگونگی جذب مشتریان جدید تحقیق کنید و کانال های  مناسب برای انجام این کار را برای خود ایجاد کنید که این کار ممکن است از طریق ایمیل ، رسانه های اجتماعی ، سایت و یا هر چیز دیگری باشد . بهترین راه این است که برای جلب مشتریان خود، از چندین طریق وارد عمل شوید .

 از مشتریان راضی یک فرم نظرخواهی بگیرید :

مصرف کنندگان نسبت به شرکت ها شکاک هستند. آن ها حتی یک کلمه از حرف های شما را باور نمی کنند، اما آن ها به مصرف کنندگان قبلی و دیگری اعتقاد دارند. بنابراین مهم است که شما فرم نظرخواهی را از مشتریان راضی خود جمع آوری کرده و آن ها را در زمینه مواد بازاریابی خود به نمایش بگذارید.

کارمندان با استعدادی استخدام کنید:

سعی کنید از نیروهای با استعداد در شرکت استفاده کنید .یک کارمند خوب می ‎تواند 10 مشتری جدید به شرکت شما اضافه کند ، در حالی که یک کارمند بد می ‎تواند 10 تن از مشتریان شما را از دست بدهد و علاوه بر این ، شما به تنهایی قادر به جامه عمل پوشاندن به تمامی اهدافی که در سر دارید نخواهید بود . برای این کار به متخصصان ماهر، با تجربه و آموزش دیده نیاز خواهید داشت و بنابراین برای پیشرفت کردن در عرصه تجارت ، کارمندانی با تجربه استخدام کنید .

چطور در فروش تلفنی ایجاد اعتماد کنیم؟

 پیشنهاد گارانتی را تضمین کنید :

از نکات مهمی که مشتریان به شرکت ها اعتماد نمی کنند، این است که افراد از از دست دادن پولشان می ترسند. با ارائه تضمین بازپرداخت پول، این ترس ها را کنار بگذارید تا اطمینان آنها را جلب کنید.

رقبای خود را بشناسید:

تجزیه و تحلیل رقابتی به یک بخش اساسی در هر تجارتی تبدیل شده است . شناخت رقبای شما به معنای سرقت ایده های آن ها نیست ؛ بلکه به معنای شناخت نقاط ضعف و قوت آن ها است . شناخت آن ها به شما کمک می‎ کند تا در عملکرد خود با اعتماد به نفس عمل کنید . هنگام تجزیه و تحلیل رقبای خود باید بدانید که به دنبال چه چیزی در آن ها هستید که می ‎تواند به تجارت شما کمک کند .

Once maneras de destruir tu credibilidad, por Inés Temple ...

 ایجاد یک تصویر از برند سازگار:

داشتن نام تجاری سازگار، یک هویت روشن ایجاد می کند که مشتریان شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این نشان می دهد که مشتریان دقیقاً چه کسیانی هستید، منتظر چه چیزی هستید و چگونه می توانید به آن ها کمک کنید.

 از پیشنهاد یک راه حل که به نفع مشتری نیست اجتناب کنید:

گاهی اوقات شما راه حل مناسب را با قیمت مناسب ندارید. اگر این مورد است، همیشه بهتر است با مشتری صادق باشید به جای این که چیزی را که می دانید نمی شود، به آنها ارائه دهید.

 قابل اعتماد باشید:

اجازه دهید تا مشتریان تان به شرکت شما سر بزنند آدرس شما را داشته باشند تا بتوانند در یک سطح عمیق تر به شما اعتماد کنند. پشت سر صحبت ها و یا اصطلاحات حقوقی، خود را پنهان نکنید. در تمام ارتباطات تان قابل اعتماد، شفاف و با شخصیت باشید.

جلب اعتماد مشتری و 19 شگرد کاربردی که در این زمینه باید بدانید ...

رسانه های اجتماعی

جایی که امروزه مشتریان شما را کاملا رصد می کنند و از فعالیت های شما اطلاع پیدا می کنند  ، رسانه های اجتماعی است . فعالیت در رسانه های اجتماعی همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای تاثیر گذاری بر مشتری و جذب آن ها محسوب می ‎شود . در صورتی که از بستر رسانه های اجتماعی به طور صحیح استفاده کنید ، این فرصت برای شما فراهم خواهد شد تا در زمانی کوتاه تعداد زیادی مخاطب پیدا کنید . اگر بر ایجاد روابط از طریق رسانه های اجتماعی تمرکز کنید ، پروژه های بازاریابیتان با موفقیت رو به رو خواهد شد .

قول چیزی که نمی توانید تحویل دهید را ندهید:

بعضی بازاریاب های فروش می گویند که گفتن نه به مشتری در مورد هر چیزی بسیار مشکل است. قول تحویل دادن یک محصول خاص با ویژگی ها و مزایای خاص زمانی که شما می دانید که نمی توانید آن را تحویل دهید، به مشتری، شروع یک فاجعه است.

 وعده های خود را انجام دهید و آن ها را حفظ کنید:

برای اینکه مشتریان به شما اعتماد کنند خیلی مهم است آنچه وعده داده اید  انجام دهید. این یک مهارتی است که همیشه شما را یک سر و گردن بالاتر از رقیبتان قرار می دهد.

هرگاه از رقابت و رقبای صحبت کردید، همیشه محترمانه برخورد کنید:

سعی کنید از کارهای رقبا درس بگیرید و آن ها را به دید یک تهدید برای کسب و کار نگاه نکنید از کارهای آن ها بد نگویید زیرا این مشتری ها هستند که باید شما را انتخاب کنند پس کیفیت کار خود و قیمت ها را به رقابت بگذارید .

احترام بگذارید:

برای وقت و زمانی که مشتری برای دریافت خدمات صرف می کند احترام قائل شوید و بگویید : از انتظار شما تشکر می کنم. زمان شما برای ما ارزشمند است،این بسیار بد است  که بسیاری از شرکت ها به مشتریان خود احترام نمی گذارند.

در مورد اهداف وآرمان های واقعی تان بیندیشید

ترک عادات ناپسند

راهکارها برای ترک عادات ناپسند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا