دستور پخت کشک بادمجان سنتی

دوشنبه 29 آبان 1396 آشپزی
دستور پخت کشک بادمجان سنتی

دستور پخت کشک بادمجان سنتی

 

 

مواد لازم کشک و بادمجان :

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

بادمجان

6 عدد

100 گرم / 17 کالری

پیاز

4 عدد

یک عدد / 5 کالری

نعنا داغ

2 قاشق غذا خوری

100 گرم / 279 کالری

مغز گردو

نصف لیوان

100 گرم / 625 کالری

کشک

یک لیوان

100 گرم / 380 کالری

 

طرز تهیه کشک و بادمجان :

ابتدا بادمجان ها را پوست کنده و به صورت عمودی برش میدهیم.سپس بادمجان ها را نیم ساعت در آب و نمک قرار میدهیم پیازها را به صورت خلالی خرد کرده ودر روغن سرخ می کنیم تا طلائی شود.نعنا را در باقیمانده روغن پیاز سرخ میکنیم و کنار می گذاریم.

*. بادمجان ها را سرخ کرده,سپس مقداری آب روی آن میریزیم تا 15 دقیقه به آرامی بپزد و نرم شودسپس آب اضافی آن را گرفته و با گوشتکوب بادمجانها را له میکنیمبعد پیاز ، نعنا داغ ، گردو ،کشک ،نمک و فلفل را اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم.سپس غذا را در ظرفی کشیده و با مقداری پیاز داغ ، کشک و نعناع تزئین می کنیم.

 

خواص بادمجان :

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است.بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است.مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد.بادمجان بعلت درا بودن آهن در رفع کم خونی داروی موثری است.بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب روی عضو ملتهب گذاشت.خوردن بادمجان گرفتگی رگ ها را باز می کند و شخص را ازخطرسکته قلبی محفوظ می دارد. از بادمجان می توان به عنوان مسکن برای تسکین در استخوان شکسته و ضرب خورده استفاده کرد بدین طریق که باید بادمجان را در فر بگذارید که نیم پز شود و سپس آب آن را با فشار بگیرید و بعد بمقدر نصف این مقدر آب به آن شکر قهوه ای اضافه کنید آنرا هم بزنید و بنوشید.

 

 

 

 

طرز تهیه ژله رولی و بستنی وانیلی

طرز تهیه ژله رولی و بستنی وانیلی

آموزش تصویری: تهیه ولووان مرغ و تره فرنگی

آموزش تصویری: تهیه ولووان مرغ و تره فرنگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا