دستور پخت کدو شکم پر بدون فر

یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 آشپزی
دستور پخت کدو شکم پر بدون فر

دستور پخت کدو شکم پر بدون فر

کدو حاوی ویتامین‌های A، C، E و گروه B است. ویتامین A برای حفظ دید، ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن و ویتامین E به عنوان آنتی‌اکسیدان برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد مفید است.کدو حاوی پتاسیم است که به عنوان یک مقوی قلب مفید است. این ماده باعث کاهش فشار خون می‌شود وتوانایی پایین آوردن خطر بروز بیماری‌های قلبی را دارد.کدو حاوی فیبر می‌باشد که برای حفظ سلامتی دستگاه گوارش مفید است. فیبر به عنوان یک منبع غذایی قابل هضم نیست و از این رو می‌تواند به کاهش مصرف کلسترول و پیشگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش کمک کند. کدو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی است که به عنوان کاهنده خطر سرطان مفید هستند. مصرف کدو می‌تواند در پیشگیری از بروز بیماری‌های سرطانی مفید باشد.

دستور پخت کدو شکم پر بدون فر

دستور پخت کدو شکم پر بدون فر

مواد لازم کدو شکم پر بدون فر

  • کدو سبز متوسط 10 عدد
  • گوشت چرخ کرده 300 گرم
  • پنیر موزارلا رنده شده 500 گرم
  • قارچ نگینی خرد شده 250 گرم
  • فلفل دلمه ای قرمز نگینی خرد شده 1 عدد
  • پیاز بزرگ نگینی خرد شده 1 عدد
  • سیر له شده 1 حبه
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم
  • روغن مخصوص سرخ کردن به مقدار لازم

روش تهیه کدو شکم پر بدون فر

برای تهیه کدو شکم‌پر، ابتدا کدوها را شسته و سر و ته آن‌ها را ببرید. سپس هر یک از کدوها را از وسط به دو بخش عرضی و طولی ببرید تا به چهار قسمت تقسیم شوند. داخل هر قسمت را با قاشق خالی کنید تا یک لایه نازک به ضخامت حدود نیم سانتی‌متر از آن باقی بماند. سپس محتویات داخل کدو‌ها را ریز خرد کرده، در یک کاسه جداگانه قرار دهید.

برای تهیه خورشت، یک قاشق غذاخوری روغن را در تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. گوشت چرخکرده را به تابه اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت متوسط تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس گوشت را از تابه خارج کنید.

حدود ۲ قاشق غذاخوری روغن را در تابه بریزید و پیاز نگینی را به روغن اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شود. سیر له شده و فلفل دلمه‌ای نگینی را به پیاز اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه با هم تفت دهید. سپس زردچوبه و ادویه را اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود. سپس محتویات داخل کدو‌ها که قبلا خارج کرده بودید به تابه افزوده و مواد را مخلوط کنید.

روش تهیه کدو شکم پر بدون فر

روش تهیه کدو شکم پر بدون فر

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به تفت دادن مواد ادامه دهید تا آب کدو کشیده شود. قارچ را در یک تابه جداگانه با کمی روغن تفت دهید تا آب آن کاملا کشیده شود و سپس به مواد اضافه کنید. گوشت چرخ‌کرده‌ای که قبلا تفت داده بودید را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی به مواد اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. سپس نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملاً مخلوط شوند. بهتر است از مواد بچشید و نمک و فلفل آن را براساس ذائقه خود تنظیم کنید. حرارت را خاموش کرده و آماده برای سرو کردن شوید.

برای پخت کدو‌ها، کمی روغن کف تابه بریزید و کدو‌ها را در تابه بچینید. درب تابه را بسته و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. زیر تابه شعله پخش کن قرار داده و حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه فرصت دهید تا کدو‌ها پخته و نرم شوند و پنیر روی آن‌ها ذوب شود.

سپس کدو‌های پخته را در ظرف سرو بگذارید و روی هر کدو حدود دو قاشق غذاخوری از مواد خورشت ریخته و روی آن را با ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری پنیر موزارلا رنده شده بپوشانید. سپس کدو‌ها را با کمی روغن در تابه بپزید. حدود ۶۰-۴۵ دقیقه فرصت دهید تا کدو‌ها پخته و نرم شوند و پنیر روی آن‌ها ذوب شود.

حالا کدو شکم‌پر را در ظرف سرو بکشید و با نان تازه سرو کنید.

کباب ترکی مرغ و گوشت خوشمزه

دستور پخت خورشت کرفس با مرغ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا