دورترین نقطه مسکونی جهان

دوشنبه 16 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
دورترین نقطه مسکونی جهان

دورترین نقطه مسکونی جهان

جزیره تریسان داکونا که از دورترین نقطه مسکونی جهان محسوب می شود یکی از این شگفتی هاست که ذهن انسان را به خود مشغول می کند و سوال های مختلفی در مغز مان شکل می گیرد . در اینجا با این جزیره دور افتاده آشنا می شویم .

دورترین نقطه مسکونی جهان

دورترین نقطه مسکونی جهان

جزیره تریستان دا کونا کجاست؟

مجمع الجزایر تریستان دا کونا در سال 1506 به وسیله دریانورد پرتغالی به اسم تریستائو دا کونا کشف شد و به همین علت هم نام جزیره اصلی به نام وی نامگذاری شد. نخستین علامت های سکونت و زندگی در این جزیره به نزدیک سال 1643 و به وسیله خدمه و دریانوردان هلندی بر می گردد.این جزیره مسکونی در جنوب اقیانوس اطلس با 272 نفر جمعیت دورترین نقطه مسکونی در دنیا است.
ساکنان این جزیره تنها از ۸ نام فامیل استفاده ميکنند. این جزیره در دهه ۱۸۰۰ ميلادي به مستعمرات انگلیس اضافه شده است.ساکنان این جزیره دارای کد پستی بریتانیا هستند. این جزیره کوچک فاقد فرودگاه است و در صورتی که تصمیم گرفتید به آنجا سفر کنید، باید بدانید که نزدیکترین خشکی با آن 2000 مایل مساوی 3218 کیلومتر فاصله دارد.
تریستان دا کونا که به اختصار تریستان نامیده ميشود اسم گروهی از جزایر آتشفشانی و هم نام جزیره اصلی و مهم این مجموعه است. تریستان دا کونا دورترین مجمع الجزایر مسکونی در دنیا است و با ساحل کیپ تاون در آفریقای جنوبی 2432 کیلومتر، با جزیره سنت هلن 2161 کیلومتر و با ساحل جزایر فالکلند 3486 کیلومتر فاصله دارد. جزیره تریستان تنها 111 کیلومتر قطر و 98 کیلومتر مربع مساحت دارد.
دورترین نقطه مسکونی جهان

دورترین نقطه مسکونی جهان

گردشگران برای دیدن دورترین نقطه مسکونی جهان با مشکلاتی روبرو هستند

در سال های اخیر کسب عنوان دورترین نقطه مسکونی در دنیا باعث جلب توجه بسیاری از افراد در جهان و به خصوص گردشگران ماجراجو گردیدهاست . با این حال، دسترسی به جزیره اصلاً و ابدا کار ساده ای نیست:در این جزیره اصلاً فرودگاهی وجود ندارد، هیچ هتل، اقامت‌گاه و امکانات و خدمات خاصی براي گردشگران آماده نشده است و از طرفی براي بازديد از جزیره تریستان دا کونا باید مجوز بگیرید.

در واقع درصورتی که کسی آن قدر ماجراجو باشد که بخواهد به دورترین نقطه مسکونی زمین برود باید دست کم از یک سال پیش برنامه ريزي کند. همانطور که گفتیم اصلاً مسیر هوایی به جزیره وجود ندارد و تنها راه ارتباطی با جزیره قایق و کشتی است.

دورترین نقطه مسکونی جهان

دورترین نقطه مسکونی جهان

اصلاً محدودیتی از نظر ملیت براي گردشگران وجود ندارد و در حالی که براي وارد شدن به جزیره باید فرم تقاضا پر کنید، ولی عملا هیچگونه ویزای رسمی وجود ندارد. مسئولین این جزیره باید به یکی یکی افردی که تصمیم وارد شدن به جزیره را دارند اجازه و مجوزنامه بدهند. اما هرکسی دلش نمی خواهد به این جزیره دور افتاده برود، ولی درصورتی که ماجراجو هستید یا براي فيلمبرداري و عکاسی می خواهید به این جزیره بروید کافی است.

موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس

کاخ آپادانای شوش

کاخ آپادانای شوش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا