دستور پخت جوجه چینی پفکی همراه با سس تارتار

سه‌شنبه 23 خرداد 1402 آشپزی
دستور پخت جوجه چینی پفکی

دستور پخت جوجه چینی پفکی

جوجه چینی یکی از غذاهای محبوب و شناخته‌شده جهانی است که با دستورهای متعددی تهیه می‌شود. این غذا، بخاطر طعم مطبوع و خوشمزه‌ای که دارد، در سراسر جهان پرطرفداری دارد. جوجه چینی به عنوان یک غذای فست‌فودی شناخته می‌شود و اغلب به صورت سوخاری سرو می‌شود. با این حال، برخلاف سایر غذاهای سوخاری که از پودرهای سوخاری مختلف استفاده می‌کنند، جوجه چینی با غلطاندن قطعات گوشت در یک خمیر شل و آبکی و سپس سرخ کردن، تهیه می‌شود.

دستور پخت جوجه چینی پفکی

دستور پخت جوجه چینی پفکی

مواد لازم پخت جوجه چینی پفکی

  • فیله مرغ 500 گرم
  • آرد سفید 125 الی 150 گرم
  • تخم مرغ 3 عدد
  • شیر یک چهارم لیوان
  • ماءالشعیر بدون طعم یک چهارم لیوان
  • بکینگ پودر یا جوش شیرین یک دوم قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده نصف قاشق چایخوری
  • پیاز یک عدد
  • آبلیمو یک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم
نکته پخت جوجه چینی پفکی 

نکته پخت جوجه چینی پفکی 

نکته پخت جوجه چینی پفکی

برای از بین بردن بوی تخم‌مرغ در جوجه چینی، می‌توانید از زعفران دم‌کرده استفاده کنید، و در صورت نیاز می‌توانید آن را حذف کنید. اما به یاد داشته باشید که از مقدار زیادی از زعفران استفاده نکنید، زیرا می‌تواند رنگ و طعم جوجه چینی را تغییر دهد.

شیر را به دمای محیط برسانید و نیازی به گرم کردن آن نیست. برای سرخ کردن جوجه چینی، ترجیحا از شیرین جوشیده استفاده کنید تا جوجه چینی پفکی‌تر شود. همچنین، در صورت تمایل می‌توانید از بکینگ پودر نیز استفاده کنید، اما بهتر است به مقدار کمتری نسبت به حجم شیر استفاده شود، زیرا در غیر اینصورت، جوجه چینی کمتر حالت پفکی پیدا خواهد کرد.

نکته پخت جوجه چینی پفکی 

نکته پخت جوجه چینی پفکی 

دستور پخت جوجه چینی پفکی

روش آماده‌سازی جوجه چینی پفکی به این صورت است که فیله‌های مرغ را به قطعات نازک و دوکی شکل برش داده و مقداری نمک، فلفل و پودر سیر روی آن‌ها بریزید و چنگ بزنید تا تمام فیله‌ها به این مواد آغشته شوند. سپس آبلیمو و پیاز حلقه شده را به آنها اضافه کنید و کمی چنگ بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. سپس مرغ‌ها را یک الی دو ساعت استراحت دهید تا فیله‌ها مزه داری بیشتری پیدا کنند.

برای تهیه خمیر جوجه چینی، تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و سپس شیر و ماءالشعیر را به آن اضافه کنید و با چنگال بهم بزنید. جوش شیرین یا بکینگ پودر را نیز به مواد اضافه کنید. سپس آرد را الک کرده و به مایه بنیه اضافه کنید. الک کردن آرد مانع از گلوله شدن آن می‌شود و خمیر بنیه باید به غلظت فرنی برسد. برای جلوگیری از جذب آردها با یکدیگر، آرد را به تدریج اضافه کرده و بهم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. بهتر است دیگر آرد اضافه نکنید زمانی که خمیر به غلظت فرنی رسید.

سپس خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید. اگر بیش از این زمان در یخچال باقی بماند، به دلیل وجود تخم مرغ رویه خمیر ممکن است بسته شود. برای پوشش دادن فیله‌های مرغ، ابتدا آن‌ها را در آرد سفید بزنید و سپس به مایه بنیه آغشته کنید.

در یک ماهیتابه، مقداری روغن بریزید تا مرغ‌ها در آن غوطه ور شوند. پس از آنکه روغن داغ شد، جوجه چینی را در روغن قرار دهید و هنگامی که کمی سطح آن بسته شد، بلافاصله حرارت را کاهش دهید و صبر کنید تا مرغ‌ها مغزپخت شوند. توجه داشته باشید که جوجه‌ها باید در روغن غوطه ور باشند. در پایان، می‌توانید جوجه چینی پفکی را به همراه سس تارتار سرو کنید.

طرز تهیه سس تارتار

طرز تهیه سس تارتار

طرز تهیه سس تارتار

برای تهیه این سس به ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز دارید.

مواد لازم سس تارتار

  • سس مایونز یک لیوان
  • جعفری و ترخون خرد شده یک قاشق سوپخوری
  • آب لیموترش دو قاشق سوپخوری
  • پیاز رنده شده یک قاشق غذاخوری
  • خیارشور رنده شده چهار قاشق سوپخوری
  • سبزی کیپر یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

نکته: خیارشور را با رنده ریز رنده بزنید.

مواد لازم سس تارتار

مواد لازم سس تارتار

دستور تهیه سس تارتار

برای تهیه سس تارتار، ابتدا پیاز را رنده کرده و آب آن را جدا کنید. سپس با استفاده از یک میکسر یا همزن، سس مایونز را با پیاز، خیارشور، جعفری و ترخون مخلوط کنید. در ادامه، سبزی کیپر را نیز خرد کرده و به سس اضافه کنید. در نهایت، لیموترش، فلفل و نمک را نیز به سس اضافه کنید. بهتر است قبل از اضافه کردن نمک، از سس بچشید زیرا خیارشور مقدار زیادی نمک دارد و ممکن است سس شور شود.

سس تارتار آماده است و باید آن را به مدت حدود دو الی سه ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه‌ها بهتر ترکیب شوند و سس سرد و مناسب برای سرو غذا شود.

مبارزه با اضطراب

دستور پخت انواع غذا با گوشت بوقلمون

دستور پخت جوجه ترش تابه ای

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا