راههای داشتن پوست سالم

شنبه 25 دی 1400 سلامت
دلایل رشد نکردن ریش و سبیل در مردان

راههای داشتن پوست سالم

پوست برای سلامتی بسیار مهم است چون بدن را از میکروب‌ها و عوامل غفونی حفظ می‌کند. داشتن پوستی سالم می‌تواند شاخصی برای سلامتی کلی بدن باشد. پوست سالم با داشتن یک بدن سالم است که به دست می‌آید. محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری ناشی از صنایع بزرگی هستند اما مراقبت از پوستتان به همان‌اندازه که نیاز است از بدنتان مراقبت کنید اهمیت دارد.پوست برای سلامتی بسیار مهم است چون بدن را از میکروب‌ها و عوامل غفونی حفظ می‌کند. داشتن پوستی سالم می‌تواند شاخصی برای سلامتی کلی بدن باشد. پوست سالم با داشتن یک بدن سالم است که به دست می‌آید. محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری ناشی از صنایع بزرگی هستند اما مراقبت از پوستتان به همان‌اندازه که نیاز است از بدنتان مراقبت کنید اهمیت دارد.

راههای داشتن پوست سالم

راههای داشتن پوست سالم

 لازم نیست برای نگهداری از پوست صورت تان کمد را از کرم، لوسیون و … پر کنید. با اجرای پنج توصیه زیر به راحتی می توانید به مردی خوش تیپ و جذاب تبدیل شوید:

 

  •  هر روز صبح صورت تان را با پاک کننده ای غیر صابونی بشویید.

اغلب مردها صورت شان را پس از بیدار شدن از خواب شبانه می شویند. در طول شب سلول های پوستی شروع به بازسازی می کنند و سلول های مرده و چربی روی پوست باقی می ماند. پوست برای نفس کشیدن نیاز به فضا دارد، فضایی عاری از سلول های چرب و مرده. از همین رو زدودن این سلول های مزاحم برای تنفس پوست حیاتی است. برای شست و شو از پاک کننده های مرطوب استفاده کنید و آن را با آب ولرم از روی صورت تان پاک و برای خشک کردن صورت خیس نیز از یک حوله نرم استفاده کنید.

  • اگر ریش تراش ارزان قیمت و کند دارید همین الان آن را به سطل زباله بیاندازید.

اکثر مردها به طور میانگین پنج بار در هفته اصلاح می کنند. تیغ با کیفیت علاوه بر این که طول عمر بیشتری دارد، صورت را نمی خراشد. تیغی را برای اصلاح انتخاب کنید که متناسب با حساسیت پوست و درشتی تارهای ریش تان باشد.

  • هیچ گاه بدون ژل یا کف اصلاح نکنید.

برای اصلاح صورت به رطوب نیاز دارید. پوست خشک به سرعت خراشیده و زخم می شود.

راههای داشتن پوست سالم

راههای داشتن پوست سالم

  • پس از اصلاح ریش با پوست صورت تان دوست باشید.

اصلاح صورت باعث از بین رفتن لایه رویی پوست می شود. برای مرطوب کردن پوست و بازسازی این لایه از افتر شیو استفاده کنید.

  • هرگز خانه را بدون استعمال کرم ضد آفتاب ترک نکنید.

بهترین کرم ضد آفتاب برای آقایان، کرمی حاوی مرطوب کننده با اس پی اف 30 درصد است. مردانی که از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند، خود را در معرض خطر صدمات ناشی از نور آفتاب قرار می دهند.

  •  حواستان به نشانه‌های سرطان پوست باشد

سرطان پوست ناشی از رشد غیرطبیعی سلول‌های پوست در اثر جهش دی ان اِی است که علت اصلی این جهش نیز اشعه ماوراء‌بنفش است. اگر متوجه تغییرات غیرمعمولی یا خال‌های که قبلا نبوده‌ان دروی پوست شدید بالافاصله به پزشک مراجعه کنید.شایع‌ترین نشانه‌هایی که سرطان یا سلول‌های پیش‌سرطانی را نشان می‌دهند موارد زیر هستند:

خال‌هایی که لبه‌هایی نامنظم، چهره‌ای نامتقارن و بیش از یک رنگ دارند و در طول زمان تغییر می‌کنند. زخم‌ها و توده‌هایی که ناشی از گزندگی، خراش یا ضربه نیستند.لکه، نشانه و یا تغییراتی در ظاهر یا بافت پوست.

راههای داشتن پوست سالم

راههای داشتن پوست سالم

  •  کمک‌های حرفه‌ای برای مسائل غیرمعمول پوستی را دنبال کنید

این مهم است که شما نسبت به چیزهایی که پوست شما بر اثر آن‌ها دچار آلرژی، سوزش و سایر حساسیت‌ها می‌شود آگاهی داشته باشید تا بتوانید واکنش عادی پوست را از واکنش غیر عادی آن تشخیص دهید و بدانید کدام وضعیت را باید با پزشک در میان بگذارید. موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند به پوست سرایت کند که باید آن‌ها را تحت مراقبت پزشکی قرار دهید:

  1. کهیر ناشناخته، تاول، جوش یا پوسته‌پوسته شدن
  2. ترشح کردن، بیرون زدنِ زخم یا جوش‌های چرکی
  3. سوزش و التهاب شدید، سرخ‌شدن، خارش یا تغییرِ رنگ
  4. خالِ سیاه، تورم و زگیلی که از بین نرود
میان وعده های خوشمزه برای لاغری

میان وعده های خوشمزه برای لاغری

کنترل اضطراب

کنترل اضطراب

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا