دیوار معروف جهان

دوشنبه 15 فروردین 1401 جاذبه های گردشگری
دیوار معروف جهان

دیوار معروف جهان

از دوران باستان برای نشان دادن مرزها ، جلوگیری از دشمنان یا نگه داشتن مردم دیوارها ساخته شده اند. در زمان های اخیر دیوارها نیز ساخته شده اند تا به عنوان یادبودها و ساختارهای هنری عمل کنند. اما هدفی که دنبال می کنند مهم نیست ، دیوارها هرجا که بایستند بر منظره مسلط می شوند.

دیوار استون در شبه جزیره Peljesac در جنوب کرواسی

دیوارهای استون مجموعه ای از دیوارهای سنگی دفاعی است که در شبه جزیره Peljesac در جنوب کشور کرواسی واقع شده است. در باریک ترین نقطه شبه جزیره ، درست قبل از پیوستن به سرزمین اصلی ، دیواری از شهرهای استون تا مالی استون ساخته شد.

دیواری به طول 5.5 کیلومتر (3.5 مایل) که این دو اجتماع کوچک را بهم پیوند می دهد ، همراه با 40 برج و 5 قلعه در قرن 15 تکمیل شد.این دیوار دومین دیوار طولانی در اروپا است که فقط دیوار Hadrian’s بین اسکاتلند و انگلیس از آن پیشی می گیرد.

دیوار معروف جهان

دیوار استون در شبه جزیره Peljesac در جنوب کرواسی

دیوار یادبود کشته شدگان جنگ ویتنام

بنای یادبود کهنه سربازان ویتنام یک یادبود ملی جنگ در واشنگتن دی سی است که اغلب به عنوان هیجان انگیزترین بنای یادبود در این شهر توصیف می شود ، یادبود ویتنام به عنوان ادای احترام به کسانی که کشته یا مفقود شده اند ،دیوار کشته شدگان جنگ ویتنام در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا قرار دارد.بر روی این دیوار با سنگ گرانیت سیاه نام تمامی نظامیان آمریکایی را که در این جنگ کشته یا مفقود شده اند نوشته شده است.

دیوار معروف جهان

دیوار یادبود کشته شدگان جنگ ویتنام

 دیوارهای تروا در ترکیه

تروا شهری باستانی در شمال غربی ترکیه است که با توجه به اشاره‌های هومر در ایلیاد، جنگ تروا در آن روی داده است.۶شرتروی شهری افسانه ای در شمال غربی در کشور ترکیه است که در شعر حماسی هومر ، ایلیاد مشهور شده است.

به گفته ایلیاد ، اینجا جایی است که جنگ تروآ در آن رخ داده است. سایت باستانی تروی شامل چندین لایه ویرانه است. لایه Troy VIIa احتمالاً Troy of Homer بوده و از اواسط تا اواخر قرن 13 قبل از میلاد قدمت داشته است. بخشهایی از دیوارهای معروف تروا هنوز قابل مشاهده است.

 

دیوار معروف جهان

دیوارهای تروا در ترکیه

دیوار هادریان دربریتانیا

دیوار هادریان توسط رومی ها ساخته شد تا از مستعمره خود بریتانیا در برابر قبایل اسکاتلند محافظت کند. طول آن 117 کیلومتر (73 مایل) از شمال انگلیس از دریای ایرلند تا دریای شمال است. ساخت و ساز در سال 122 پس از بازدید هادریان امپراطور روم آغاز شد و عمدتا در طی شش سال به پایان رسید. این دیوار توسط حدود 9000 سرباز ، از جمله پیاده نظام و سواره نظام ، به پادگان کشیده شد.

 

دیوار معروف جهان

دیوار هادریان دربریتانیا

دیوار برلین

ساخت دیوار برلین در سال 1961 آغاز شد. این اقدامی ناامیدکننده اما موثر توسط آلمان شرقی برای جلوگیری از فرار برلینهای شرقی از دولت آلمان شرقی تحت کنترل اتحاد جماهیر شوروی به غرب شهر بود که پس از آن توسط آمریکایی ها ، انگلیس و فرانسه اشغال شد. در طول وجود دیوار ، حدود 5،000 نفر تلاش کردند تا با دور زدن دیوار فرار کنند ، تخمین زده می شود که تعداد کشته شدگان بین 98 تا 200 نفر باشد.

 

دیوار معروف جهان

دیوار برلین

 

دیوارهای بزرگ زیمبابوه

زیمبابوه بزرگ ، مجموعه ای از ویرانه های سنگی است که در ناحیه وسیعی از زیمبابوه امروزی پراکنده شده است ، که خود نام آن خرابه ها است. این ساختمان توسط مردم بومی بانتو ساخته شده و از قرن یازدهم شروع شده و بیش از 300 سال ادامه داشته است.

 

در اوج آن ، تخمین زده می شود که زیمبابوی بزرگ حدود 18000 نفر سکونت داشته باشد. مهیب ترین ساختمان آن که معمولاً به آن محفظه بزرگ گفته می شود ، دارای دیواره هایی به ارتفاع 11 متر (36 فوت) است که تقریباً 250 متر (820 فوت) امتداد دارد ، و آن را به بزرگترین بنای باستانی جنوب صحرای صحرا تبدیل کرده است.

 

دیوار معروف جهان

دیوارهای بزرگ زیمبابوه

دیوارهای بابل

دیوارهای بابل ، ایالت شهرستان بین النهرین باستان ، یکی از شگفتی های اصلی بود که توسط آنتی پاتر صیدون ذکر شد. شعر او آغاز می شود: “من به دیوارهای بابل غیرقابل نفوذ که در آن ارابه ها ممکن است مسابقه دهند خیره شده ام”. نسخه باستانی دیگر عجایب هفت گانه شامل دروازه ایشتار بود.

این بنا در حدود سال 575 قبل از میلاد ساخته شد و بخشی از دیوارهای معروف بابل بود. هر دو دروازه و دیوارها از کاشی های لعاب دار آبی با ردیف های متناوب از اژدهای برجسته و شفق ساخته شده اند. در سال 1983 ، صدام حسین هم مرمت و هم ساخت و سازهای جدید را در بالای ویرانه های قدیمی آغاز کرد.

دیوار معروف جهان

دیوارهای بابل

 دیوار غربی در بیت المقدس

 

دیوار غربی که گاهی از آن به عنوان دیوار گریه نیز یاد می شود یک مکان مذهبی معروف یهودی است که در شهر قدیم اورشلیم واقع شده است. بیش از نیمی از دیوار ، از جمله 17 مسیر آن در زیر سطح خیابان ، از اواخر دوره معبد دوم مربوط می شود که در حدود 19 سال قبل از میلاد توسط هرود بزرگ ساخته شده است.

لایه های باقی مانده از قرن 7 به بعد اضافه شدند. در یهودیت ، دیوار غربی به عنوان تنها بازمانده معبد مقدس مورد احترام است. این مکان به زیارتی یهودیان تبدیل شده است ، زیرا نزدیکترین مکان قابل دسترسی به مقدس ترین نقطه در یهودیت ، یعنی سنگ پی ، که در کوه معبد قرار دارد.

 

دیوار معروف جهان

دیوار غربی در بیت المقدس

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین برای محافظت از مرزهای شمالی امپراتوری چین در برابر حملات قبایل عشایر از شمال ، بین قرن 5 قبل از میلاد و قرن 16 ساخته شد ، بازسازی و نگهداری شد. چندین دیوار ساخته شده است که از آنها به عنوان دیوار بزرگ یاد می شود. یکی از مشهورترین دیوارها دیواری است که بین 220 تا 206 سال قبل از میلاد توسط اولین امپراطور چین ، Qin Shi Huang ساخته شده است ،

دیوار معروف جهان

دیوار بزرگ چین

بهترین سواحل دنیا

بهترین سواحل دنیا

مشهورترین کلیساهای جهان

مشهورترین کلیساهای جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا