راههایی برای جوان تر و سالم تر شدن پوست

پنج‌شنبه 23 مرداد 1399 سلامت
راههایی برای جوان تر و سالم تر شدن پوست شما
برای داشتن یک پوست زیبا و سالم چه کنیم : همه افراد به ویژه بانوان دوست دارند صورتی شاداب ، سالم و جوان تر از سن خود داشته باشند و برای رسیدن به این هدف حاضرند  هزینه های  زیادی را تحمل کنند . حتی شرکت های مراقبت از پوست نیز از این واقعیت استفاده می کند و روز به روز محصولات جدیدی را به بازار عرضه می کند. و با بازاریابی های هوشمندانه  مردم را تشویق به خرید محصولات خود می کند ، اما اغلب با اینکه هزینه های زیادی برای تهیه این لوازم صرف می شود نتیجه خوبی در انتها ی کار حاصل نمی شود .حفظ پوست سالم و جوان تر می تواند با رویکرد درست انجام شود.

راههایی  برای جوان تر و سالم تر شدن پوست شما

1. از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای زیباتر کردن پوست خود انجام دهید ، محافظت از آن در برابر آفتاب است. پوست  در معرض آفتاب می تواند باعث ایجاد چین و چروک ، لکه های و سایر مشکلات پوستی شود.
آکادمی پوست آمریکا می گوید: خورشید نقش عمده ای در پیری زودرس پوست دارد. به همین دلیل مهم است که هر روز ، حتی در روزهای بارانی  شما  با استفاده از کلاه  و دستکش و پوشیدن لباس هایی که تمام بدن شما را پوشانده و بهره گرفتن  از ضد آفتاب هایی با طیف گسترده ، SPF 30 (یا بالاتر) و ضد آب از پوست خود در برابر اشعه های مضر محافظت کنید .
قرار گرفتن در معرض آفتاب حتی برای موها نیز مضر است. مطالعات نشان می دهد  که جذب اشعه در اسیدهای آمینه حساس مو و تخریب فوتوشیمیایی آنها باعث ایجاد رادیکالهای آزاد می شود. این تأثیرات نامطلوبی بر پروتئین های مو بخصوص کراتین دارد و منجر به نقص ساختاری ساقه های مو می شود.

2. زیاد صورتتان را نشویید

شستشوی زیاد برای پوست مضر است و علاوه بر از بین برده چربی باکتری های مفید را نیز از بین می برد .برای شستشوی صورت در صبحگاه نباید از پاک کننده ها استفاده کرد و فقط شستشو با آب ولرم کافی است.
در شرایطی که پوست شما مشکلاتی  مانند آکنه نداشته باشید ، متخصصان پوست می گویند شما فقط باید یک یا دو بار در روز صورت خود را بشویید، در عصر درست قبل از رفتن به رختخواب ، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. پاکسازی شبانه به از بین بردن آرایش ، آلاینده ها و ذرات دیگری که در طول روز روی پوست جمع شده اند کمک می کند.

3. پوست صورت و بدنتان را بعد از حمام مرطوب کنید

مرطوب کردن برای پوست سالم و زیبا بسیار مهم است ، زیرا پوست را در برابر آب و هوا خشک و آسیب پذیر می شود. از کرم های آبرسان  برای شاداب تر شدن پوستتان استفاده کنید تا به حفظ سطح رطوبت طبیعی پوست کمک می کند

4. روزانه چندین وعده میوه و سبزیجات میل کنید

رژیم غذایی با میوه و سبزیجات کمک می کند پوستی سالم تر داشته باشید. در حقیقت ، باید سعی کنید روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات میل کنید.
میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می توانند به پوست شما در برابر مشکلات پوستی کمک کنند. ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان ها است که به ترمیم بافت و رشد مجدد آن کمک می کند. آنتی اکسیدان دیگر ، ویتامین A ، از رشد سلول پشتیبانی می کند و حتی به محافظت سلول ها در برابر آسیب نیز کمک می کند.

5. سیگار نکشیدتا پوست شاداب تری داشته باشید

مدتهاست که مشخص شده است که سیگار کشیدن اثرات مضراتی بر روی پوست دارد. استعمال دخانیات می تواند به لایه بیرونی پوست آسیب برساند و منجر به ظاهری ضعیف و کسل کننده شود.دود ناشی از استعمال دخانیات در محیط ، سطح پوست را خشک می کند. علاوه بر این ، استعمال سیگار با تنگ کردن رگ های خونی ، میزان جریان خون به پوست را کاهش می دهد ، که به نوبه خود باعث کاهش  رسیدن اکسیژن و مواد مغذی ضروری پوست می شود.

6. خواب کافی نه زیاد نه کم

خواب کافی و به اندازه برای سالم ماندن پوست ضروری است. اگر شما بیش اندازه بخوابید و یا بی خوابی داشته باشید مطمئنا در ظاهر شما تاثیر زیادی می گذارد و باعث ورم پوست یا کبودی اطراف چشم می شود که هر کدام به نوبه خود ظاهر پوست شما را بد نشان می دهد .مطالعات نشان می دهد که کیفیت خواب بر عملکرد و پیری پوست تأثیر می گذارد. این مطالعه نشان داد که کم خوابی   پیری پوست را به دنبال دارد .

7. به پوست و موهایتان روغن نارگیل بزنید

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید ، روغن نارگیل  یک ماده فوق العاده  است که تاثیر زیادی در زیبایی پوست و موی شما دارد و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند. در حقیقت برای افراد مسن که بیشتر مستعد خشکی پوست هستند بسیار مفید است. این روغن یکی از تنها منابع اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است.

8. . با احتیاط بیشتر اصلاح کنید

بیشتر خانمها و آقایان برای خلاص شدن از شر موهای صورت و بدن و لذت بردن از پوستی صاف ، شیو کردن را به عنوان یکی از بهترین روشها ترجیح می دهند.اما اگر تراشیدن به درستی و با احتیاط انجام نشود ، می تواند باعث تحریک پوست شود ، خصوصاً اگر پوست نازک ، خشک و حساس باشد.توصیه می شود که بعد از حمام گرم یا دوش موهای صورت یا بدنتان را بتراشید  ، زیرا  این کار باعث  نرم شدن مو  صورت و بدن هنگام شیو کردن می شود .  برای شیو کردن از تیغ های تیز و تمیز استفاده کنید و هنگام شیو کردن موافق رویش مو تیغ را حرکت دهید .

9.  تمرین یوگا صورت به شادابی و سلامت پوست شما کمک می کند

یوگای صورت به طور فزاینده ای محبوب شده است ، زیرا مزایای مشابه عمل جراحی لیفت صورت را بدون خطرات و هزینه ها فراهم می آورد.تمرین منظم یوگا صورت می تواند منجر به کم شدن  چین و چروک  ، کم شدن پف دور چشم  ، محکم شدن پوست صورت و از بین رفتن خط لبخند شود  .یوگای صورت باعث افزایش تولید کلاژن سازی در پوست می شود. این حرکات را یاد بگیرید و انجام دهید زیرا  باعث تقویت  ماهیچه ها ی صورت  شده و از افتادگی پوست جلوگیری می کند . 

10. پاک سازی صورت با استفاده از لایه بردار های ملایم

لایه برداری ملایم یک روش عالی برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست و تمیز کردن منافذ پوست از جوش های سر سیاه و همچنین درخشش و شادابی و حفظ رطوبت پوست است. اما لایه برداری بیش از حد می تواند باعث تحریک و التهاب شود. بسیاری از ما هنگام استفاده از یک اسکراب خیلی محکم ماساژ می دهیم و باعث آسیب رسیدن به پوست می شود . اصطکاک و سایش مداوم روی پوست می تواند چربی های طبیعی را از بین ببرد و باعث تحریک و خشکی شود. حتی می تواند باعث افزایش فشار خون بعد از التهاب شود و منجر به تیرگی لکه ها شود.

 

منبع تاب 10

آیا بخور جوش شیرین درمان کرونا است

آیا بخور جوش شیرین کرونا را درمان می کند؟

تنبل ها اینگونه کالری بسوزانند

نوع نفس کشیدن با عملکرد بدن در ارتباط است

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا